SLI: XFX Alpha Dog of Gainward Golden Sample?

Pagina: 1
Acties:

• ruudpel
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 19-04 14:41
Computervrienden,

ik ben van plan een SLI machine te assembleren en ik ben uitgekomen op de volgende twee kaarten:

XFX GeForce 8800GT Alpha Dog Edition XXX 512 MB

GPU: 670 MHz
MEM: 1950 MHz

Gainward GeForce 8800GT Golden Sample 1024 MB

GPU: 650 MHz
MEM: 1900 MHz

De Gainward kaart is 11 euro duurder dan de XFX (maal twee natuurlijk wegens de SLI). De stock clocksnelheden liggen net iets lager dan de XFX kaart, maar hij heeft meer geheugen.

Wat is jullie mening? Welke zouden jullie nemen en waarom? (en met alle respect, aan een ik-zou-uberhaupt-geen-SLI-nemen antwoord heb ik natuurlijk niets ;))

Alvast bedankt!

• Fanatic_FS
  • Laatst online: 07:16
Ligt er een beetje aan op wat voor resolutie je speelt en of je FSAA en AA gebruikt.
Hoge resolutie met filters = meer geheugen beter
Normale resolutie, geen filters = hogere snelheid beter

Maar misschien een derde optie, een 9800GX2? beetje duurder, maar volgens mij wel zuiniger en minder geluid dan 2 kaarten, iets betere performance en je houd een pci-e slot vrij voor eventueel een raidcontroller of whatever.

• ruudpel
zit wat in, maar een GX2 kost al gauw 400 euro, das zo'n 100 euro meer voor een gelijke of net iets betere performance

wat je eerste opmerking betreft..het is een combinatie van beide..normale resolutie (1280x1024) met hoge AA/AF filters..

• A Lurker
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 14-05 11:44
De 9800GX2 is inderdaad een stuk duurder. Verder overklokt ie een stuk minder goed vanwege de warmte. Verder nadeel is dat je een 8pin pci-e plug moet hebben die niet standaard is op voedingen van 600 watt en minder. Je kunt wat mij betreft veel beter 8800GTX in SLI draaien, dat heb je al voor 420 euro.

Persoonlijk zou ik gewoon de goedkoopste 8800GT in SLI zetten, dit kost je 250 euro (XFX heeft nu al een 8800GT voor 125 euro). Maar als je toch iets luxer wil zou ik voor de Gainward gaan. De 1GB is niet altijd nuttig maar als je videogeheugen volzit zakt je performance als een idioot in. Zeker met SLI verg je meer van je graka's dan single card dus meer geheugen is altijd fijn.

• tupelo20
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 28-01 17:37
Op die resolutie is het weggooien van geld tenzij je van plan bent een groter scherm te kopen in de toekomst.
Het verschil tussen 80 frames of 100 ga je niet merken.
Of je moet graag patsen met een hoge 3d06 score.
Een 8800GT draait COD 4 vloeiend met alles op hoogste settings op 1280X1024.

Als het om de merken gaat zou ik gaan voor de Gainward al is het maar voor support.
Niet dat die van XFX niet goed zou zijn maar ik vind het belabberd dat ik eerst mijn zooi moet registeren met serienummer etc voor ik een driver of een tool van de site kan plukken.

Met een groter scherm ga je ook meer profiteren van het geheugen.

[ Voor 36% gewijzigd door tupelo20 op 22-05-2008 00:19 ]

I have not failed, I only found 123 ways that won't work

• ruudpel
ik heb nu nog (niet schrikken!) een 17" TFT scherm..kan nog geen afstand toen van mijn (in mijn ogen) fantastische Samsung 171P..mocht ik overstappen zal het geheid een breedbeeld worden, ik heb liever gewoon 4:3 maar dat sterft toch echt uit vrees ik..waarschijnlijk wordt het dan dus een 20, heel misschien een 22" breedbeeld
Pagina: 1