Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Raar probleem: het ene video fragment kan ik wel afspelen (beeld en geluid) het andere niet (alleen geluid).
Ik heb inmiddels een update van mediaplayer 10 naar 11 achter de rug maar het probleem blijft. Bovendien zijn een aantal oudere filmpjes (alles is gecompileerd met MovieMaker) heel erg in kwaliteit achteruit gegaan

Het lijkt heel sterk op foute en/of ontbrekende codecs maar ik kan niet ontdekken welke. :'(

Wat is de oplossing?

reeds ondernomen acties
  • upgrade media player 10 naar 11
  • upgrade XP Media Center roll up 2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• --Christiaan--
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 16-09 15:06
Probeer eens VLC Mediaplayer, ik denk dat het aan je codecs ligt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snake
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 07-03-2024

Snake

Los Angeles, CA, USA

Al eens geprobeert met VLC ?

Going for adventure, lots of sun and a convertible! | GMT-8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ultraman
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 00:42

Ultraman

Moderator Harde Waren

Boefje

Haal de files eens door Gspot om te kijken of ze beiden van binnen dan wel hetzelfde zijn qua codec bijvoorbeeld.

Als je stil blijft staan, komt de hoek wel naar jou toe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XyritZz
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 15-09 15:21
Om meer bestanden af te kunnen spelen in bijv. Windows Media Player installeer ik altijd ffdshow op mijn computer.

Als ik het goed heb voegt dit programma een directshow filter toe waar dan weer een berg aan codecs in zitten, ik kom nog maar zelden media tegen welke ik niet in WMP af kan spelen. Als ik nog eens wat tegen kom switch ik tijdelijk naar VLC om dat ene bestand mee af te spelen.

I think there is a world market for maybe five computers. - Thomas Watson (1874-1956), Directeur van IBM (1943)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Avalaxy
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 00:53
XyritZz schreef op woensdag 21 mei 2008 @ 22:21:
Om meer bestanden af te kunnen spelen in bijv. Windows Media Player installeer ik altijd ffdshow op mijn computer.

Als ik het goed heb voegt dit programma een directshow filter toe waar dan weer een berg aan codecs in zitten, ik kom nog maar zelden media tegen welke ik niet in WMP af kan spelen. Als ik nog eens wat tegen kom switch ik tijdelijk naar VLC om dat ene bestand mee af te spelen.
Ik installeer altijd XP codec pack (of voor Vista gewoon Vista codec pack), daar zitten zo'n beetje alle codecs in die je nodig kan hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
@Ultraman: GSpot weet te melden dat de codec's of aanwezig zijn of niet nodig. Zowel video als audio kanaal af te spelen met Gsport, Samen niet maar dat wist je al natuurlijk...

-
Vreemde is dat de video's welke niet in MP te zien zijn ook niet met MovieMaker zichtbaar worden.
En dat laatste is dus wel erg omdat dochterlief nogal aan haar turncariere werkt en dat ook de beelden bij gebruikt om nog betere resultaten te boeken.

[edit]bovendien ben ik best trots, als vader, dat zij met haar 9 jaar op dit niveau turnt...[\edit]

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 21-05-2008 22:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online
Titelfix.

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
_/-\o_ Probleem opgelost!

XP codec pack gaf niet het gewenste resultaat maar middels de 'Codec Detective' die daarin zit kwam ik erachter dat de codec CoreAVC Video Decoder op één of andere fiets beschadigd geraakt was.

Met Codec v8.2 build 8 for Windows 2000/XP/2003/Vista heb ik vervolgens e.e.a. kunnen herstellen.
Pagina: 1