Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Sinds Januari tevreden gebruiker van de Creative Zen 4gb, tot voorheen werkte alles goed met de software en werd ook de Zen herkend als ik hem aan de pc aansloot dmv. de USB-kabel.

Tot vandaag, laatste keer is zo'n maand geleden dat ik de muziek had bijgewerkt, wilde dit weer gaan doen maar als ik de Zen aansluit dan krijg ik de melding nieuwe hardware gevonden, maar vervolgens kan die niet niet worden geinstalleerd omdat die hem niet herkend. Bij de vraag voor installatie van drivers en dergelijke, ook met cd-rom krijg ik hem niet aan de gang. Alle software heb ik gewoon nog geinstalleerd staan op de pc.

Heb al op internet gezocht maar kan geen werkende oplossing vinden, heb gekeken bij apparaatbeheer en daar staat een uitroepteken bij de poort waarop ik hem heb aangesloten.

Ik heb al wel meer gelezen dat die niet goed functioneerd met het besturingssysteem wat ik heb, nl. Windows Vista Home Premium 32bit.

Zou iemand de oplossing weten? Zou hem graag weer werkend aan de pc krijgen.

Alvast bedankt, Pieter

• the_stickie
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 14-09 11:46
heb je de mogelijkheid hem op een andere pc te proberen? Misschien is ie stuk?

Verwijderd

Topicstarter
Hij kan niet kapot zijn, want ik kan hem nog gewoon gebruiken alleen niet meer bijwerken dmv de pc. (dus de pc herkend hem niet, maar het apparaat werkt wel.)

Verwijderd

Zoiets heb ik ook pas gehad met mijn Sleek Photo. Ik had ook vanalles geprobeerd: Creative drivers bijgewerkt, USB drivers bijgewerkt; niets

Vervolgens ergens gelezen dat WMP11 installeren wel eens hielp en inderdaad, dat hielp. (don't ask me why precies...) Ik had ervoor WMP10 geloof ik, maar nooit problemen. Zomaar ineens werd de speler niet meer herkend...

Verwijderd

Topicstarter
Helaas, ik ben ook al in het bezit van de nieuwste WMP11.xx

• RoD
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
Verwijderd schreef op donderdag 22 mei 2008 @ 07:31:
Hij kan niet kapot zijn, want ik kan hem nog gewoon gebruiken alleen niet meer bijwerken dmv de pc. (dus de pc herkend hem niet, maar het apparaat werkt wel.)
Dan kan de USB-interface van het apparaat nog best stuk zijn. Het apparaat op een andere pc proberen zou al wat meer informatie geven.

Verwijderd

Topicstarter
Zojuist even getest op een andere pc met XP SP2, en daar werkt die wel op....

Dus het ligt aan mijn pc, maar ja, hoe nu verder? Alle muziek staat hierop, en op de andere pc is niet de bedoeling om hem te gebruiken.

• RoD
  • Niet online

RoD

WMP11 herinstalleren, USB-drivers refreshen, om mee te beginnen.

Verwijderd

Topicstarter
Al gedaan, nog steeds 't zelfde.

• RoD
  • Niet online

RoD

Andere USB-poort? Wat zegt apparaatbeheer trouwens? Geeft die nog een specifieke foutmelding?

Verwijderd

Topicstarter
Al diverse USB-poorten gebruikt, dat maakt geen verschil, bij apparaatbeheer staat er wel een uitroepteken met foutmelding, nu is het code 1, toenstraks nog 28. Dit wisselt af met het telkens opnieuw aansluiten van de Zen. Heb ook al op de codes gezocht maar kan dan ook geen werkende oplossing vinden.

De foutmelding:

Dit apparaat is niet juist geconfigureerd. (Code 1)
Er is geen stuurprogramma geïnstalleerd voor de gegevensset of het gegevenselement van het apparaat.
Klik op Stuurprogramma opnieuw installeren om de stuurprogramma's voor dit apparaat opnieuw te installere

• BlackWhizz
  • Laatst online: 08-12-2024
Misschien kun je het apparaat in de recovery mode zetten (Batterij er uit, aparraat aanzetten zonder batterij en knopje opzij drukken, batterij er in doen) en de firmware refreshen?
Pagina: 1