Toon posts:

[RHELAS4] twee Raid controllers in 1 server

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Even een vraag:

Wij hebben een server waar een RAID CONTROLLER MEGARAID 3201 64MB U320 in zit. Deze controller zit gekoppeld aan zijn interne disken.

Wij willen graag een tweede raid controller erbij in zetten. Moeten wij nog rekening houden met problemen of verschillende luns of iets?

dank je.

• blaataaps
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Waarom denk je dat er problemen zullen zijn? Welke problemen verwacht je? Wat heb je zelf gevonden qua potentiele problemen? Heb je het al gewoonweg een keer geprobeerd?

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb het geprobeerd maar kwam problemen tegen dat de storage niet gemount werd. Ik zag de controller echter wel. Maar ik kreeg de indruk na veel speurwerk dat de lun roet in het eten gooide. Het is een productie machine dus we mogen niet te lang down zijn.

• Silver7
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 29-11-2025
Verwijderd schreef op donderdag 22 mei 2008 @ 10:03:
Ik heb het geprobeerd maar kwam problemen tegen dat de storage niet gemount werd. Ik zag de controller echter wel. Maar ik kreeg de indruk na veel speurwerk dat de lun roet in het eten gooide. Het is een productie machine dus we mogen niet te lang down zijn.
Kun je niet testen op andere (test)server?

Verwijderd

Topicstarter
nee helaas we hebben geen test server met exact dezelfde hardware

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 22-05-2008 10:34 ]

• Silver7
Verwijderd schreef op donderdag 22 mei 2008 @ 10:25:
nee helaas we hebben geen test server met exact dezelfde hardware
Misschien hoeft het ook niet?

Want volgens jou gooit LUN roet in het eten..
Krijgt die raidcontroller wel andere LUNs (nrs) dan de huidige controller?

Wat meer informatie zou handig zijn...

Ik neem aan:
Je hebt server met raidcontroller. De raidcontroller wordt gebruikt voor interne disken.
Je wilt nog een raidcontroller toevoegen. De raidcontroller moet dan de andere interne? disken kunnen gebruiken.

[ Voor 28% gewijzigd door Silver7 op 22-05-2008 10:43 ]

Verwijderd

Topicstarter
Silver7 schreef op donderdag 22 mei 2008 @ 10:40:
[...]

Misschien hoeft het ook niet?

Want volgens jou gooit LUN roet in het eten..
Krijgt die raidcontroller wel andere LUNs (nrs) dan de huidige controller?

Wat meer informatie zou handig zijn...

Ik neem aan:
Je hebt server met raidcontroller. De raidcontroller wordt gebruikt voor interne disken.
Je wilt nog een raidcontroller toevoegen. De raidcontroller moet dan de andere interne? disken kunnen gebruiken.
De tweede raidcontroller willen we aan een externe storage box hangen. het probleem zit hem denk ik in het feit dat de LUN juist gelijk is aan de eerste controller.

Zou linux zelf de luns moeten afhandelen dan? Wat ik uit de google acties opmaak is dat de luns ingesteld moeten worden!?

• Silver7
In die externe storage box kun je toch zelf aangeven welke luns.

(trouwens is OS-UNIT ID niet van toepassing dan?)

Verwijderd

Topicstarter
We gaan een andere controller proberen. De downtime zal begin volgende week gescheduld worden. ik laat nog even van mij horen.

bedankt voor het meedenken
Pagina: 1