2x HD3870 in CX. Artifacts wanneer stressed.

Pagina: 1
Acties:

• Amrod
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 18-05 10:57
Ik heb een probleem waarvan ik de oorzaak maar niet kan vinden.

Als ik het leven van mijn 2 kaartjes een beetje moeilijk maak, met bijvoorbeeld crysis of 3dmark06, krijg ik redelijk veel artifacts te zien. Ik zou op dit moment niet meer weten waar dit vandaan komt.

Het spulletje heeft gedraaid met de laatste(8.4) drivers.

Mijn setup:

q6600 @stock, gekoeld door een geminii
2x Club3d HD3870 OC edition in crossfire @stock, beide gekoeld door een vf1000
2x CM2X1024-6400C4DHX (1GB @800Mhz C4)
maximus formula
creative x-fi extreme music
coolermaster real power pro 620 W

Dit alles zit in een antec 900, dus koeling lijkt me zoiezo het probleem niet.

Ik heb qua software voor zo ver ik weet al het nuttige wel uitgehaald; nieuwe vista SP1 installatie, met laatste drivers en alle games opnieuw er op. Maar nog steeds geen verbetering.

pls help ;( ik ben lang aan het kloten geweest maar ik kom er echt niet uit.

Verwijderd

En worden je videogeheugenmodules ook voldoende gekoeld? is de koelpasta goed aangebracht?

• Mojo
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 12-05 13:40

Mojo

The Power Within

Hoe werken de beide kaartjes los? Wellicht is er eentje defect en kun je die RMA'en?

X-Life Lanparty Core i9 9900K @ 5Ghz, RTX3080, 16GB, Gigabyte Z390, Custom EK Waterloop

• Amrod
Verwijderd schreef op donderdag 22 mei 2008 @ 02:50:
En worden je videogeheugenmodules ook voldoende gekoeld? is de koelpasta goed aangebracht?
ja de geheugen modules worden allemaal gekoeld door de heatsinks die bij die zalman koelers meegeleverd waren.
Mojo schreef op donderdag 22 mei 2008 @ 09:23:
Hoe werken de beide kaartjes los? Wellicht is er eentje defect en kun je die RMA'en?
een van de kaarten heb ik al langer in gebruik. de andere is er later bij gezet. ik zal deze eens in zn eentje testen. kijken wat dat word.

• Depep
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 27-07-2025
Op zich wel nuttig om toch even je temperaturen te meten, 2 van die kaartjes naast elkaar kunnen aardig wat warmte genereren.

Verder zou ik die OC editions eens terugklokken naar standaard snelheden, het komt wel vaker voor dat factory overclocks toch artifacts veroorzaken.

specs

• jdm8
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 11-03-2024

jdm8

PSN-id: JDM8, origineel he?

Wat voor artifacts zijn het? Kun je daar een foto van maken?

• Amrod
Depep schreef op donderdag 22 mei 2008 @ 10:33:
Op zich wel nuttig om toch even je temperaturen te meten, 2 van die kaartjes naast elkaar kunnen aardig wat warmte genereren.

Verder zou ik die OC editions eens terugklokken naar standaard X2 snelheden, het komt wel vaker voor dat factory overclocks toch artifacts veroorzaken.
de temps zijn ontzettend prima, beide kaartjes zitten volledig gestressed niet boven de 52 graden. Dat zou het probleem niet moeten zijn. En terug clocken gaat wat lastig, dan moet ik de firmware gaan flashen. Kan wel, maar liever niet.
jdm8 schreef op donderdag 22 mei 2008 @ 10:33:
Wat voor artifacts zijn het? Kun je daar een foto van maken?
ik zal eens kijken of ik dat kan regelen. Het zijn van die licht groene puntjes die als een soort ruis op het beeld voorkomen. de puntjes zijn trouwens maatje pixel.

Ik heb trouwens zojuist getest met de nieuwste kaart van de 2 in zn eentje en dat draait prima... Toch maar even die andere ook nog een keer testen.

• Amrod
heb ze nu beide getest in 3dmark06 met 1680*1050, 8x AA, anisotropic x16 filtered. en het blijkt dat het inderdaad de "oudere" kaart is die het probleem geeft. Best vreemd aangezien deze, voordat ze in crossfire gingen, helemaal nooit problemen heeft gegeven.

• Mojo

Mojo

The Power Within

Heb je niks om zeep zitten helpen met het flashen van de firmware? Ik zou de boel gewoon weer lekker op standaard zetten, dan kijken of het werkt. Zo ja, dan heb je pech en kan je blijkbaar niet zover meer clocken. Zo nee, dan kan je hem wellicht RMA zenden en zal je sowieso de originele firmware erop moeten zetten.

Daarnaast: Je weet dat je kan overclocken met programma's als ATi Tool en Rivatuner enzo?..

X-Life Lanparty Core i9 9900K @ 5Ghz, RTX3080, 16GB, Gigabyte Z390, Custom EK Waterloop

• Amrod
Mojo schreef op donderdag 22 mei 2008 @ 13:06:
Heb je niks om zeep zitten helpen met het flashen van de firmware? Ik zou de boel gewoon weer lekker op standaard zetten, dan kijken of het werkt. Zo ja, dan heb je pech en kan je blijkbaar niet zover meer clocken. Zo nee, dan kan je hem wellicht RMA zenden en zal je sowieso de originele firmware erop moeten zetten.
Het is de originele firmware die er op staat. Hij is dus stock overclocked. (klinkt mss raar maar check deze link maar. de gewone versie draaid op 775-2252, en de OC'ed versie op 800-2340
Daarnaast: Je weet dat je kan overclocken met programma's als ATi Tool en Rivatuner enzo?..
uiteraard ben ik me daar van bewust;) Het kan zelf gewoon in ccc. al werkt dat niet altijd even goed.

• Mojo

Mojo

The Power Within

Nee oké, maar waarom moet je dan terugflashen? :P (Sorry voor de n00bvraag, maar je verhaal was een beetje onduidelijk).

RMA dan maar of niet? Als hij op stock artifacts geeft (stock als in, fabrieksoverclocked) is dat ding gewoon stuk.

• Amrod
Depep schreef op donderdag 22 mei 2008 @ 10:33:
Verder zou ik die OC editions eens terugklokken naar standaard snelheden, het komt wel vaker voor dat factory overclocks toch artifacts veroorzaken.
Depep vond dit mischien nodig. Maar om de kaarten terug te clocken moet ik dus de firmware flashen. :9

• glangeveld
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 04-01 22:45
ik heb exact hetzelfde probleem maar bij mij aleen als ik CF aanzet , veel strepen in het beeld

soms heeft ie het en soms niet ( altijd wel bij ET: Quake Wars )

crysis enz geen enkel probleem dus mischien ligt het aan crossfire dat niet goed werkt?

• Amrod
Nee ik heb het probleem al vast gesteld. Het was een van de kaarten die het probleem veroorzaakte. Het was namelijk zo dat er bij die kaart in zn eentje ook artifacts optraden. Deze is inmiddels RMA naar alternate.

• jdm8
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 11-03-2024

jdm8

PSN-id: JDM8, origineel he?

glangeveld schreef op dinsdag 27 mei 2008 @ 15:03:
ik heb exact hetzelfde probleem maar bij mij aleen als ik CF aanzet , veel strepen in het beeld

soms heeft ie het en soms niet ( altijd wel bij ET: Quake Wars )

crysis enz geen enkel probleem dus mischien ligt het aan crossfire dat niet goed werkt?
Heb jij ook al naar je temps gekeken?
Pagina: 1