• redarrow7216
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 24-08-2025
Hallo,

Ik heb in de zomer van 2006 een laptop gekocht.
Dit gaat om een "Packard Bell Easynote R0900"

Vanmiddag deed hij het nog, Ik wilde verder gaan aan mij verslag die ik voor de deadline voor morgen af moet hebben en toen ik hem van stand-by afhaalde deed het beeld vaag waarop ik hem met de knop uitdrukte...

ik startte hem opnieuw op en merkte dat de lampjes van de accu en de stekker verwisseld waren.. beeld deed weer vaag en ging toen uit.

vervolgens bleef hij zwart na meerdere malen herstarten.

10 minuten heb ik hem laten rusten en hij start net zowaar op! totdat ik na het bios de mededeling krijg dat ik een .DLL bestand mis en dat ik contact op moet nemen met de software fabrikant.

ik start hem opnieuw op om in het bios wat rond te speuren. lukte niet meer. beeld weer op zwart... |:(

overige gegevens van mijn laptop:
Besturingssysteem Legitieme Windows® XP Home Edition
Gewicht 2,8 Kg
Processor Mobile Sempron 3300+
Groote van het geheugen 1 GB
Capaciteit 80 GB
CD-RW / DVD-RW DVD+RW/DVD-RW multidrive dual-layer
Video ATI Radeon® Xpress 200M
Videogeheugen 128 MB (shared)
Monitor 15,4'' TFT 16,9 WXGA Diamond view
Accu Li-Ion
Geluid Soundblaster Compatible
Luidsprekers Geïntegreerd
Modem 56kbps v.92
Netwerkkaart 10/100 LAN Ethernet
Wi-Fi 802.11 b/g
USB aansluiting (totaal/voor/achter) 3 x USB 2.0
TV-uitgang S-VHS
VGA extern monitor port VGA
Microfoon Geïntegreerd
Garantie (standaard) 1 jaar Pick Up, Repair en Return

alvast bedankt voor jullie hulp!

S.

EDIT:
update:
ik kwam net weer in het BIOS en het ziet er naar uit dat de harde schijf en de DVD-speler het doen. na 20 seconden viel het bios uit en kreeg ik wederom zwart scherm..

iemand een idee?

[ Voor 5% gewijzigd door redarrow7216 op 06-03-2018 17:06 . Reden: google zoekresultaten.. ]

• de_harde_kern
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 05-01 08:02
F8 tijdens booten, krijg je dan een keuzemenu waarin je veilige modus kunt selecteren, of zelfs dat nog niet?

[ Voor 0% gewijzigd door de_harde_kern op 21-05-2008 21:27 . Reden: typo ]

• GENETX
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 23:53
Oververhitting? Kapotte videokaart? daar denk ik nu eerst aan.

Probeer de laptop iig eens schoon te blazen en zonder accu te starten aan een externe monitor. Daarbij kan het zijn dat je laptop overschakelt naar extern in een soort docking mode als je je scherm direct naar het starten dicht klapt. Neem verder eens de Hangen en Opstartproblemen troubleshooter door.

[ Voor 3% gewijzigd door GENETX op 21-05-2008 21:48 ]

• DjVe
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 18:44

DjVe

Hatsaflats!

x200 is toch een onboard vga? Ben bang dat er ergens iets hardwarematig niet goed zit. Als de BIOS al uitvalt voordat die ook maar iets kan doen, lijkt het me eerder een voedingsporbleem. Als BIOS draait, dan valt hij volgens mij niet zo snel ineens uit. Probeer het inderdaad eens met de accu uit de laptop (en als het mogelijk is) met een andere voeding (let op het voltage!)

• redarrow7216
hmm..

@ de harde kern:
veilige modus maakt helaas niks uit..

@GENETX:
ga ik vanmiddag eens proberen.

de troubleshooter heb ik al doorgenomen zonder resultaat... :(

@Jordy van e:
ja de X200 is volgens mij een onboard vga.
ik heb het al met alleen de accu geprobeerd en alleen de voeding. werkt niet.

