Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 76546

Topicstarter
Ik ben jarenlang abbo geweest bij KPN, toen ben ik overgestapt naar Vodafone, met nummerbehoud. Dit abobonement loopt bijna af en ik heb al een nieuw abbonement bij Telfort afgesloten. Is het verstandig om hier weer nummerbehoud toe te passen? Ik hoor namelijk wel eens slechte ervaringen van dat smsjes niet aankomen en dat het allemaal heel lang duurt voordat het geregeld is. Toen was het zo geregeld iig.
Technisch iets, hoe wordt dit gedaan? Wordt het nummer echt overgedragen naar de nieuwe provider of wordt het door middel van doorrouteren geregeld?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pven
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online
Wat heb je zelf zoal nagevraagd voordat je een nieuw topic opende? Ik neem aan dat Telfort je een-en-ander erover kan melden. :)

Btw: move naar Telecomproviders

|| Marktplaats-meuk. Afdingen mag! ;-) || slotje.com for sale || Dank pven! ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
pven schreef op donderdag 22 mei 2008 @ 12:07:
Wat heb je zelf zoal nagevraagd voordat je een nieuw topic opende? Ik neem aan dat Telfort je een-en-ander erover kan melden. :)

Btw: move naar Telecomproviders
Natuurlijk heb ik zelf al gezocht, echter over nummerbehoud is niet gek veel te vinden. Ook technisch gezien.. Ervaringen uit andere topics geven wel aan dat het vaak problemen geeft. Vandaar dat ik dit topic heb geopend, ik ben namelijk erg aan het twijfelen om wel (weer) aan nummerbehoud te beginnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• basdv
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 17-04 09:36
Ik werk zelf bij een telecomwinkel en ik heb er bijna geen slechte ervaringen mee. Je hoort dat inderdaad wel eens van de smsjes, maar vaak is het dan heel snel weer geregeld, zodat het gewoon werkt.

Ik zou het wel doen...mijn nummer is ookal het nodige mee gebeurt qua portering, en binnenkort ga ik het weer doen. Nog nooit problemen gehad :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sig69
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 01:01
Ik heb al sinds m'n eerste telefoon hetzelfde nummer (mooi nummer dat ik niet kwijt wil) en deze is misschien al tien keer meeverhuisd naar een andere provider, nooit problemen mee gehad. De mensen die wel problemen hebben zijn uitzonderingen denk ik.

Roomba E5 te koop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wei_zhu
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 03-06 21:12
Ik ben sinds april een Telfort-contractant en ook ik heb getracht nummerbehoud aan te vragen - portering van een prepaid Telfort nummer. Wat uitermate praktischer is dan een gloednieuw nummertje. Resultaat is helaas een ietwat rare ervaring. Houd rekening!: Telfort biedt nummerbehoud aan, NADAT je de nieuwe SIM-kaart (met het nieuwe nummer) hebt ontvangen. Dus nada, geen SIM-kaart met onmiddellijk je oudere nummer.

Nummerbehoud te Telfort geschiedt door middel van een online aanvraagformulier, bereikt via de Telfort online hulpsectie. Na geruime tijd verneem ik respons van de klantenservice via email naar aanleiding van mijn requesten naar de status van de nummerportering: SIM-ruil benodigd, bel daarvoor de klantenservice :/ :?. Hmmmm, dat was niet datgene wat de Telfort-site beweerde :?. In ieder geval heb ik er een rare nasmaak aan overgehouden, online aanvragen heeft dus nooit gewerkt en ik heb toch besloten om het nieuwe nummer te gebruiken.

Technisch? Geen idee.

[ Voor 3% gewijzigd door wei_zhu op 22-05-2008 14:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• driedees
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 08:45
Ik heb zelf ook al de nodige keren m'n nummer laten porteren (ook naar Telfort en later van Telfort naar een nieuwe operator).
Dit ging prima, maar ik lees in je post dat je al een abonnement hebt afgesloten bij Telfort. Hier heb ik geen ervaring mee, bij het aanvragen van een nieuw abonnement machtig ik de nieuwe operator altijd om het nummer voor mij te porteren.

