Black Friday = Pricewatch Bekijk onze selectie van de beste Black Friday-deals en voorkom een miskoop.

• E-rikootje
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 25-12-2019
hoi,

ik heb mij zojuist een SE W580i aangeschaft, prachtig toestel....maar:

als ik probeer te bellen naar mijn toestel dan lukt het de ene keer wel en de andere keer niet.
Soms krijg ik het bericht in het engels dat dit nummer niet bestaat.
en de andere keer lukt het wel...

smsjes komen al helemaal niet toe, de zender krijgt bericht dat het niet afgeleverd is.

Zelf bellen of sms-en weet ik niet, want ik heb geen belwaarde :)

Ik zit bij Base.

hoe kan dit?

• GoldenBatt
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 13-11 12:26
Base? Is dit je provider? Ken ik helemaal niet,

en ligt het niet aan de provider, ipv aan je toestel? Dit kan ook he, lijkt me het meest voor de hand liggend, als je de melding al krijgt dat het nummer niet bestaat...

Specs!

• tdw
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 01-10 17:46

tdw

Amai seg!

GoldenBatt schreef op woensdag 21 mei 2008 @ 22:04:

en ligt het niet aan de provider, ipv aan je toestel? Dit kan ook he, lijkt me het meest voor de hand liggend, als je de melding al krijgt dat het nummer niet bestaat...
Base is een belgische provider.. En ik denk ook dat het aan je provider ligt, je telefoon weet niet of een nummer wel of niet bestaat.

edit: whoops, verkeerd begrepen. Ben je wel binnen bereik van een mast? (dat zou dan het niet gebeld kunnen worden verklaren).

[ Voor 12% gewijzigd door tdw op 21-05-2008 22:09 ]

"There is that sort of assumption by the government that we're all driving around at 8 o'clock in the morning to be really annoying"
~ James May

• GoldenBatt
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 13-11 12:26
tdw schreef op woensdag 21 mei 2008 @ 22:07:
[...]

Base is een belgische provider.. En ik denk ook dat het aan je provider ligt, je telefoon weet niet of een nummer wel of niet bestaat.

edit: whoops, verkeerd begrepen. Ben je wel binnen bereik van een mast? (dat zou dan het niet gebeld kunnen worden verklaren).
Dat wist ik niet, erg grote provider of?

Verder binnen bereik of der buiten maakt niet uit, dan zou je alsnog de voicemail moeten krijgen, of de melding dat nummer op dat moment niet beschikbaar is. Dat het nummer niet bestaat klopt gewoon niet. Terug naar de provider dus

Specs!

• E-rikootje
klein overzicht:

heb vriendin gevraagd om te smsen, ze zat bij mobistar, en dat kwam direct toe
en de andere die mij smste, haar sms is nog niet toegekomen, maar bellen ging dan weer wel direct, en was van proximus
van huisnummer (telenet) naar gsm gaat soms wel en soms niet ("we're sorry but the number you've dailed has not been recognized"
een vriend zijn sms is 5 uur later toegekomen, en die zit ook bij mobistar...

ik had wel eens bij mijn vorige gsm ook zoiets gehad van een proximus bericht dat pas later aankwam.
Maar van die berichtjes die te laat toekomen, tot daar toe, maar vond het wel raar en ambetant dat een eigen huisnummer af en toe niet wil toekomen op mijn nieuwe gsm.

[ Voor 5% gewijzigd door E-rikootje op 22-05-2008 10:31 ]

• pven
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online
Wat heeft Base erover te melden?

Sowieso een move naar Telecomproviders.

|| Marktplaats-meuk. Afdingen mag! ;-) || slotje.com for sale || Dank pven! ||

• E-rikootje
GoldenBatt schreef op woensdag 21 mei 2008 @ 22:04:

ik krijg daar geen melding van op mijn gsm he

als ik met mijn huisnummer (telenet) bel naar mijn gsm, dan krijg ik te horen...(zie hierboven)

• E-rikootje
tdw schreef op woensdag 21 mei 2008 @ 22:07:
[...]

ik woon in centrum Gent :)
en bellen van huisnummer naar gsm is nooit een probleem geweest...tot nu.
te late smsjes, daar had ik wel al eens last van in vorige toestel, das nog niet zo erg.

maar heb daarnet nog eens proberen bellen naar mijn nummer met mijn huistelefoon en ik kreeg weer die engelse tekst 'number not recognized'

weet iemand wat de servicecentrum moet zijn bij die berichten-instellingen? bij mij staat dit op: "+32486000005"

• E-rikootje
GoldenBatt schreef op woensdag 21 mei 2008 @ 22:13:
[...]

Verder binnen bereik of der buiten maakt niet uit, dan zou je alsnog de voicemail moeten krijgen, of de melding dat nummer op dat moment niet beschikbaar is. Dat het nummer niet bestaat klopt gewoon niet. Terug naar de provider dus
dit lijkt mij idd logisch, maar het rare is dat het soms wel werkt...

edit: ik ga deze namiddag terug mijn gsm-verkoper, mss weet hij wat te doen, en zoniet zal ik naar een base-shop gaan.

