SATA Drivers laden tijdens installatie?

Pagina: 1
Acties:

• Jer0entjeh88
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 19-05 14:14

Jer0entjeh88

display: grid;

Topicstarter
Hallo,

ik heb een probleem met mijn nieuwe installatie van windows xp/vista.
Beide werken niet, omdat hij steeds de melding geeft dat hij geen harde schijf kan vinden.
Dit is gekomen nadat ik wat heb geprutst met mijn partities.

Nu heb ik het hele internet al rondgespeurd maar tot nu toe geen resultaat behaald. Ik heb de intel RAID drivers al gedownload en op een floppy gezet; zonder resultaat.

Ik bezit een Intel 82801GR en heb daarom ook deze driver gedownload: http://downloadcenter.int...Windows%20Vista*&lang=eng

Maar zoals gezegd zonder reultaat. Ik hoop echt dat iemand mij hiermee verder kan helpen, nu een beetje moedeloos te worden.

Alvast bedankt!

"Ideas are easy. Implementation is hard." | PSN: JSKam

• DeeJee
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 23-12-2024

DeeJee

Dus...

Wordt de schijf wel tijdens de POST herkend?

Money for nothin' and your chicks for free

• leuk_he
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 19-05 16:21

leuk_he

1. Controleer de kabel!

"zonder resultaat" is een beetje aspecifiek.

Druk je F6? kijkt hij dan op de flop/usb?

Andere optie de drivers die je hebt gedownload te slipstreamen in de installatie cd. met nlite (/vlite) is dit heel makkelijk

Need more data. We want your specs. Ik ben ook maar dom. anders: forum, ff reggen, ff topic maken
En als je een oplossing hebt gevonden laat het ook ujb ff in dit topic horen.

• Staatslot
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 15:02
Iets meer info graag..
Wordt de schijf herkend tijdens het booten (POST), de drivers heb je die met F6 tijdens de installatie netjes aangeven? Ik zelf vind het scherm na F6 zegmaar wat verwarrend, weet je zeker dat je de drivers wel gevoerd hebt en dat de installatie ze slikt? Zo niet, moet je toch andere drivers zoeken denk ik.

• Jer0entjeh88

Jer0entjeh88

Topicstarter
Oke even een toevoeging. In mijn XP Setup duw ik op F6 en kan ik de drivers van de floppy selecteren. Daarna duw ik op enter (waarna het laden van de setup verder gaat) maar dan krijg ik de melding dat hij geen vaste schijf kan vinden.

In de Bios herkend hij mijn Harde schijf wel.

Verwijderd

Als je op F6 drukt, worden de drivers dan wel gezien?
Heb je al eens een XP met SP2 geprobeerd?
(dit is een heeeel bekend probleem van installatie van XP (zonder geslipstreamde SP2))
Als je geen XP-CD met SP2 hebt kan je die ook zelf slipstreamen (kijk ff op de site van nliteos.com)
[update]
Er is soms ook een verschil in SATA-drivers en RAID-drivers!
Zoek hier ook even naar bij Intel of ze niet misschien verschillende versies hiervoor hebben.

[ Voor 22% gewijzigd door Verwijderd op 22-05-2008 15:57 ]

• Jer0entjeh88

Jer0entjeh88

Topicstarter
Het is Windows XP Professional met SP2.

• Jer0entjeh88

Jer0entjeh88

Topicstarter
Verwijderd schreef op donderdag 22 mei 2008 @ 15:54:
Als je op F6 drukt, worden de drivers dan wel gezien?
Heb je al eens een XP met SP2 geprobeerd?
(dit is een heeeel bekend probleem van installatie van XP (zonder geslipstreamde SP2))
Als je geen XP-CD met SP2 hebt kan je die ook zelf slipstreamen (kijk ff op de site van nliteos.com)
[update]
Er is soms ook een verschil in SATA-drivers en RAID-drivers!
Zoek hier ook even naar bij Intel of ze niet misschien verschillende versies hiervoor hebben.
Ik heb nu de Raid Controller. Is er ook een SATA driver/controller dan? (heb er weinig verstand van)
Heb een SATA controller nog niet kunnen vinden.

• leuk_he

leuk_he

1. Controleer de kabel!

Even voor de zekerheid, je hebt die f6 drivers toch wel uitgepakt? niet gewoon de .exe op een flop gezet?

Need more data. We want your specs. Ik ben ook maar dom. anders: forum, ff reggen, ff topic maken

• Jer0entjeh88

Jer0entjeh88

Topicstarter
Nee ik heb alle benodigde bestanden juist op de floppy gezet. Ik kan ze ook gewoon openen in de Windows Installatie. Het heeft alleen geen zin. Hij blijft de error geven: Kan geen vaste disk vinden....

• ResuCigam
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 21-05 16:09

ResuCigam

BOFH

Heb je alles precies gedaan zoals vermeld in 7.3(a/b) van de readme.txt?

We do what we must because we can.

• Jer0entjeh88

Jer0entjeh88

Topicstarter
Nee, had ik nog niet gezien. Moet ik een txt bestandje unattend maken en dan dit erin plakken?

// Insert the lines below into the UNATTEND.TXT file

[MassStorageDrivers]
"Intel(R) 82801GR SATA RAID Controller" = OEM

[OEMBootFiles]
iaStor.inf
iaStor.sys
iaStor.cat
Txtsetup.oem:

--UPDATE--

heb het toegevoegd, heeft verder geen effect. Doe ik het verkeerd?

[ Voor 11% gewijzigd door Jer0entjeh88 op 22-05-2008 17:04 ]

• EWK
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online

EWK

Een fles dode pixels te koop!