It's always funny until someone gets hurt and then it's just hilarious. FNM

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
driedees schreef op donderdag 22 mei 2008 @ 14:32:
Ik heb zelf ook al de nodige keren m'n nummer laten porteren (ook naar Telfort en later van Telfort naar een nieuwe operator).
Dit ging prima, maar ik lees in je post dat je al een abonnement hebt afgesloten bij Telfort. Hier heb ik geen ervaring mee, bij het aanvragen van een nieuw abonnement machtig ik de nieuwe operator altijd om het nummer voor mij te porteren.
Ik heb bij Telfort gekozen voor de optie om mijn abbonement later in te laten gaan, dus pas over paar maanden. Dan verloopt mijn abbonement ook bij Vodafone.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
KICK

Ik wil morgen verlengen / niet verlengen en gewoon opzeggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lolhozer
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 01:28

Lolhozer

Cetero censeo birrum bibendum

Spannennnddd......

En wat ga je nu doen dan? Ik zou het gewoon doen, die paar mensen die er problemen mee hadden.

[ Voor 42% gewijzigd door Lolhozer op 23-05-2008 17:34 ]

Waarom? Omdat het kan!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marteltor
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 09-06 18:20
Ik heb mn nummer zo vaak meegenomen, ook vaak weer terug naar dezelfde provider. 1x heb ik een probleem gehad: ik was toen niet vanaf landlijnen te bereiken. Werd echter zeer snel opgelost, dus eigenlijk zijn mn ervaring behoorlijk positief.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ID-College
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 09:27
marteltor schreef op vrijdag 23 mei 2008 @ 17:34:
Ik heb mn nummer zo vaak meegenomen, ook vaak weer terug naar dezelfde provider. 1x heb ik een probleem gehad: ik was toen niet vanaf landlijnen te bereiken. Werd echter zeer snel opgelost, dus eigenlijk zijn mn ervaring behoorlijk positief.
x2. werkt perfect als je alles tijdig regelt.
Kan niet fout gaan. Althans , mensen zeggen het wel maar nog nooit van iemand direct gehoord dat het fout is gegaa :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FooLsKi
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 09:40

FooLsKi

Prutz0r 4 Life

Het enige wat weleens fout kan gaan, is dat mensen na nummerbehoud niet meer gebeld/gesmst kunnen worden vanaf 1 bepaalde provider. Vaak is dat dan de provider waar die persoon vandaan komt. De reden dat diegene dan niet meer bereikbaar is, is dat er dan een 'pointer' verkeerd staat. Deze 'pointer' wijst naar de provider waar het nummer in gebruik is. Soms staat deze dan nog naar de vorige provider gericht. De netwerkbeheerders van de nieuwe provider kunnen dit vrij snel aanpassen.

Hoezo, ik zit je raar aan te kijken? Zo kijk ik altijd! Slijpen is niet nodig, ik prefereer de botte bijl.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Thx voor de input. Dan ga ik morgen nummerbehoud aanvragen.
Dan zegt Telfort dus mijn Vodafone op?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 109448

Ja.

Dit antwoord had je trouwens zelf ook makkelijk kunnen vinden op de website van Telfort. :)

Topicstarter
Gisteren zou mijn nummer van Vodafone naar Telfort worden overgezet. Abbo bij Vodafone is nu dus verlopen en er gaat een nieuw abbo in bij Telfort.
Bij alle providers is het goed gegaan, ik kan bellen en gebeld worden, smsen en gesmst worden behalve bij Vodafone. Ik gebeld naar Vodafone, ze kunnen me niet helpen want ik ben geen klant meer daar
Kan het zijn dat het langer duurt omdat dit mijn oude provider is?
Ik krijg de melding als ik naar me eigen nummer bel met een Vodafone nummer: "dit nummer is niet in gebruik". Ik kan wel bellen en smsen naar dat Vodafone nummer maar omgekeerd niet.

Ik heb nu ook gebeld naar Telfort, ze gaan een ticket inschieten. Kan 5 werkdagen duren :S Dit is echt niet normaal. Heeft iemand hier meer ervaringen mee?

Topicstarter
En ineens werkt het weer.

• DaannO
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 01-03 22:15
Ok, dan kan dit oude topic dicht ;)
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.