Toon posts:

PS3 modding issue

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb laatst een ps3 gekocht en wou daar een 250 GB schijfje inpleuren van Samsung. Mijn ps3 heeft een produkt nummer : CECHH04 (laatste nieuw model). Ik krijg de melding dat hij niet de nodige software vindt om dit te installeren. Ik weet dat de schijf ok is want wanneer ik deze schijf in de oudere versie van een ps3 steek (CECHG04) dan formatteert deze zich en ben je binnen de 5 minuten terug speelklaar. Wanneer ik dan de schijf terug overzet krijg ik net dezelfde foutmelding... :'(
Bij de oudere versie van ps3 is er een tutorial inbegrepen in de handleiding. Bij de nieuwe NIET.
Klein tof detail : Ik post deze zelfde vraag in het officiele playstation forum en mijn post werd telkens gewist... :/ Heeft iemand een idee of zit ik hiervoor niet op de goede plaats? Thanx

• Michael Knight
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 19:31

Michael Knight

Moderator Consumentenelektronica

KITT, I need you buddy!

Welkom op GoT! :)

Heb je de laatste firmware al geinstalleerd op je PS3?

Iemandop dit forum kon vorige week pas z`n nieuwe HD installeren, nadat hij de laatste firmware update erop had gezet. Pas daarna kun je weer een nieuwe schijf installeren :)

(er staat btw ook ergens op internet een lijstje met compatible schijven, staat je hd daartussen?)

[ Voor 3% gewijzigd door Michael Knight op 22-05-2008 14:04 ]

(Zeldzame) retrogames en meer --> Aangeboden op V&A

• jdm8
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 11-03-2024

jdm8

PSN-id: JDM8, origineel he?

Het is niet echt modding hoor :p

@boven, elke SATA schijf is compatible, zolang hij maar de standaard hoogte heeft (een paar schijven zijn iets hoger en passen daardoor niet).

@TS zoals al gezegt ligt het waarschijnlijk aan firmware, zet even je oude schijfje er weer in, doe firmware update en probeer het weer.

Verwijderd

Topicstarter
Hey bedankt voor jullie snelle reply en welkom :-)

Ik heb niet echt gecheckd of deze schijf compatibel is omdat ze wel werkt in de oudere versie ps3. Dus ik durf aan te nemen dat de schijf zeker ok was.. Een firmware update is toch automatisch of niet? Misschien moet ik het manueel eens proberen?

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 22-05-2008 16:43 ]

• jdm8
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 11-03-2024

jdm8

PSN-id: JDM8, origineel he?

Je krijgt automatisch een ebrichtje, maar je moet het zelf gaan downloaden, of iig naar settings en dan update doen.

Verwijderd

Topicstarter
Wel update ok.. was al ok blijkbaar. So back from scratch |:(

Verwijderd

Topicstarter
Nou ik bel nr de helpdesk van playstation (011 516 406) en die vertellen mij eerst dat ze er nog nooit van gehoord hebben en daarna plots wel.. MAAR ze kunnen er geen verdere informatie over verschaffen.. :? Heeft iemand verder nog een idee...? :|

• Michael Knight
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 19:31

Michael Knight

Moderator Consumentenelektronica

KITT, I need you buddy!

Verwijderd schreef op vrijdag 23 mei 2008 @ 13:43:
Nou ik bel nr de helpdesk van playstation (011 516 406) en die vertellen mij eerst dat ze er nog nooit van gehoord hebben en daarna plots wel.. MAAR ze kunnen er geen verdere informatie over verschaffen.. :? Heeft iemand verder nog een idee...? :|
Aangezien ze je post op het officiele PS forum ook hebben verwijderd, vermoed ik dat ze zelf nog niet weten wat ze ermee aanmoeten (als in; een sata compatible schijf die het toch niet blijkt te doen..).

Wat zeiden ze btw? Ik ga ervanuit dat je niet zomaar genoegen nam met een dergelijk antwoord?!

(Zeldzame) retrogames en meer --> Aangeboden op V&A

Verwijderd

Topicstarter
Eerlijk gezegd kreeg ik een onbekwame persoon aan de lijn met overslaande stem...Ik denk niet dat ik via de helpdesk van Sony playstation een waardevol antwoord ga kunnen krijgen spijtig genoeg. Ik ga niet de moeite nemen voor nog te bellen want dat is enkel frustrerend en tijdrovend. Ach in t slechtste geval heb ik wat meer storage voor mijn pc's.
Pagina: 1