Time Machine problemen

Pagina: 1
Acties:

• c0sje
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 15:24
Ik heb twee weken terug de nieuwe iMac 24" aangeschaft. Prima ding alleen krijg ik TM niet aan de gang.

Ik heb thuis een freenas server waarop ik afp op heb ingeschakeld maar ik krijg elke keer de foutmelding:

"de reservekopieschijf kan niet worden aangemaakt"

Ik wordt hier helemaal gek van. Ik google en zoek me al 2 dagen kapot maar kan maar geen oplossing vinden. Alles wat ik vind werkt helaas niet.

Wie kan me helpen?

• Q
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 23:17

Q

Au Contraire Mon Capitan!

1. lees/schrijf rechten op afp share ok?
2. is niet officieel ondersteund, kan alleen met hack en garantie tot de deur.
3. Meer informatie: wat heb je al geprobeerd? Wat heb je ingesteld, configuratie afp op nas?

Dit is te weinig info om je te kunnen helpen.

• c0sje
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 15:24
Sorry was laat gisteravond.

Ik heb dus een FREENAS systeem thuis met afp. Ik mount deze met afp://ip/TM. Hierop kan ik lezen en schrijven. Ook heb ik een samba share op mijn nas ook deze werkt ook niet.

Ik zie op beide shares dat er iets wordt aangemaakt door TM namelijk een parsebundle oid. Maar naar +- 60MB stopt time machine met de foutmelding van mijn eerste post.

Ik heb het nog even getest met mijn MacBook Pro en daar krijg ik dezelfde foutmelding. Op beide heb ik alleen de hack toegepast. Tevens geprobeerd de parsebundle te kopieren en dan weer te plakken mar hielp ook niet.

Hierna heb ik een map geshared op mijn windows pc maar daar krijg ik de zelfde foutmelding.

Wie heeft nog wat tips en truuks?
:D

Verwijderd

Werkt voortreffelijk hier (Time machine met FreeNAS)
Probleem is alleen dat time machine de zg sparcebundle dmg niet kan aanmaken.

Dit moet je zelf even doen op je locale schijf en daarna die gewoon kopieren naar je NAS mount point.

- Start schijfhulpprogramma
- Kies Nieuwe Schijfkopie
Als naam om te bewaren vul je in :XXX_YYY.sparcebundle

xxx= je computernaam zoals getoond wordt bij 'Systeemvoorkeuren - Delen'
yyy= MAC adres van je verbinding (ethernet of wireless) , kun je vinden bij 'Systeemvoorkeuren -netwerk - kies actieve verbinding en dan geavanceerd -->ethernet

(in mijn geval werd dat: iMac van Kees_001122334455.sparcebundle (MAC adres is fake)

dan bij de rest van de opties:

Volumenaam : mag je zelf kiezen
Volumegroote : kies 'ander' en dan de maximale ruimte die time machine mag innemen
(nooit groter maken als de totale vrije ruimte van je mount point op je share)

Volumestruktuur: Mac OS uitgebreid (journaled)
Codering : Geen
Partities : 1 partitie (Apple partitie-indeling)
Scijfkopiestructuur: Beperkte bundel schijfkopie

Maak nu dit bestand gewoon aan (ondanks dat je 500GB of meer kunt opgeven zal er een bestand van slechts een paar MB aangemaakt worden - dit is normaal)

Sleep dit bestand nu van je lokale schijf naar je mount point
Stel time machine in naar je AFP share en gaan met die banaan.

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 23-05-2008 12:07 ]