Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

[feat] Sneltoets voor "Volgende pagina"

Pagina: 1
Acties:

• AW_Bos
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 22:04

AW_Bos

Liefhebber van nostalgie... 🕰️

Topicstarter
Ik zie bij de Preferences een optie is voor Back... maar nu vroeg ik me af of het ook een idee is om een pref te maken waarmee je naar een volgende pagina in een topic kan?

De reden waarom ik dit opgeef is dat bij het lezen van een topic sommige Tweakers de muis met rust laten, naar benden scrollen met een de cursortoets onlaag, en tja, dan moet je met de muis naar de volgende pagina gaan. En tja, het zou misschien wel makkelijk zijn dat er een Volgende pagina-shortkey komt, aangezien er ook een back is (die ook eigenlijk dan ook forumwijd werkt).

Zou dit een handig idee zijn?
(En buiten dat vermindert het ook kans op RSI ;) )

Telecommunicatie van vroeger
🚅Alles over spoor en treintjes

• Cloud
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 03-11 10:25

Cloud

FP ProMod

Ex-moderatie mobster

Back is volgens mij de browser back en niet vorige pagina. ;)

Maar op zich zie ik hier ook wel wat in. Ik surf vaak ook met het toetsenbord en tja voor topics met meedere pagina's heb je dan nog steeds je muis nodig.

edit:
@ hieronder: ik zie het ja, nou ja, het is in elk geval niet Vorige Pagina :Y)

[ Voor 18% gewijzigd door Cloud op 22-05-2008 14:51 ]

Never attribute to malice that which can be adequately explained by stupidity. - Robert J. Hanlon
60% of the time, it works all the time. - Brian Fantana

• mithras
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online
wolkje schreef op donderdag 22 mei 2008 @ 14:46:
Nee, het is afaik 1 niveau hoger in het crumblepad. Dus van topic -> forum -> categorie -> index. Als ik hier kom vanuit de active topics en kies voor Alt+L kom ik in Lieve Devvers uit :)
Maar op zich zie ik hier ook wel wat in. Ik surf vaak ook met het toetsenbord en tja voor topics met meedere pagina's heb je dan nog steeds je muis nodig.
+1 me too :)

• disjfa
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 04-11 11:05

disjfa

be

Als je met je toetsenbord wilt surfen moet je sowiso opera gebruiken voor handigheid. Daarin zit automatisch al in dat je naar de volgende pagina gaat onderaan als je op de spatiekbalk drukt. En is 100 keer makkelijker surfen met toetsenbord.

disjfa - disj·fa (meneer)
disjfa.nl

• AW_Bos
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 22:04

AW_Bos

Liefhebber van nostalgie... 🕰️

Topicstarter
wolkje schreef op donderdag 22 mei 2008 @ 14:46:
ja, maar wel als je op een volgende pagina zit dat je weer terug gaat naar de eerste (of als je van een andere site komt, dat je daar heen gaat. De refferer dus ;).
disjfa schreef op donderdag 22 mei 2008 @ 14:51:
Als je met je toetsenbord wilt surfen moet je sowiso opera gebruiken voor handigheid. Daarin zit automatisch al in dat je naar de volgende pagina gaat onderaan als je op de spatiekbalk drukt. En is 100 keer makkelijker surfen met toetsenbord.
Maar niet iederee gebruikt Opera he ;)

[ Voor 37% gewijzigd door AW_Bos op 22-05-2008 14:54 ]

Telecommunicatie van vroeger
🚅Alles over spoor en treintjes

• Cloud

Cloud

FP ProMod

Ex-moderatie mobster

Ariën Clay schreef op donderdag 22 mei 2008 @ 14:53:
ja, maar wel als je op een volgende pagina zit dat je weer terug gaat naar de eerste (of als je van een andere site komt, dat je daar heen gaat. De refferer dus ;).
Dat dacht ik wel ja, maar is het ook niet. Dat heb ik net even getest. Het is echt zoals mithras zegt, één niveau hoger in de crumblepath. :)

Test maar eens.

Never attribute to malice that which can be adequately explained by stupidity. - Robert J. Hanlon

• PromWarMachine
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 22-11 08:26

PromWarMachine

Forsaken Archer

Ja, dat vind ik nou eens een goed idee. Het ophogen van de limiet per pagina kan ook, maar dat vind ik niet zo geschikt, aangezien je hem dan op 1500 moet zetten, in verband met de grote topics.

Kan me niet voorstellen dat het lastig te maken is, aangezien er ook al een knop "volgende pagina" bestaat, maar goed, daar zal ik me maar niet te veel mee bemoeien.

Goed idee Arien met puntjes op de e. :Y)

Dividend for Starters

• Nvidiot
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 03-06 16:38

Nvidiot

notepad!

In firefox tik ik meestal: />

Firefox zoekt daarmee op het groter-dan teken, welke gebruikt wordt als link naar de volgende pagina. Hierna een druk op enter en de link wordt geactiveerd.

What a caterpillar calls the end, the rest of the world calls a butterfly. (Lao-Tze)

• Cloud

Cloud

FP ProMod

Ex-moderatie mobster

Dat werkt hier niet :? Hij vindt alleen jouw bericht en die van mithras.

Sowieso lijkt een browseronafhankelijke oplossing mij veel gepaster :)

• mithras
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online
wolkje schreef op donderdag 22 mei 2008 @ 15:06:
Dat werkt hier niet :? Hij vindt alleen jouw bericht en die van mithras.

Sowieso lijkt een browseronafhankelijke oplossing mij veel gepaster :)
Hoeveel pagina's heeft dit topic ;) Check bijvoorbeeld [Forumgame] Vind de kwetsbaarheid! en daar werkt het wel :)

[ Voor 14% gewijzigd door mithras op 22-05-2008 15:08 ]

• Cloud

Cloud

FP ProMod

Ex-moderatie mobster

Vergeten te vermelden dat het in andere topics ook niet werkt :+ Waaronder het topic wat jij daar geeft. Het lijkt dus naast browserafhankelijk ook nog eens afhankelijk van je settings te zijn :P

• PromWarMachine
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 22-11 08:26

PromWarMachine

Forsaken Archer

Ik heb dat pijltje naar rechts ook niet (meer), dus dat lijkt inderdaad instellingsafhankelijk te zijn.

Wat wel werkt maar wat iets meer typewerk is:
Achter de URL "/forum/list_messages/<topic_id>" /0 voor pagina 1 zetten, /1 voor pagina 2, etc.

Naar die adresbalk kun je met ALT-D in Firefox/IE en met Opera is het Control-L (die hotkey is aanpasbaar overigens)

Maar nog steeds is het mooier als het in de settings komt uiteraard. :Y)

Dividend for Starters

Pagina: 1