Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

• demasterbaas
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 20-11 10:24
Een kennis van me heeft zonder enig benul de Recovery CD in zijn Dell laptop gestopt en zijn partitie overschreven zonder eerst de data te backuppen...

Het betreft een Inspiron 510m, ik schat 4 jaar oud. Hij heeft de Recovery CD van zijn Dimension gebruikt, ook zo'n 4 jaar oud. Windows XP Home SP1a.

Mijn vraag:

Doet de restore een full format, quick format of helemaal geen format?

Wat is de eventuele mogelijkheid om zijn data te recoveren? Daarbij in gedachten houdende dat het een 2,5 inch drive betreft die ik dus niet zomaar als secundair in mijn PC kan hangen en ik dus wellicht een bootable recovery CD moet hebben. Wie heeft een goede tip betreft een recovery programma, het mag best wat kosten.

Alvast bedankt!

• leerling
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 21-11 15:59
Zover ik weet is de Dell Recovery cd gewoon een windows setup. Deze doet volgens mij een full format. Je kan het programma GetDataBack eens proberen. Dat programma heb ik een aantal keer met succes bij een aantal kennissen gebruikt.

• N3oC
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 15:50
Probeer anders ook eens de Winternals ERD-Commander. Dit is een bootcd met recovery tools e.d. aan boord. Heb ik ook gebruikt bij een 'overleden' hdd en werkte perfect.

https://www.linkedin.com/in/coenversluis || http://www.judovianen.nl

• demasterbaas
even een update, heb een "multi-boot recovery cd" gedownload. Een cd met een stuk of 6 boot cd's in 1. Daarop stonden een aantal recovery programmatjes. Usb schijf aangesloten op de laptop, boot cd erin en ik kon alle gevonden files keurig naar een zip file op de externe schijf zetten!

Hoe de gebruikte cd en het programma precies heten laat ik nog even weten, het is zeker een aanrader! (heb ze nu niet bij de hand...)

• demasterbaas
De CD heet: Multi-Boot Recovery and boot cd

De boot CD die daar o.a. op staat (en die ik gebruikt heb): Hiren boot cd 9.2

Programma waarmee ik de recovery heb gedaan: Prosoft Media Tools 5.0 1.1.2.64