Bestand openen kan niet, downloaden wel

Pagina: 1
Acties:

• Guillome
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Hallo,

Ik heb een Excel bestand wat ik dynamisch opbouw en aanbied met deze code:
PHP:
1
2
  header("Content-type: application/xls");
  header("Content-Disposition: attachment; filename=lijst.xls");

Bijna overal kan ik het gewoon aanklikken en op [openen] klikken. Echter, bij sommige PCs in IE krijg ik deze melding:
Afbeeldingslocatie: http://www.guillome.nl/dump/down.jpg

Is dat doormiddel van code op te lossen? Ik heb veel nagezocht maar ik kon dit probleem, en dus een oplossing, nergens vinden.

Alvast bedankt voor de hulp :)

If then else matters! - I5 12600KF, Asus Tuf GT501, Asus Tuf OC 3080, Asus Tuf Gaming H670 Pro, 48GB, Corsair RM850X PSU, SN850 1TB, Arctic Liquid Freezer 280, ASUS RT-AX1800U router

• Niemand_Anders
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 09-07-2024

Niemand_Anders

Dat was ik niet..

Sorry, maar de melding van IE is correct. Je moet de content-disposition aanpassen. Je hebt geen attachment. Althans ik ga er vanuit dat de body van de betreffende url de excel bevat. Je kunt het beste de header weglaten.

Overigens veel browsers negeren de content-disposition header. Echter IE niet omdat de header ook in HTA applicaties (o.a. het waarschuwingscherm welke je te zien krijgt als je naar de windows directory gaat in de verkenner).

If it isn't broken, fix it until it is..

• Guillome
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Als ik de header weglaat opent hij m als HTML bestand, met headers werkt ie in FF altijd prima, en alleen soms in IE dus niet. Wel elke keer op dezelfde PC, maar het zijn maar enkele PCs waarop het niet werkt.

If then else matters! - I5 12600KF, Asus Tuf GT501, Asus Tuf OC 3080, Asus Tuf Gaming H670 Pro, 48GB, Corsair RM850X PSU, SN850 1TB, Arctic Liquid Freezer 280, ASUS RT-AX1800U router

• Niemand_Anders
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 09-07-2024

Niemand_Anders

Dat was ik niet..

Je kunt 'content-disposition: inline' proberen.

If it isn't broken, fix it until it is..