Goeiedag !
Al enige tijd heb ik toch wel een lichte affectie met computers, ik ben een gamer in hard en nieren.
op mijn 10 jarige leeftijd een msdos cursus gevolgd bij djo.
Enkel door simpelweg tijdgebrek, en teveel hobby's en werken schiet het up to date blijven met pc's er vaak bij in. dus.. nu heb ik een X-aantal vragen.
mijn huidige systeem:
( plank voor me kop toendertijd dus een packard bell )
pentium 4 @ 3.06
ddr2 2 gig geheugen 6nogiets mhz.
nvidia 7300GT sinds gisteren een MSI zilent nx8800GT
320 gig s ata 2 of iets dergelijks
19 inch 2ms schermpje
Nu wou ik dus mijn systeem verder n klein beetje updaten.
houd in dat ik eigenlijk tegen zo weinig mogelijk geld ( duh )
een beetje een fatsoenlijker systeem zou willen hebben ( de hardware dan )
Nu gaat alles nog wel ( net net ) maar ik heb het gevoel dat alles qua games wat NU uit gaat komen, mijn enkele 3.06 pent 4 het niet aan gaat kunnen.
dus allereerst zou ik een andere processor er in willen steken.
mijn vraag is dan ook, welke schrijven jullie mij voor ? ( zalman koeler ongeacht )
en de vraag waar ik ff geen antwoord op weet, moet ik mijn moederbord dan ook vervangen ?
zo ja: moet ik mijn complete besturingssysteem dan ook weer opnieuw installeren ?
wat ik ook heb gemerkt, sinds ik van een 256 kaart naar een 512 kaart ben gegaan dat mijn pc langer doet over het laden van spellen, heeft dit te maken met het totaal aantal fysiek geheugen dat mijn pc aankan ? of slechts dat ie meer dingen moet inladen aangezien de kwaliteit is verhoogt ?
ik wacht op jullie uitbundige reacties !!
Al enige tijd heb ik toch wel een lichte affectie met computers, ik ben een gamer in hard en nieren.
op mijn 10 jarige leeftijd een msdos cursus gevolgd bij djo.
Enkel door simpelweg tijdgebrek, en teveel hobby's en werken schiet het up to date blijven met pc's er vaak bij in. dus.. nu heb ik een X-aantal vragen.
mijn huidige systeem:
( plank voor me kop toendertijd dus een packard bell )
pentium 4 @ 3.06
ddr2 2 gig geheugen 6nogiets mhz.
nvidia 7300GT sinds gisteren een MSI zilent nx8800GT
320 gig s ata 2 of iets dergelijks
19 inch 2ms schermpje
Nu wou ik dus mijn systeem verder n klein beetje updaten.
houd in dat ik eigenlijk tegen zo weinig mogelijk geld ( duh )
een beetje een fatsoenlijker systeem zou willen hebben ( de hardware dan )
Nu gaat alles nog wel ( net net ) maar ik heb het gevoel dat alles qua games wat NU uit gaat komen, mijn enkele 3.06 pent 4 het niet aan gaat kunnen.
dus allereerst zou ik een andere processor er in willen steken.
mijn vraag is dan ook, welke schrijven jullie mij voor ? ( zalman koeler ongeacht )
en de vraag waar ik ff geen antwoord op weet, moet ik mijn moederbord dan ook vervangen ?
zo ja: moet ik mijn complete besturingssysteem dan ook weer opnieuw installeren ?
wat ik ook heb gemerkt, sinds ik van een 256 kaart naar een 512 kaart ben gegaan dat mijn pc langer doet over het laden van spellen, heeft dit te maken met het totaal aantal fysiek geheugen dat mijn pc aankan ? of slechts dat ie meer dingen moet inladen aangezien de kwaliteit is verhoogt ?
ik wacht op jullie uitbundige reacties !!