Betreft project : zeeslag in VB.net 2008
Vraag : hoe kan ik de bijhorende value van een key in een dictionary (of Tkey, Tvalue) veranderen ??
Heb ik reeds geprobeerd :
1. Me.GetBootMatrix.Item(getroffencoordinaat) = bootonderdeel.getroffen
' dus gewoon value opnieuw setten
2. Me.GetBootMatrix.Remove(tebombarderencoordinaat)
Me.GetBootMatrix.Add(tebombarderencoordinaat, bootonderdeel.getroffen)
' dus element verwijderen en terug toevoegen met correcte toestand
Wat ik wil is dus dat wanneer de boot de coördinaat bevat, deze als getroffen wordt gemarkeerd. Standaard is elk bootonderdeel 'intact'...
Hoe wijzig ik deze value ?
Visual Basic .NET:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
| Class BOOT Enum toestand gecreeerd gezonken End Enum Private m_bootmatrix As New Dictionary(Of Coordinate, bootonderdeel) Public ReadOnly Property GetBootMatrix() As Dictionary(Of Coordinate, bootonderdeel) Get Return m_bootmatrix End Get End Property Friend Sub bomb(ByVal tebombarderencoordinaat As Coordinate) Me.MarkBootonderdeelAsGetroffen(tebombarderencoordinaat) If CheckBootGezonken() = True Then Me.m_toestand = toestand.gezonken 'toestand van boot veranderen in 'gezonken' Me.m_ResultaatvanBomb = ResultaatVanBomb.gezonken 'boot gezonken Else Me.m_ResultaatvanBomb = ResultaatVanBomb.raak End If end sub Private Sub MarkBootonderdeelAsGetroffen(ByVal getroffencoordinaat As Coordinate) Me.GetBootMatrix.Item(getroffencoordinaat) = bootonderdeel.getroffen End Sub End CLASS |
Vraag : hoe kan ik de bijhorende value van een key in een dictionary (of Tkey, Tvalue) veranderen ??
Heb ik reeds geprobeerd :
1. Me.GetBootMatrix.Item(getroffencoordinaat) = bootonderdeel.getroffen
' dus gewoon value opnieuw setten
2. Me.GetBootMatrix.Remove(tebombarderencoordinaat)
Me.GetBootMatrix.Add(tebombarderencoordinaat, bootonderdeel.getroffen)
' dus element verwijderen en terug toevoegen met correcte toestand
Wat ik wil is dus dat wanneer de boot de coördinaat bevat, deze als getroffen wordt gemarkeerd. Standaard is elk bootonderdeel 'intact'...
Hoe wijzig ik deze value ?