Softgrid laten werken onder WORKGROUP / Novell?

Pagina: 1
Acties:

• ccm1982
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 14-06-2022
Ik ben bezig om te kijken of ik Softgrid kan laten werken onder een Citrix omgeving. Deze Citrix omgeving draait in een Novell omgeving... Helaas werkt Softgrid alleen onder een AD omgeving. AD draait hier ook maar wordt alleen gebruikt voor beheer doeleinde. Helaas heeft het geen connectie naar de Novell Tree en dit gaat ook niet gebeuren.... Ik weet dat je Softgrid onder een Novell gebruiker kan laten werken door een Active Directory gebruiker neer te zetten onder "Stored User Names and Passwords". Nadat ik hier een goede gebruiker invul werkt Softgrid perfect voor een Novell gebruiker. Alleen zit ik met het probleem dat ik nu handmatig doe. Graag zou ik willen weten of dit kan scripten. Ik heb geprobeert om dit in een profiel mee te nemen maar dit lijkt niet werken. Heeft iemand een idee hoe ik dit het beste kan aanpakken?

• Akko
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 22-01-2021
Er zijn al "oplossingen" bekend om SFT files op te starten zonder de authenticatie controle in de back-end, maar dit is niet gesupport bij Microsoft. In de komende SoftGrid versie 4.5 (Microsoft Application Virtualization genaamd) komt een speciale SoftGrid Light server, waarbij softgrid sequences zonder authenticatie gestart kunnen worden.

• ccm1982
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 14-06-2022
Akko schreef op donderdag 22 mei 2008 @ 12:25:
Er zijn al "oplossingen" bekend om SFT files op te starten zonder de authenticatie controle in de back-end, maar dit is niet gesupport bij Microsoft. In de komende SoftGrid versie 4.5 (Microsoft Application Virtualization genaamd) komt een speciale SoftGrid Light server, waarbij softgrid sequences zonder authenticatie gestart kunnen worden.
Ok. Cool :-)
Ik heb inmiddels ook een oplossing maar dit is wat meer werk. CMDKEY command.
Weet je toevallig hoe je de SFT files kan laten opstarten zonder de authenticatie?

4.5 is een nog mooiere oplossing maar dit gaat waarschijnlijk nog enkele maanden duren....