[ Voor 12% gewijzigd door E-rikootje op 22-05-2008 10:40 ]

• pven
  • Niet online
E-rikootje schreef op donderdag 22 mei 2008 @ 10:38:
[...]

weet iemand wat de servicecentrum moet zijn bij die berichten-instellingen? bij mij staat dit op: "+32486000005"
Je mag zelf ook wel wat moeite doen voordat je hier je vraag neerplempt, hoor. Ik heb binnen drie seconden gevonden dat dit idd het juiste nummer is.

• E-rikootje
pven schreef op donderdag 22 mei 2008 @ 10:46:
[...]

Je mag zelf ook wel wat moeite doen voordat je hier je vraag neerplempt, hoor. Ik heb binnen drie seconden gevonden dat dit idd het juiste nummer is.
mja idd

[ Voor 35% gewijzigd door E-rikootje op 22-05-2008 12:10 ]

• E-rikootje
ok ik denk dat ik de oorzaak weet, alsthans van de te late sms-en

had mij es een tijd geleden "ingeschreven" (mijn gsm nummer gegeven) aan een "win-een-ipod" actie, leek onschuldig op het eerste zicht, mede omdat er niets stond van bindende kosten enz...maar blijkt dat deze mijn binnenkomende smsjes tegenhielden, men heeft dit op bij base kunnen achterhalen.
Dus heb ik wel effectief deze verbinding tss mij en die "actie" moeten stopzetten.
En het verklaart wss ook waarom mijn telefoonnummer soms niet herkent wordt bij anderen...

• pven
  • Niet online
Gebruik aub de edit-knop als de laatste post van jou is, dat voorkomt vervuiling. :)

• MensionXL
  • Registratie: Juni 2004
  • Niet online

MensionXL

Optimaliseren!

E-rikootje schreef op donderdag 22 mei 2008 @ 21:20:
ok ik denk dat ik de oorzaak weet, alsthans van de te late sms-en

had mij es een tijd geleden "ingeschreven" (mijn gsm nummer gegeven) aan een "win-een-ipod" actie, leek onschuldig op het eerste zicht, mede omdat er niets stond van bindende kosten enz...maar blijkt dat deze mijn binnenkomende smsjes tegenhielden, men heeft dit op bij base kunnen achterhalen.
Dus heb ik wel effectief deze verbinding tss mij en die "actie" moeten stopzetten.
En het verklaart wss ook waarom mijn telefoonnummer soms niet herkent wordt bij anderen...
Erm, niet echt eigenlijk. Verklaar eens nader dan waarom je door een 3rd party service ineens een gratis sms niet zou kunnen ontvangen?

Goedkoop bellen via VoIP

• Borromini
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online

Borromini

Mislukt misantroop

GoldenBatt schreef op woensdag 21 mei 2008 @ 22:13:
[...]

Dat wist ik niet, erg grote provider of?

Base was vroeger onderdeel van wat in Nederland nu nog Orange heet meen ik, en noemde vroeger trouwens ook zelf 'Orange'. Het is de derde grootste provider in België, met die kanttekening dat er maar drie echte GSM-providers zijn hier - lang leve de vrije markt ;). Ik dacht dat ze een aandeel van 20% hadden, en veel virtuele providers betrekken hun SMS- en belpakketten bij Base (oa. TMF doet dat).

Got Leenucks? | Debian Bookworm x86_64 / ARM | OpenWrt: Empower your router | Blogje

• E-rikootje
MensionXL schreef op maandag 26 mei 2008 @ 09:30:
[...]

Erm, niet echt eigenlijk. Verklaar eens nader dan waarom je door een 3rd party service ineens een gratis sms niet zou kunnen ontvangen?
die smsen die ik WEL ontvang, maar heeeeel traag...komt omdat die in een "wachtrij" stonden, de betaaldienst houdt die tegen...
Waarom houdt die ze tegen weet ik niet, jah, was voor een Ipod, en had daar eigelijk niets meer van gehoord, en heb daar eigenijk maar recent last van. Feit is dat het niet uitschrijven wel duidelijk invleod had op mijn sms verkeer en soms mijn belverkeer.
De base medewerker kon inloggen op mijn sms-nummer via de base pc, en daar zagen ze heel wat opstopping, haar reactie sprak zelfs boekdelen toen ze het zag.
Ze printte dan een papiertje uit met de gegevens van de oorzaak, en ik moest mij dus effectief gewoon uitschrijven op die betaaldienst voor die ipod.

heb da gedaan via email, en paar minuten later al kreeg ik bevestiging dat ik werd uitgeschreven.

Ik zal volgende week nog eens terug gaan bij base om te zien wat de status tegen dan is van mijn gsm bereikbaarheid, of er dus nog blokkering van sms enzo is.
Pagina: 1