Arctic Cooling Accelero S1 Rev 2 een kopje kleiner maken?

Pagina: 1
Acties:

• Rikki
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 05-06-2025
Ik ben een HTPC aan het maken met de Chieftec Hi-Fi Series HE-02 Black | HE-02B-OP. Graka is een oude X1900XT die ik met de Accelero S1 Rev 2 stil wil krijgen. Niet goed nagedacht en kwam er dus gisteren achter dat die koeler veel te hoog uit komt in mijn kast. Al ergens gelezen dat de bovenste strip er af kan (winst 0,5 cm = te weinig) maar op de site van artic de volgende passage gevonden:

"If some components are slightly higher than our fancasing allows, you can relatively easy cut the fan casing.
To do so we suggest you first to uninstall the fancasing bottom. Then cut the bottom in the area of the component that caused the conflict and reinstall the bottom again."

Afgezien van krom engels begrijp ik hier uit dat de er gezaagd mag worden in de koeler? En dan wel aan de bodem, terwijl ik aan de bovenkant er iets af zou willen zagen?

Kortom: heeft iemand ervaring met het verkleinen/verzagen van deze koeler? Kan het technisch? Blijft (grotendeels) de koelende werking intact?

• Tomino
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 18-05 14:26
Bij mij pastte ook niet alles precies. Gewoon omgebogen/afgeknipt. No problemo!

• Rikki
Dank voor snelle reactie en top dat het zo gaat werken! Even voor de zekerheid: heb je die headpipes verbogen en toen doorgeknipt? En vervolgens de strip er weer opgeplakt van het afgeknipte gedeelte, of het zo gelaten? Koeling bleef voldoende?

• Wildfire
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 07:57

Wildfire

Joy to the world!

Rikki schreef op donderdag 22 mei 2008 @ 13:13:
Dank voor snelle reactie en top dat het zo gaat werken! Even voor de zekerheid: heb je die headpipes verbogen en toen doorgeknipt? En vervolgens de strip er weer opgeplakt van het afgeknipte gedeelte, of het zo gelaten? Koeling bleef voldoende?
Excuse me? Heatpipes doorknippen? Dat kun je dus beter niet doen, blijft weinig van je koelsysteem over zo. Een gedeelte van de koelvloeistof zou waarschijnlijk meteen verdampen en je zou de boel weer vacuüm aan elkaar moeten zien te krijgen, veel succes :)

Systeemspecs | Mijn V&A spulletjes | Mijn RIPE Atlas probe

• jdm8
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 11-03-2024

jdm8

PSN-id: JDM8, origineel he?

Je moet de heatpipes intact laten. Je kunt die aluminium lamelletjes er makkelijk af halen, dan buig je de heatpipes zo dat hij past en dan zet je de lamellen er weer op. Eitje :p

Accelero S1 afzagen? ;)

[ Voor 16% gewijzigd door jdm8 op 22-05-2008 13:48 ]

• Rikki
Wederom dank voor reacties. Ga er mee aan de gang, hopelijk krijg ik zo'n mooi resultaat als op de foto.

Had dat topic niet gevonden, omdat ik kennelijk alleen gezocht had onder 'videoplanken & beeldkanonnen'. :z
Pagina: 1