Toon posts:

PC start wel "kaal" /PC start niet met extra fans

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hey jongens! Mijn eerste bericht op het gedoemde forum; alleen bestemd voor de pro's :P Toch wilde ik graag als noob jullie een vraag stellen.
Ik heb de volgende set-up hier op de grond liggen:

Behuizing: CM 690
Moederbord: Gigabyte P35 DS3R
CPU: E8400
GPU: 8800GT
Voeding: Real Power Pro 620 Watt

Ik ben dus voor het eerst een pc in elkaar aan het knutselen (ja voor alles is een eerste keer). Veel gelezen, veel geleerd etc.
Nu ben ik zover gekomen dat de pc wel opstart met:
CPU + koeler (op 3 pins)
2 harde schijven
GPU
En een fan aan de achterkant (gewoon op 3 pins)

Nu gaat het echter fout als ik nog 3 fans probeer aan te sluiten op 4 pins. Maar dat doe ik natuurlijk domweg fout. Echter weet ik niet de correcte manier hiervoor :P

Ik was bezig met typen maar hij doet het nu al....Ik maak me alleen zorgen om de videokaart want die ventilator start niet en daar kan je toch weinig fout bij aansluiten.
Komt dit mssn omdat ik nog helemaal niks heb aangesloten (alleen voeding kabel dus) ;(
Edit: sorry nu ben ik vergeten de topic titel aan te passen

Verwijderd

Ik was bezig met typen maar hij doet het nu al....Ik maak me alleen zorgen om de videokaart want die ventilator start niet en daar kan je toch weinig fout bij aansluiten.
Komt dit mssn omdat ik nog helemaal niks heb aangesloten (alleen voeding kabel dus) ;(
Edit: sorry nu ben ik vergeten de topic titel aan te passen
Wat versta je precies onder niks aangesloten.

Verwijderd

Topicstarter
Ik bedoel geen beeldscherm en verdere randapparatuur. Ik wilde alleen checken of alles ging draaien en heb dus alleen de voedingskabel aangesloten. Hoort dan de fan van de gpu ook te gaan draaien? Ik neem aan van wel.

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 22 mei 2008 @ 18:59:
Ik bedoel geen beeldscherm en verdere randapparatuur. Ik wilde alleen checken of alles ging draaien en heb dus alleen de voedingskabel aangesloten. Hoort dan de fan van de gpu ook te gaan draaien? Ik neem aan van wel.
Dat is wel de bedoeling, maar misschien doet je grafische kaart het helemaal niet dus sluit eerst maar een beeldscherm aan. ;)
Is trouwens niet gewoon het kabeltje van de fan van je graka los geschoten.

• EWK
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online

EWK

Een fles dode pixels te koop!

Je hebt de voedingskabel op het mobo en op de graka aangesloten?

Edit: die dus.
Afbeeldingslocatie: http://images.techtree.com/ttimages/story/80561_power.jpg

[ Voor 42% gewijzigd door EWK op 22-05-2008 19:08 ]

Hoi!

Verwijderd

Topicstarter
K*t :p....Ik wist dus echt niet dat dat moest haha. Sorry jongens, alles doet het. Ik heb een computer in elkaar gezet woei :p....Thx ;)

• Zamoraak
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 22-05 14:39
Mijn eerste keer was ook zo hoor :) had 4 uur over het kabelwerk gedaan :P
Pagina: 1