En als je ze streamed met bijvoorbeeld Nlite? Dan hoef je niet op F6 te drukken en kun je de setup gewoon door laten gaan...

Hoi!

• Jer0entjeh88

Jer0entjeh88

Topicstarter
EWK schreef op donderdag 22 mei 2008 @ 17:22:
En als je ze streamed met bijvoorbeeld Nlite? Dan hoef je niet op F6 te drukken en kun je de setup gewoon door laten gaan...
Heb ik al geprobeerd, werkt helaas ook niet.

• Fanatic_FS
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 19:47
dat bestand wat je geeft als download link, das de Intel Matrix Storage Manager :S
probeer deze eens http://downloadcenter.int...P%20Professional&lang=eng voor windows xp 32bit, maakt een floppy met de raid/ahci driver

• Jer0entjeh88

Jer0entjeh88

Topicstarter
Die link was inderdaad niet goed, jouw link heb ikook al geprobeerd. Zonder effect.

• Fanatic_FS
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 19:47
ook al slipstreamen geprobeerd? want dit zijn gewoon de drivers die je moet hebben, ik gebruik ze zelf ook voor win xp 32 en ook 64bit en ze werken gewoon :S

• Jer0entjeh88

Jer0entjeh88

Topicstarter
Ja overal op internet worden die links ook aangegeven. Maar op een een of andere manier pakt hij ze niet goed ofzo. Ik hoef toch niks speciaals te doen met deze drivers. Alles op een floppy zetten en met F6 openen. En dan de juiste selecteren.

Maakt niet uit welke ik selecteer, hij blijft de error geven. Wordt er nu echt niet goed meer van.

Misschien nog even handig om erbij te vermelden hoe dit probleem is ontstaan: Ik wilde Leopard naast Vista gaan draaien met een Dual Boot. Toen heb ik een partitie voor Leopard gemaakt en hier Leopard op geinstalleerd. Maar nu wil Vista dus niet meer opstarten en geeft de melding: File: \windows\system32\winload.exe

Status: 0xc000000e

Ook leopard kan ik nergens opstarten.

Daarom wilde ik dus Vista of XP overnieuw installeeren, alleen herkent hij mijn harde schijf zoals vermeld niet meer.

• spNk
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 05-05 21:38
Je moet niet de RAID drivers hebben afaik, er is ook een sata driver dacht ik (ten minste, dat had ik altijd bij mijn oude mobo).

• Jer0entjeh88

Jer0entjeh88

Topicstarter
Is er een andere manier om mijn Harde schijf herkenbaar te maken voor een nieuwe lege installatie. Het behouden van eventuele bestanden maakt me niet zoveel uit.

• Jer0entjeh88

Jer0entjeh88

Topicstarter
Sorry voor deze dubbelpost maar ik ben inmiddels een stap verder! Dankzij de Slipstream.
Ik ben nu zover dat ik een partitie moet kiezen. Ik krijg keuze uit de volgende:

Partitie 1 [FAT32] 39mb 31mb vrij
Partitie 2 [Dynamisch Volume] 224149mb 0mb vrij
Partitie 3 [Onbekend] 81056mb 81056mb vrij

Ik kan alleen maar op de 1e partitie intalleren alleen die heeft te weinig ruimte. Ik kan de andere wel verwijderen maar schiet ik hier wat mee op? Of is er een manier om de andere 2 FAT te maken ofzo?

• EWK
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online

EWK

Een fles dode pixels te koop!

Waarom uberhaupt FAT?
Je kunt ze verwijderen als er niets belangrijks op staat.

Hoi!

• leuk_he

leuk_he

1. Controleer de kabel!

Jer0entjeh88 schreef op donderdag 22 mei 2008 @ 20:21:
Partitie 1 [FAT32] 39mb 31mb vrij
Partitie 2 [Dynamisch Volume] 224149mb 0mb vrij
Partitie 3 [Onbekend] 81056mb 81056mb vrij

Ik kan alleen maar op de 1e partitie intalleren alleen die heeft te weinig ruimte. Ik kan de andere wel verwijderen maar schiet ik hier wat mee op? Of is er een manier om de andere 2 FAT te maken ofzo?
partititie 2 verwijderen en weer aanmaken levert je een lege grote paritite op waarop je kunt installeren.

• SunnyD
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 16-12-2024
Ik snap onderhand niks meer van die SATA zooi.
Ik heb hier 5 AMD systemen en de installatie van XP gaat hier altijd zonder diskette en zonder gedruk op F6.
Ik heb verschillende XP installatieCD's, de een met SP2, een ander met SP3 en daar zitten geen SATAdrivers in geslipstreamd en in elke computer hier zitten SATA HD's en Windows laat zich altijd zonder problemen installeren...
Ik heb wel eens gelezen dat het te maken heeft met een INTEL of een NVIDIA chipset op je bordje...

[ Voor 11% gewijzigd door SunnyD op 23-05-2008 16:36 ]

• leuk_he

leuk_he

1. Controleer de kabel!

SunnyD schreef op vrijdag 23 mei 2008 @ 16:32:
Ik snap onderhand niks meer van die SATA zooi.
...
Ik heb wel eens gelezen dat het te maken heeft met een INTEL of een NVIDIA chipset op je bordje...
En het ligt er ook an of je de bios settings (voor intel ICH9 ) de schijven als IDE of SATA of RAID zet. Ik denk zelfs dat de controller slim genoeg is om te detecteren onder weke mode de schijf geformateerd is.

• SunnyD
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 16-12-2024
Oh, vandaar...
Ik zie net dat in het BIOS van m'n MSI K9N Neo de optie IDE staat geselecteerd als RAID MODE

[ Voor 91% gewijzigd door SunnyD op 24-05-2008 00:43 ]

Pagina: 1