draadloze N-routers/upc

Pagina: 1
Acties:

• phemelrijk
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 09-03 21:18

phemelrijk

Wat is dat dan ?

Topicstarter
Halloa,

ik gebruik nu een asus wl router (g-type) en kon vroeger draadloos nooit de extreme snelheid van 20mbps halen. Via een draadje naar de pc uiteraard wel. Heb nu even de mogelijkheid 24mbps te testen (iom UPC) en kon maar heel even draadloos een snelheid halen van 19000 kbps. Via het draadje 23500 kbps. Upload was beide keren 1945 kbsp ongeveer.

Mijn vraag..(duidelijk dat draadloos het aflegt tegen het draadje met deze router van asus) zijn de nieuwe N-routers van linksys bijvoorbeeld in staat de 24mbps draadloos volledig te versturen? Of heeft het geen zin zo een router aan te schaffen en de 24 mpbs te downgraden en deze router te behouden.

Dit omdat ik zo mijn vaste computer weg doe en een laptop er voor terug neem die een draadloos N ontvanger heeft.

• Navi
  • Registratie: Maart 2007
  • Niet online
Dat je het met G niet haalt vink niet zo gek, 54 / 2 = 27, haal daar wat loss vanaf en je hebt wel zoiets.

Met N zou het toch moeten lukken, 300mbit bandbreedte....

• phemelrijk

phemelrijk

Wat is dat dan ?

Topicstarter
SanderAlterNET schreef op woensdag 21 mei 2008 @ 23:12:
Dat je het met G niet haalt vink niet zo gek, 54 / 2 = 27, haal daar wat loss vanaf en je hebt wel zoiets.

Met N zou het toch moeten lukken, 300mbit bandbreedte....
Vandaag een Belkin N Mimo router gehaald. Deze heeft op 11 meter afstand een signaalsterkte van 130 mbps. (beveiliging AES genomen zodat de snelheid niet op 54mbps gecapped word). Echter is de download dan nog niet volledig. Binnen 4 meter rond router wel..daar heb ik dan zo een 144 mbps sterkte. Klopt dit? Of zou ik met genoemde signaalsterkte max. internet download moeten kunnen halen en is er iets dat stoort in huis?

als ontvanger gebruikt ik de Intel(R) Wireless WiFi Link 4965AGN in een Acer Aspire 8920 met nieuwste drivers (mei 2008)

• phemelrijk

phemelrijk

Wat is dat dan ?

Topicstarter
Schopje :)

Ik heb lange tijd 10 mbps gehad (nieuwe 3 in 1 pakket upc). Nu weer over naar 24 mbps om toch te kijken of het werken wil.

Echter bedraad loopt het toch sneller dan draadloos? Klopt dit? Ik heb continue 144 mbps ter beschikking als status op de laptop.

Dit zou toch genoeg moeten zijn om 24 mpbs draadloos door te geven?

Of moet ik een andere ontvanger in mijn laptop zetten die sneller is dan de ontvanger die er nu in zit?
Of...moet er een N1 router komen?..

iemand die me kan helpen? Een draadje is geen optie hier...

Volgende vraag die komt....straks met 60 mbps....kan dit draadloos gehaald worden op een laptop?

• Edgarz
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 06-02 18:58

Edgarz

Tweako-active since1986

phemelrijk schreef op vrijdag 23 mei 2008 @ 02:21:
[...]

Vandaag een Belkin N Mimo router gehaald. Deze heeft op 11 meter afstand een signaalsterkte van 130 mbps. (beveiliging AES genomen zodat de snelheid niet op 54mbps gecapped word). Echter is de download dan nog niet volledig. Binnen 4 meter rond router wel..daar heb ik dan zo een 144 mbps sterkte. Klopt dit? Of zou ik met genoemde signaalsterkte max. internet download moeten kunnen halen en is er iets dat stoort in huis?

als ontvanger gebruikt ik de Intel(R) Wireless WiFi Link 4965AGN in een Acer Aspire 8920 met nieuwste drivers (mei 2008)
Wireless WiFi Link 4965AGN is (by design, Centrino 1) beperkt tot 130 Mbps. Ontvangt nl. alleen de 20 Mhz band terwijl 300 Mbps de 40 Mhz erbij gebruikt. Veel uitlezers melding een nette verbinding met 300 Mbps, maar dit is technisch onmogelijk. Een losse USB client/NIC van hetzelfde merk zou wel een 300 Mbpsverbinding kunnen maken.

