• Stefferke
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 15-05 10:47
hallo Tweakers

aanstaande maandag heb ik allemaal mijn weeral nieuwe onderdelen voor mijn nieuwe setup
mobo Asus P5E
pros Intel E8400
Ram Corsair Xms2 4GB
Graf Asus 8800GT 1GB

nu heb ik gelezen dat het mobo P5e eerst een bois update nodig heeft om te kunnen werken met de E8400.
of kan ik die update doen met deE8400 of moet ik voor een andere lga 755 prossesor gaan zorgen.
wat ik veronderstel dat de bois versie te laag zal gaan zijn daar voor.

bedankt voor die dat reply'en
greetz Stefferke

Verwijderd

Dat is afwachten als je met deze CPU de bios kunt flashen. Soms staat er unkwown CPU, maar soms boot de PC niet. ;)

• Morti
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 03-05 11:05
Ik heb onlang ook de P5E en de e8400 gehaald en ik kon em gewoon in elkaar zetten, opstarten, windows installeren en daarna de bios flashen. Hij herkent je cpu gewoon.

De standaard versie van je BIOS zal 0502 zijn. Ik heb nu de 0607 (beta) draaien en werkt perfect. (Heb wel last van de onnauwkeurige temperatuur sensors helaas)

In de bios zit EZFlash waarmee je direct je bios kunt flashen vanaf een usb stick of floppy. Dus dit kan je doen voordat je windows installeert. Je kunt ook zoals ik gedaan heb eerste windows installeren en daarna met asusUpdate upgraden naar de nieuwste bios, wat ten zeerste aangeraden wordt wanneer je een 45nm cpu hebt draaien.

Succes!

• Stefferke
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 15-05 10:47
Morti schreef op donderdag 22 mei 2008 @ 19:39:
Ik heb onlang ook de P5E en de e8400 gehaald en ik kon em gewoon in elkaar zetten, opstarten, windows installeren en daarna de bios flashen. Hij herkent je cpu gewoon.

De standaard versie van je BIOS zal 0502 zijn. Ik heb nu de 0607 (beta) draaien en werkt perfect. (Heb wel last van de onnauwkeurige temperatuur sensors helaas)

Succes!
zat er standaard al Bois 0502 op?(bij aan koop)
want kdenk dat ie van af dat de 45nm aan kan.
en draait je config als een zonnetje?

• Bitage
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 21-05 00:59
Je kunt ook zoals ik gedaan heb eerste windows installeren en daarna met asusUpdate upgraden naar de nieuwste bios
Ik lees veel over dode bordjes door te update in Windows. Wel een beetje mee oppassen dus.
wat ten zeerste aangeraden wordt wanneer je een 45nm cpu hebt draaien.
Bron? In welk opzicht beinvloed het 45nm-zijn van een CPU de procedure van een BIOS update? Ik heb er nog nooit van gehoord iig (of het moet een vage marketingsstunt zijn).

Aan de TS, je kan natuurlijk ook even aan je winkel vragen of ze er daar de nieuwste BIOS voor je opgooien, ben je zelf van het gedoe af en weet je zeker dat het allemaal werkt. Je kan van te voren moeilijk inschatten welke versie erop zit, dus het een kwestie van geluk. Als het ding alleen de CPU niet herkent maar wel boot, kun je natuurlijk met gemak een nieuwe erop flashen.

Nog even een link naar de CPU support pagina van Asus voor de P5E.

• JoJo_nl
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 14-09-2025

JoJo_nl

Yu !

in t kader van beter laat dan niet...

flash de bios naar versie 702 (deze is op asus support site te downloaden)
neem de dos versie en zet deze op een usb stick die goed werkt en herkent word door de bios.
dit kan je zien door de computer op te starten met de usb stick er in en dan naar de bios te gaan en het laatste tabje te kiezen waar je de ingebouwde biosupdate kan vinden. dit start het ingebouwde flashprogramma en zal alleen de usb stick laten zien.
op deze stick zet je de rom image, das de file die je gedownload hebt met de naam van je moederbord (p5e702.rom zoiets)

nadat je dit gedaan hebt moet je de intel chipset driver van de asus site plukken en deze draaien en het asus ai suite installeren (opnieuw als nodig versie AISuite_V10329_XPVista) en vooral daarna rebooten ook al vraagt ie er niet om

If something sucks make it better...

Pagina: 1