Toon posts:

half uur nodig voor opstarten

Pagina: 1
Acties:
  • 306 views

Verwijderd

Topicstarter
Beste tweakers,

Mijn computer heeft sinds kort een half uur nodig om op te starten. Bij het opstarten, nog voor windows startup, zegt ie:

auto-detecting USB mass storage devices
Device #1 wd4000AAJ External 1.0 *hispeed* (hierover nadenken duurt 2 min).
Device #2 Generic storage device (hierover nadenken duurt 5 min.)

Vervolgens begint vista te laden en wordt het scherm 20 minuten zwart, om vervolgens Vista op te starten.

Iemand enig idee? Ik heb er een external HD aanhangen, maar verder, naast een muis, niks op de usb.

Mn pc: Windows Vista 64 bit
q6600
asus p5kc

Alvast heel erg bedankt _/-\o_

• Delerium
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online

Delerium

Mythology

Heb je zonder die externe HDD de boel al opgestart?

Iets zegt me dat je in je BIOS de bootorder moet omgooien zodat 'ie gelijk de juiste HDD pakt en doorboot.

Verwijderd

Topicstarter
Ja dat heb ik geprobeerd. Wel heb ik ook nog een interne cardreader ontkoppeld. Dat van die boot order heb ik nog naar gekeken, maar dat zal ik zo weer even doen!

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb mn kast toch nog maar weer een keertje open gemaakt. Nu bleek er nog een kabeltje in te zitten van mn card reader, heb m eruit gehaald. Nu doet ie het weer perfect.

Bedankt, er mag een slotje op :)

• Shivan_20
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 13-12 12:05
Bij mij is dat ook de interne cardreader die dat probleem veroorzaakt, maar dan icm XP.

Gebeurt in principe nooit als de pc niet helemaal van het lichtnet ontkoppeld is geweest. Maar is de stroom eens uitgevallen of de stekker eruit gehaald dan komt het probleem weer terug. De oplossing die ik ervoor weet is idd de cardreader ontkoppelen, pc opstarten, cardreader weer aansluiten en daarna de pc niet meer van het lichtnet afhalen (gewoon uitschakelen is geen probleem btw.)

• Turkish
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 29-11 18:12

Turkish

zhé germans

dit had beter in PMG gekund en je had waarschijnlijk door de Hangen en Opstartproblemen troubleshooter door te lezen het ook opgelost.

anyway het is opgelost dus toch dicht :)

'When you're not paying for the product, you are the product!'

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.