• phemelrijk

phemelrijk

Wat is dat dan ?

Topicstarter
Edgarz schreef op zaterdag 27 september 2008 @ 20:22:
[...]

Wireless WiFi Link 4965AGN is (by design, Centrino 1) beperkt tot 130 Mbps. Ontvangt nl. alleen de 20 Mhz band terwijl 300 Mbps de 40 Mhz erbij gebruikt. Veel uitlezers melding een nette verbinding met 300 Mbps, maar dit is technisch onmogelijk. Een losse USB client/NIC van hetzelfde merk zou wel een 300 Mbpsverbinding kunnen maken.
Ok, duidelijk, maar zou 144 mbps niet voldoende moeten zijn voor een 24 mbps download of de nieuwe 60 mbps straks?

• Cloud
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 09-03 19:32

Cloud

FP ProMod

Ex-moderatie mobster

phemelrijk schreef op zondag 28 september 2008 @ 20:01:
[...]

Ok, duidelijk, maar zou 144 mbps niet voldoende moeten zijn voor een 24 mbps download of de nieuwe 60 mbps straks?
In principe wel natuurlijk zolang je verbinding maar stabiel is. Zoiets zou je dan moeten testen door nog een pc (bedraad!) in je netwerk te hangen en daarmee bestanden uit te gaan wisselen. Zo kun je een idee krijgen van de maximale stabiele doorvoersnelheid van je draadloze netwerk. :)

Never attribute to malice that which can be adequately explained by stupidity. - Robert J. Hanlon
60% of the time, it works all the time. - Brian Fantana

Verwijderd

ZIjn er nog gebruikers van het draadloze netwerk? Draadloze netwerken delen namelijk de snelheid door het aantal gebruikers.

Zo heb je bij twee gebruikers elk +/- 27 MBit ter beschikken; en dit is dan nog eens de theoretische snelheid. Deel dit nog eens door twee en je hebt de haalbare snelheid per gebruiker.

Als dit niet het geval is, dan zit er volgens niets anders op dan een ander merk router te kiezen, met betere antennes.

• phemelrijk

phemelrijk

Wat is dat dan ?

Topicstarter
Cloud schreef op zondag 28 september 2008 @ 20:03:
[...]

In principe wel natuurlijk zolang je verbinding maar stabiel is. Zoiets zou je dan moeten testen door nog een pc (bedraad!) in je netwerk te hangen en daarmee bestanden uit te gaan wisselen. Zo kun je een idee krijgen van de maximale stabiele doorvoersnelheid van je draadloze netwerk. :)
Bedraad haal ik idd wat meer, dan is de download zo een 2,2/2,3 mb/s draadloos begint met 2,0 en zakt dan gemiddeld nar 1,6 mb/s

Mijn status blijft wel altijd op 144 mbps staan, heel soms even naar 130 maar dan weer naar 144 mbps.

Het is een belkin N router. (2 antennes) Maar ligt het niet aan de Intel ontvanger in de laptop ipv de router?

• phemelrijk

phemelrijk

Wat is dat dan ?

Topicstarter
Verwijderd schreef op zondag 28 september 2008 @ 21:02:
ZIjn er nog gebruikers van het draadloze netwerk? Draadloze netwerken delen namelijk de snelheid door het aantal gebruikers.

Zo heb je bij twee gebruikers elk +/- 27 MBit ter beschikken; en dit is dan nog eens de theoretische snelheid. Deel dit nog eens door twee en je hebt de haalbare snelheid per gebruiker.

