[Exchange 2007] PBX, SIP phone en adres lijst

Pagina: 1
Acties:

• pizzaboertje
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 21:13
Op dit moment ben ik mezelf aan het orienteren op het gebied van het koppelen van een PBX aan een Exchange 2007 server. We hebben op dit moment al Exchange Server 2007 Enterprise met Unified Communications en Office Communications Server 2007.

Wat wij willen?
Wat wij eigenlijk willen is een PBX die gekoppeld word aan onze Exchange 2007 server. Onze medewerkers moeten door middels van een SIP phone (draadloos) kunnen bellen. Hierbij is het heel belangrijk dat de contactpersonen binnen de telefoon worden beheerd d.m.v. een adres lijst op de exchange server.

Belangrijkste requirements:
  • Centrale adres lijst vanuit Exchange
  • Draadloze telefoons
Ik ben dit tot nu toe niet tegen gekomen op internet. Heb al bij Cisco gekeken en Avaya. Maar vindt het op deze sites niet goed naar voren komen of dit mogelijk is.

Een overzicht van onze omgeving:
  • 10 medewerkers.
  • Glasvezel 50 mbit (up/down) zakelijk.
  • Budget voor PBX en telefoons ongeveer 10.000 euro.
Wat ik van jullie wil weten?
Is dit mogelijk? Zijn jullie dit al ergens tegen gekomen. Kunnen jullie mij in de juiste richting sturen. Ik ben niet lui aangelegd en verwacht dus geen compleet antwoord. Zoek graag zelf zaken uit. Maar kon direct niets vinden op google.

• pizzaboertje
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 21:13
Schopje ;)

• _H_G_
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 16:07
Dan bel je Cisco/Avaya/etc toch even op :) Typische verkoopinformatie die ze graag geven lijkt me.

En het lijkt me dat het met de meeste wel gaat. Niet direct op exchange, maar dan via LDAP of via xls export/import ofzo.

• JoKing
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 03-02 15:20
Ben je hiermee al verder gekomen?

Heb zelf bij 2 klanten Exchange 2007 en OCS in combinatie met een Mitel centrale geinstalleerd.
Alleen werd hier met vaste toestellen gewerkt en niet met draadloze toestellen en adreslijsten.