Home hosted gameserver gaat offline wanneer ik hem zelf join

Pagina: 1
Acties:

• MenaCeNL
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 28-11-2024
Hallo,

Ik heb hier thuis een computer staan die dient als server. Ik heb hier Teamspeak RC2 server en Call of Duty 4 server.Porten enzo allemaal geopend
Met teamspeakserver geen problemen, kan gewoon altijd joinen en ligt er nooit uit.

Echter het probleem ligt bij mijn Call of Duty 4 server, als ik deze zelf join(natuurlijk via andere pc die achter een veilige 2de router gaan) gaan ineens de gehele server eruit. De Teamspeakserver én de Call of duty 4 server, hij zegt dan gewoon connection interupted en ook andere mensen worden gekicked van Teamspeak. Echter het is alleen als ik mn eigen server join en niet als anderen dat doen.

De server is als volgt aangesloten: Server is via stroom. Daarna is deze rechtstreeks aangesloten op mijn eerste router(hierin staan de porten open). Mijn gamecomputer is dus aangesloten via de 2de router en staan de porten niet van open.

Weet iemand waar het probleem ligt? De server is gewoon aan als ie crashed, maar draait lijkt wel geen connectie te hebben met de router.

Ligt het probleem dan bij mn router, of ligt het bij de netwerkkabels via stroom?

Mvg,
Michel Jansen

Verwijderd

Gezien het feit dat het enkel en alleen optreedt wanneer je zelf de server joint denk ik inderdaad dat het interruptie op het netwerk is. Zoals hij zelf al aangeeft. Vraag alleen is waardoor dit ontstaat. Waarschijnlijk overbodige vraag, maar weet je zeker dat zowel je server als je client verschillende ip-adressen hebben?

Teken je netwerk even uit anders. Voor zover ik het nu begrijp heb je dus je internet verbinding, die komt binnen op je eerste router, op de eerste router is je server aangesloten, maar waar is je tweede router dan op aangesloten? Enigszins onduidelijk verhaal imho.

• MenaCeNL
Verwijderd schreef op donderdag 22 mei 2008 @ 20:18:
Gezien het feit dat het enkel en alleen optreedt wanneer je zelf de server joint denk ik inderdaad dat het interruptie op het netwerk is. Zoals hij zelf al aangeeft. Vraag alleen is waardoor dit ontstaat. Waarschijnlijk overbodige vraag, maar weet je zeker dat zowel je server als je client verschillende ip-adressen hebben?

Teken je netwerk even uit anders. Voor zover ik het nu begrijp heb je dus je internet verbinding, die komt binnen op je eerste router, op de eerste router is je server aangesloten, maar waar is je tweede router dan op aangesloten? Enigszins onduidelijk verhaal imho.
Bedoel je intern of extern? Intern hebben ze verschillende IP's( ze zijn ook op verschillende routers aangesloten) maar extern hebben ze wel hetzelfde IP. Maar ik kan wel connecten tot mijn teamspeak server die OOK hetzelfde externe IP heeft. Bovendien lukt het na het reconnecten meestal wel.

Het probleem doet zich dus alleen voor bij de Gameserver joinen. Maar vervolgens gaat voor de client's van Teamspeak en server er ook uit.

Het netwerk ziet er zo uit:
Afbeeldingslocatie: http://img205.imageshack.us/img205/4020/naamlooswz9.jpg

• MenaCeNL
niemand?

• donotwant
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 07-03 21:45
join je je server via lan of via wan?

• MenaCeNL
donotwant schreef op dinsdag 27 mei 2008 @ 14:39:
join je je server via lan of via wan?
Ik join mn server via extern IP --> dus via internet.

[ Voor 15% gewijzigd door MenaCeNL op 28-05-2008 12:56 ]

• MenaCeNL
ging niet helemaal goed sorry;)

[ Voor 12% gewijzigd door MenaCeNL op 28-05-2008 12:56 ]

• ik222
  • Registratie: Maart 2007
  • Niet online
MenaCeNL schreef op woensdag 28 mei 2008 @ 12:54:
[...]

Ik join mn server via extern IP --> dus via internet.
Als je hem via je lan joint gaat het dan wel goed?

• MenaCeNL
ik222 schreef op woensdag 28 mei 2008 @ 13:52:
[...]

Als je hem via je lan joint gaat het dan wel goed?
Het rare is dat ik vandaag bijvoorbeeld weer normaal kon joinen en hij er niet uit ging,
Extern verbinden en intern verbinden scheelt ongeveer 10 ms in ping.

• ik222
  • Niet online
Ja maar op het moment dat hij er wel uitgaat als je hem extern joint, blijft hij er dan wel in als je hem intern joint?

• MenaCeNL
ik222 schreef op donderdag 29 mei 2008 @ 13:28:
Ja maar op het moment dat hij er wel uitgaat als je hem extern joint, blijft hij er dan wel in als je hem intern joint?
Ik zal het vanmiddag weer proberen, heb zo een begravenis.

Nog een belangrijk feitje,
Als ik savonds op de server even op internet wil kijken, krijgt hij geen DNS. Iets waarvan ik denk dat ie normaal ook last van heeft.
Aangezien deze rechtstreeks op mn router is aangesloten, werkt mijn router dan niet goed?

Michel Jansen

• ik222
  • Niet online
Dat ligt er aan hoe je de server en de router hebt ingesteld....

Als je het zo regelt dat je router doormiddel van DHCP het juiste DNS adres doorgeeft aan je pc dan werkt het voor een pc die DHCP gebruikt.

Maar in het geval van een server denk ik dat je die intern een vast ip hebt gegeven? Dan kun je dus geen gebruik maken van de automatische DNS toewijzing door de DHCP server en zul je handmatig het ip van je router als DNS op moeten geven. Je kunt natuurlijk ook rechtstreeks de DNS servers van je provider instellen in je server.

• MenaCeNL
Intern ip hoeft niet vast gezet te worden aangezien het de enige pc is die daar is aangesloten.
(in mijn ogen hoeft het dan toch niet)
Maar toch maar gedaan nu en zal het aankijken, heb als eerste DNS server mijn router.... alternatieve eentje van mijn provider(die kan toch gewoon willekeurig gekozen worden?)

Dat eerste snap ik niet helemaal.

• Chilly_Willy
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 10-03 10:03
Heb je al geprobeerd te joinen via het interne ip? Nu moet hij via NAT reflection weer terug naar binnen via router 1 zit router 2 er ook nog tussen.

En waarom 2 routers?

Coïtus ergo sum

• MenaCeNL
Chilly_Willy schreef op zondag 01 juni 2008 @ 13:40:
Heb je al geprobeerd te joinen via het interne ip? Nu moet hij via NAT reflection weer terug naar binnen via router 1 zit router 2 er ook nog tussen.

En waarom 2 routers?
Ik heb al geprobeerd via intern, echter hij bleef die keer intern en extern toen ineens toegankelijk.
Zal het vanmiddag nog een proberen.

2 routers heb ik gedaan omdat ik het andere stukje netwerk veilig wou laten.
Dacht dat dat namelijk de enige manier was.
Pagina: 1