Toon posts:

Dell voeding GX270

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Beste Tweakers,

Ik ben nieuw op dit forum, dus corrigeer me vooral als ik iets niet doe volgens bepaalde regels oid, maar ik heb een vraag:

Ik heb een Dell GX270 (Pentium IV, vrij kleine desktop, was gratis) ingebouwd in een kastje, samen met een TFT scherm, ziet er heel tof uit, net een kleine ouderwetse tv uit de jaren 60. Nu koelt de voeding al niet best, maar naast dat hij nu te heet wordt door het inbouwen (ik heb wel grote gaten achterin het kastje gemaakt), maakt hij ook nog eens veel te veel lawaai. Ik weet niets over voedingen, dus kan iemand mij een tip geven over wat voor voeding ik hier in zou kunnen bouwen? Een die niet heel duur is, maar wel stil en die beter koelt/minder warm wordt? De desktop heeft niet veel te lijden, want hij hoeft alleen maar een bepaalde webpagina weer te geven, verder niets.

Alvast hartelijk dank!

• LinuZZ
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 22:29
als de GX270 niet meer in zijn originele kast zit kun je in principe (als je nieuwe kast ruimte heeft) elke ATX voeding erin stoppen.

enphase 8300wp (3460 ZO, 2740 ZW, 2100 NO), 2x20 vacuümbuizen op 300l SWW, Panasonic WH-MXC12J9E8, gasloos sinds Juni 2022 Stromer st3 voor woon-werk

Verwijderd

Topicstarter
Nou, ik heb alleen de plastic kast erom weggesloopt, daarbij is er niet veel meer ruimte in de 'nieuwe omgeving', dus het liefst moet hij wel in de oude kast passen, anders wordt het wel een heel geklooi ben ik bang.

• LinuZZ
als je geen ruimte hebt voor een grotere voeding dan zou ik niet overwegen een andere voeding te gaan zoeken. voedingen in deze maat zijn zeldzaam, duur en meestal server producten of speciaal voor dit product (in het geval van de dell) (ik neem even aan dat het een small form factor model is) mocht je de fan irritant vinden dan kun je overwegen deze te vervangen, pas hier echter mee op, condensatoren kunnen gevaarlijke spanningen bevatten.

enphase 8300wp (3460 ZO, 2740 ZW, 2100 NO), 2x20 vacuümbuizen op 300l SWW, Panasonic WH-MXC12J9E8, gasloos sinds Juni 2022 Stromer st3 voor woon-werk

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt, dan ga ik toch maar overwegen alle onderdelen eruit te slopen en zelf een nieuwe indeling te maken, want op deze manier werkt het gewoon niet goed genoeg.

Kan ik dan de voeding gewoon vervangen voor bijvoorbeeld dit

http://www.mycom.nl/Produ...l_ATX%2c_380W/147598.aspx

exemplaar?

• LinuZZ
je moet dan voor de zekerheid even kijken of je de 20 of de 24 pins aansluiting nodig hebt, en zoeken of je voeding deze heeft.

Verwijderd

Topicstarter
Oke, dat moet lukken. Hartelijk dank!

• jdm8
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 11-03-2024

jdm8

PSN-id: JDM8, origineel he?

Je kan ook een paar grote stillefans in je kastje zetten (waar je nu dus gaten hebt). ZO heb je betere koeling en hoeft de fan in je voeding minder hard te werken. :)

• SMSfreakie
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online
zo`n Pico atx voeding er in steken? of zijn die niet krachtig genoeg? :D

404 Signature not found

Pagina: 1