Als dit niet het geval is, dan zit er volgens niets anders op dan een ander merk router te kiezen, met betere antennes.
Nee. ik ben de enige gebruiker op de laptop.

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 21:18

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Exact welke Belkin N router hebben we het hier over?

Als ik even rondneus zie ik er zeker vier:
F5D8231-0
F5D8231-1
F5D8231-2
F5D8231-3

Mogelijk kunnen er meer zijn (dit is maar één serie), maar zelfs binnen deze serie verschilt performance nogal. Sowieso zijn "300Mbps" marketingverhalen onzin, ik heb nooit een review gezien waar in praktijk bij 801.11n meer dan 72Mbps gehaald is, en dat is onder ideale omstandigheden, niet in een huis met muren en storingsbronnen.

Wat ik hier nergens lees is of je geprobeerd hebt het WiFi kanaal te wijzigen. Mogelijk ondervind je interferentie van andere routers in de buurt. Probeer eens op 1 of op 13 om even de extremen qua frequentie te pakken en kijken of dat wat beter gaat.

Verder is het gebruik van een USB dongle waarschijnlijk geen verbetering - al is het chipset gevoeliger, de antenne kan totaal niet op tegen een mooi in de laptop geintegreerde antenne die om het scherm heen loopt.

Oslik blyat! Oslik!

• phemelrijk

phemelrijk

Wat is dat dan ?

Topicstarter
Ik heb zojuist een Linksys N Ultra range adapter gekocht. Het is namelijk zo, nu blijkt, dat de Intel chip de oorzaak is van het probleem. Na deze stick geinstalleerd te hebben kreeg ik vrijwel direct 300 mbps (uitstekend) op mijn scherm te zien. De download test die ik deed gaf 2,66 mb/s strak. Nu een paar keer getest, en werkt perfect.

Ik had idd al verschillende kanalen geprobeerd, nog niet vermeld overigens.

Volgens de medewerker zou deze usb stick ook het nieuwe abbo van UPC (fibre 60 aankunnen)

ik heb overigens:

F5D8233-4v3(01) (3.01.17 als versie nr)

[ Voor 6% gewijzigd door phemelrijk op 29-09-2008 17:48 ]

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 21:18

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

offtopic:
Wees eens consequent/accuraat met je hoofdlettergebruik - 2,66 milibit per seconde is niet echt 'strak' te noemen, en hoewel de kans dat iemand de M vs m verkeerd interpreteert is het erg reeel bij B vs b, zeker als je zelf Byte gebruikt terwijl de industry standard is om bits te gebruiken :o

Raar verhaal dat het aan de Intel zou liggen, die dingen zijn doorgaans snel en stabiel en worden vaak zat als reference ingezet...

Maar goed, mooi dat je je snelheid haalt. Mogelijk dat 60Mbit te halen zou zijn, maar reken er niet op in praktijk - kijk hier eens:
http://www.smallnetbuilde...n,com_wireless/Itemid,200

Geen een die 60Mbps daadwerkelijk gemiddeld haalt...

Oslik blyat! Oslik!

• phemelrijk

phemelrijk

Wat is dat dan ?

Topicstarter
Van deze Linksys USB stick is ook een express card versie, de WEC600N. Is deze ergens te krijgen in NL? Ik zoek me suf maar kan het niet vinden? Iemand een ideetje? Anders wordt het een USA shop ofzo, maar dan komen er weer kosten bij (invoer e.d.)

Ik heb tevens vandaag een Belkin N adapter expresscard gehad maar deze blijkt hangen op 150 Mbps en ik wil graag 300 ter beschikking hebben ivm upc 60 abbo. Ik denk dat het komt doordat de Linksys dual band is en de Belkin N niet.

Net bericht gehad van Belkin, er blijken 3 versies van deze Belkin te zijn, de v1000/2000 en 3000. 1000 en 2000 zouden niet boven de 150 komen en de 3000 wel tenzij je windows XP zou gebruiken, dan zou hij ook bij 150 blijven..

[ Voor 27% gewijzigd door phemelrijk op 09-10-2008 18:32 ]

Pagina: 1