Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

• roefderoever
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 06-10 20:37
Ik heb een lastige vraag, en misschien ook wel een vreemde, maar ik ben toch benieuwd of het mogelijk is.

Situatie:

Ik heb in mijn auto een Nokia CK7W zitten, inclusief houder voor mijn 6230i. Werkt op zich prima, laadt netjes mijn telefoon op, en ik heb mijn toestel altijd binnen handbereik. Nadeel is echter dat de geluidskwaliteit van de Nokia speaker nog al te wensen overlaat.

Naast deze carkit heb ik ook een Becker Cascade navigatieradio, met Bluetooth carkit. Op dit moment gebruik ik de carkit functie niet omdat ik het opladen van de telefoon door de carkit bijzonder handig vind. Wel een aantal keren geprobeerd en de geluidskwaliteit is subliem, vele malen beter dan de CK7W.

Wens:

Ik zou graag de 6230i opladen in de houder van de CK7W, maar via Bluetooth verbinden met de Becker voor het bellen. Op die manier heb ik het beste van beide werelden, wel de goede geluidskwaliteit en handige functies van de Becker, en toch mijn telefoon netjes binnen handbereik en altijd opgeladen.

Helaas nogal een ongebruikelijke situatie, dus ik kan er niks over vinden. Geen ramp als het niet kan maar als het wel zou kunnen zou het wel handig zijn. Ik heb geen zin om alles uit te gaan bouwen en draadjes te gaan trekken, enerzijds omdat het me die moeite niet waard is, anderzijds omdat ze de carkit zo ver onderin mijn dashboard in gebouwd (of erin gegooid) hebben dat ik dan vrijwel mijn hele middenconsole moet gaan uitbouwen, en aangezien ik allergisch ben voor kraakjes is dat geen goed idee...

Ik kan de pop-port connector uit mijn telefoonhouder trekken, dan kan ik de telefoon gewoon via BT verbinden, maar dan wordt hij natuurlijk ook niet opgeladen. Als de telefoon via de houder verbonden wordt met de CK7W, verbreekt hij automatisch alle BT verbindingen en werkt alles via de CK7W.

Ik heb ookal geprobeerd om alle pins van de pop-port connector af te plakken, behalve pin 1 en 2 die volgens de layout de + en - van de oplader-verbinding zijn. helaas trapt de telefoon daar niet in. Er wordt dan niets opgeladen.

Iemand een idee?

Blogger op www.RicksReviews.org

• Ginz
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 21-11 12:53

Ginz

Trek Superfly 5 powered

Als je een originele houder hebt van Nokia, dan is dat de MBC-15s, waar naast de pop-connector ook nog een normale (oude) laadconnector op zit.

Oftewel, de kabel van de CK-7w eraf en een autolader erin. Eventueel de lader netjes achter het dashboard wegwerken.... (wanneer komen ze eens is met auto's met een nieuwe sigaretten-aansteker-aansluiting die kleiner is en waar er meerdere aansluitingen van in 1 auto zitten?)

"It's nice to be important, but it's more important to be nice"
-
"You like it now, but you'll learn to love it later"

• roefderoever
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 06-10 20:37
Oké, te gek....

Ik heb net even de onderkant van mijn houder geinspecteerd, en hij beschikt inderdaad over een aparte opladeraansluiting. Dat had ik nog niet eerder gezien, en ook nog niet terug kunnen vinden in de specificaties, dan is de oplossing inderdaad simpel zoals je aangeeft! Bedankt voor de tip!

Blogger op www.RicksReviews.org