Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hoi.
zou graag een bootscreen hebben waar'k kan kiezen tussen vista64 en xp64 die elk op een andere fysieke schijf staan. Werk niet met raid.

't zit zo:
2 schijven op 1 sata controller.(poort 1 en poort 3..poort 2 =bugged)
schijf 1 staat vista op en is de default boot
Schijf 2 staat XP64 op .

Eerst Vista geinstalleerd, toen XP64 geinstalleerd, maar toen kreeg'k geen bootprompt en starte XP altijd op. nadien Vista geherinstalleerd en nu heb'k enkel vista.

heb ontdekt dat xp en vista compleet andere boot-instellingssytemen hanteren en 'k kan er nu echt niet meer aan uit of'k het nu in de bootsys van Vista op Boot.ini van XP moet doen.

Heb boot.ini nl al geprobeerd, krijg wel prompt, maar dan start vista niet op,
En als'k nadien in vista de boot aanpas(met EasyBCD geprobeert), dan krijg'k ook de bootprompt(een andere echter), en start XP weer nie op.

zou graag van dit probleem af zijn zoda'k eindelijk van het gesukkel (nu al een half jaar bijna) af ben .

gegroet

Syn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online
Verwijderd schreef op donderdag 22 mei 2008 @ 11:59:
zou graag van dit probleem af zijn zoda'k eindelijk van het gesukkel (nu al een half jaar bijna) af ben .
offtopic:
De groeten mag je achterwege laten, die zijn niet nodig op het forum :)

Je kan de Vista bootloader ook gebruiken om je XP64 op te starten.

Tools als VistaBootPro hebben daar ook opties voor:
[google=vistabootpro add XP install]

Al lijkt het me sterk dat je in een half jaar tijd niks kan vinden via Google daarover ;)

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
ok bedankt..
Ga het zo proberen.

'k ben al een half jaar met deze pc aan't klooien..dit is nu gewoon 't laatste probleempje wat er nog net ff bij kan voor'k de kast door't raam flikker.

heb al problemen gehad met:
HDD's die random de mist in gingen,
Spontane reboots en geheugen fouten
Sata poort die niet wil werken of bij overbelasting geheugenfouten begint te gooien
on boardnetwerk dat soms wel, soms nie mee wil.
Vista 64 bit die blijkbaar niet overweg kan met 4X1GB geheugen
heeft dan ook een paar maandjes langs mij gestaan als tafeltje >_<.

maar dit is nu 't laatste euvel da'k moet doorworstelen hoop'k