[ADSL] Kort verbinding na aanzetten router

Pagina: 1
Acties:

• BugBoy
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 22:16
Ik heb al tijden een probleem, waar de helpdesk van Orange mij niet mee kan helpen. Sinds een tijdje valt mijn internetverbinding regelmatig weg. Als ik de livebox opnieuw opstart dan maakt dat niet veel uit. Als ik de livebox minstens een half uur uitzet en dan weer aan, dan kan ik circa 5-10 minuten internetten. Daarna valt de verbinding weg en is het gebeurt. De "SNR dichtbij" heeft normaal een waarde van 10, maar deze begint na een aantal minuten te fluctueren en dan is de verbinding ook weg. De "SNR ver" schommelt altijd rond de 10.

Ik was in de veronderstelling dat mijn livebox aan het overlijden was en heb er even snel een andere livebox tussen geprikt. Dit lijkt niets uit te maken, want ook dan had ik hetzelfde probleem. Orange denkt dat het probleem aan een kabelbreuk ligt (maar doet er niets aan). Is dit aannemelijk? Ik vind het raar dat ik de eerste 5-10 minuten prima internet heb. Wie weet raad?

PS: Ik heb dit item algemeen geplaatst, omdat het mij niet Orange specifiek lijkt.

The miracle isn't that I finished. The miracle is that I had the courage to start.

Verwijderd

Ik had precies hetzelfde probleem.. orange heeft mij in totaal meer dan een maand aan het lijntje gehouden met die flut-helpdesk van ze. Sinds gister heb ik mijn abonnement maar opgezegd (21dagen+ storing) :/

Verwijderd in "[Orange] ADSL Family+Telefonie ervaringe..."

[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 22-05-2008 13:03 ]

• BugBoy
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 22:16
Verwijderd schreef op donderdag 22 mei 2008 @ 13:03:
Ik had precies hetzelfde probleem.. orange heeft mij in totaal meer dan een maand aan het lijntje gehouden met die flut-helpdesk van ze. Sinds gister heb ik mijn abonnement maar opgezegd (21dagen+ storing) :/
Ik lees dat het wellicht in de wijkcentrale fout zit. Dan heeft overstappen toch geen zin, want dan kom je toch weer op dezelfde wijkcentrale uit?

The miracle isn't that I finished. The miracle is that I had the courage to start.

Verwijderd

Dude lees eens de oude kassa/radar forums eens door onder de naam Wanadoo Livebox.

Je zit bij een kut provider met alleen maar problemen, er onderuit komen lukt alleen als je het aannemelijk kan maken dat ze in gebreken zijn.

Om er vanaf te komen heb je drie opties:

A Juridische procedure opstarten wat veel tijd kost en geld
B Je contract uitdienen en maar genieten van de momenten dat je internet hebt
C Je contract uitkopen.

Ik had in die tijd voor A gekozen en uiteindelijk heb ik ze voor het kantonrecht weten te krijgen.
Me contract laten ontbinden en een schadevergoeding gekregen.

Succes!

• Murcielago
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 13-10 03:55
Kabelbreuk achter je isra? Zelf oplossen.
Kabelbreuk voor je isra, en je hebt kpn telefonie -> kpn bellen. Je telefoon zal het ook slecht doen.
Kabelbreuk voor je isra, en geen kpn telefonie -> orange zal em moeten laten herstellen.

PSN: djmurcielago