Toon posts:

KT7A-RAID & SBLive!

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Weet iemand de oplossing om RAID-0 aan de praat te krijgen (hd1 op ide3 en hd2 op ide4) en daarbij niet vast te lopen bij het installeren van de SBLive.
Verschillende nieuwsgroepen maken melding van BIOS oplossingen (IRQ of Voltage veranderingen) maar niet help.

Voorlopig heb ik het opgelost door RAID-0 te gebruiken met hd1 als master en hd2 als slave op ide3. En dat werkt perfect.
Geen conflicten of lock-ups!

Nog geen tests gedaan op hd snelheid, maar men meldt mij dat de master/slave combinatie in RAID-0 iets trager zou zijn dan de master/master op twee verschillende ide's.

Graag reacties van lotgenoten!!

Verwijderd

Ik heb gisteren ook een sblive op een kt7a-raid gezet en mijn raid doet het gewoon (ide3+4). Je moet alleen opletten in welke slot je het sb-live kaartje steekt. In de handleiding staat wel welke dat zijn (weet dat niet meer zo uit mijn hoofd).
Lekker snel overigens die Raid

*D

• 0943
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 26-04 15:57
Ik heb ook de Abit KT7A Raid en bij mijn werkt het prima met de 1024 in het onderste slot.
Geen Porblemen

• tweakerbee
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 05-05 21:37

tweakerbee

dus..?

OK, gaan we:
SBlive in slot 4!
Installeer je RAID driver!
Installeer je SBlive driver, maar herstart nog niet. Ga eerst naar device manager, en disable daar je SB16 emulation.

Afbeeldingslocatie: http://www.tto4.f2s.com/tweak/sb16.gif

You can't have everything. Where would you put it?

Verwijderd

veeeeeeeeeeeeeeeeeeeeet ik heb ook een vraagje overe mijn asus a7v ik heb er 2 eentje met een tb 800 en eentje met een 1GHz maar hier komt het ik heb ze allebei geflashed naar 1006 maar ik kan op die van mijn 1GHZ niet de MP veranderen maar op die van mijn 800mhz wel heeft iemand mischien een oplossing want voor de rest werkt alleso p beide pc's perfect. Voor de itho's onder ons met de MP bedoel ik de multipeyer no offence buddies }:O