• SePtiCTaNk
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 18-01 21:34
Ik weet niet zo goed of dit hier op z'n plek is, maar ik denk van wel. Mijn systeem is een beetje overgeklokt en wanneer ik orthos op twee cores aanzet, komt er een zoemend geluid uit de behuizing. Na het zijpaneel te hebben verwijderd lijkt het alsof het geluid ergens van het moederbord af komt. Zodra ik Orthos afzet, is het geluid ook weg. Temps zijn dik in orde.

Ik heb hier twee vraagjes over:

Weet iemand wat dit zou kunnen zijn?
Kan het kwaad?

X38 DS5
E6750 @ 3640MHz @ 1,47v
4GB OCZ @ 1090MHz

Jack of all trades, master of none. Though often better than a master of one.

• disheaver
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online
Voeding waarschijnlijk. En dat kan geen kwaad (behalve voor je gemoedstoestand dan)

edit: is je v-core niet erg hoog? (geen ervaring met je processor, maar een lagere vcore zal ook voor minder belasting van je voeding en wellicht een onhoorbare zoem)

[ Voor 106% gewijzigd door disheaver op 22-05-2008 19:07 ]

• -The_Mask-
  • Registratie: November 2007
  • Niet online
Kan inderdaad je moederbord wel zijn, zijn dan meestal de spannings stabilisatoren of spoeletjes waar veel vermogen door heen gaat en die dan wat gaan trillen is meestal niet erg.

Bitfenix Whisper 450W review
[PSU] Voeding advies en info
AMD Nieuwsdiscussie
AMD Radeon Info en Nieuwsdiscussietopic

• disheaver
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online
-The_Mask- schreef op donderdag 22 mei 2008 @ 19:06:
Kan inderdaad je moederbord wel zijn, zijn dan meestal de spannings stabilisatoren of spoeletjes waar veel vermogen door heen gaat en die dan wat gaan trillen is meestal niet erg.
moederbord krijgt alleen gelijkstroom, die piep ontstaat juist bij veranderen van de wisselstroomspanning.

• -The_Mask-
  • Niet online
disheaver schreef op donderdag 22 mei 2008 @ 19:16:
[...]

moederbord krijgt alleen gelijkstroom, die piep ontstaat juist bij veranderen van de wisselstroomspanning.
Weet ik maar toch komt het wel voor dat het moederbord piept en dan met name de spanningsstabilisatoren.

AMD Nieuwsdiscussie

• SePtiCTaNk
Ik heb niet het idee dat het uit de voeding komt. Maar eerder ergens rondom de processorsocket of rond de chipset / het bovenste PCI-Express slot.

• AlexanderB
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 22-12-2025

AlexanderB

7800 rpm

ja, daar zitten die spoeltjes.. je kan ze vastzetten met lijm oid... (dikke laag nagellak, etc, werkt ook)

• -The_Mask-
  • Niet online
AlexanderB schreef op vrijdag 23 mei 2008 @ 00:41:
ja, daar zitten die spoeltjes.. je kan ze vastzetten met lijm oid... (dikke laag nagellak, etc, werkt ook)
Als het maar niet geleid. ;)

AMD Nieuwsdiscussie

• SePtiCTaNk
disheaver schreef op donderdag 22 mei 2008 @ 19:03:edit: is je v-core niet erg hoog?
Het bord heeft last van een aardige vdroop. Bij 1,45v in de bios zakt het voltage @ load naar 1,4v.
AlexanderB schreef op vrijdag 23 mei 2008 @ 00:41:
Is het noodzakelijk om het vast te zetten? Of kan het geen kwaad zo? Ik zou namelijk niet helemaal weten wat te doen...

[ Voor 4% gewijzigd door SePtiCTaNk op 23-05-2008 17:39 ]

• bassie
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 03-11-2025
Ze maken geluid omdat ze trillen. Dus om het geluid te stoppen moet je het trillen stoppen. Om het trillen te stoppen moet je ze beter vast zetten. Lijm dus.

Verwijderd

bassie schreef op vrijdag 23 mei 2008 @ 18:04:
Ze maken geluid omdat ze trillen. Dus om het geluid te stoppen moet je het trillen stoppen. Om het trillen te stoppen moet je ze beter vast zetten. Lijm dus.
Of siliconenkit natuurlijk...

• SePtiCTaNk
Ik snap nu waarom ze geluid maken :9 Maar kan het ook kwaad als ik er niks aan doe (en het gezoem dus op de koop toe neem)? Of levert dat schade op?

• Pindamann
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 27-01 08:56

Pindamann

Human

SePtiCTaNk schreef op zaterdag 24 mei 2008 @ 11:46:
Ik snap nu waarom ze geluid maken :9 Maar kan het ook kwaad als ik er niks aan doe (en het gezoem dus op de koop toe neem)? Of levert dat schade op?
Zoals is gezegd is dat geen probleem! :)

9800X3D | 3070

• SePtiCTaNk
Right, thanks.

Pagina: 1