Ik krijg het gevoel wat ik ook krijg bij batterijen als ze bijna leeg zijn. het apparaat valt uit, zet je hem aan dan gaat hij weer paar sec. mee. wacht je wat langer, dan kan je het apparaat ook langer aanhouden.

hij startte net namelijk bijna in windows op nadat hij de hele nacht uitstond. was bij het gebruikers-keuze scherm.

• GENETX
Jup dat is idd een integrated, maar darom kan het videodeel van de chipset nog wel kapot zijn :+

Maar ik ben benieuwd, ik denk dat je laptop helaas dood is... Iig zou ik even een converter halen om een 2.5" HDD aan te kunnen sluiten in een normale PC zodat je iig je werk er af kan halen voor je deadline.

• DjVe
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 18:44

DjVe

Hatsaflats!

GENETX schreef op donderdag 22 mei 2008 @ 08:18:
Jup dat is idd een integrated, maar darom kan het videodeel van de chipset nog wel kapot zijn :+
ok je hebt een beetje gelijk O-)

• Sqorpius
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 31-10-2025
Je kan je hardeschijf er gewoon uithalen en vervolgens dat converterstukjer verwijderen van de HDD, dan hou je een 2.5" schijfje over met Sata aansluitingen. Voor de zekerheid even backuppen.

Verwijderd

Iemand een idee wat het kost om de verlichting van een laptop (vaio) te herstellen? Een ongeveer bedrag dus...

Modbreak:Het is niet de bedoeling om een ander topic te kapen. Het betreft hierbij zelfs een totaal ander model laptop en ook een ander probleem...

[ Voor 94% gewijzigd door GENETX op 22-05-2008 14:20 ]

• Ramon
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 00:09
Verwijderd schreef op donderdag 22 mei 2008 @ 14:12:
Iemand een idee wat het kost om de verlichting van een laptop (vaio) te herstellen? Een ongeveer bedrag dus...
Bel even met sony zou ik zeggen?

Sony heeft de leuke eigenschap dat ze aan de hand van jouw persoonlijke diagnose een voorschotbedrag willen hebben vóórdat ze aan de slag gaan.
Voor mijn vaio B1VP was dat "oh je denkt dat het scherm kapot is? ff 700 euro voorschieten, dan gaan we ernaar kijken, mocht het iets simpelers zijn dan krijg je het verschil weer terug." :r

Check mijn V&A ads: https://tweakers.net/aanbod/user/9258/

• HammerT
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 26-12-2025
Probeer eens de “Five Inch Drop to Desktop” methode.
15 cm boven het bureau houden, en dan plat er op laten vallen. Dat kan helpen om losse contacten op hun plaats te krijgen.

Je laptop kan er wel tegen, hij is gemaakt voor dat soort dingen, maar ik hou mezelf niet aansprakelijk ;)

• redarrow7216
@ GENETX

laptop schoongemaakt etc. doet het helaas nog niet. ik denk idd dat alles dood is. als ik post is er meestal wel iets heel erg goed mis xD beetje balen.. gelukkig is het schooljaar bijna afgelopen!

Ik heb een converter gehaald en die doet het goed :)

bedankt voor jullie hulp/moeite/tijd! :D

S

[ Voor 0% gewijzigd door redarrow7216 op 06-03-2018 17:06 . Reden: google zoekresultaten.. ]

• franssie
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 00:28

franssie

Save the albatross

wat je nog zou kunnen proberen om je nieuwsgierigheid te stillen (en die van mij natuurlijk) is ergens iemand vinden met net zo'n laptop en proberen te booten met zijn/haar accu. Het zou ook wel eens kunnen zijn (afgaande op jouw beschrijving) dat je accu en/of het accu-laad mechanisme en/of je voeding kapot is. Heb ik eens gehad en dat leek erg op wat jij nu beschrijft.

franssie.bsky.social | 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar

• redarrow7216
@franssie

dat zou ik kunnen proberen, alleen het probleem zit hem in het vinden van iemand ;)
en ik ga zeker niemand benaderen op het internet met zo'n laptop voor mijn nieuwsgierigheid ;)

denk dat ik hem mss opstuur naar packard bell en het dan te horen krijg wat er mis was.

• Giant87
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 11-01 19:51
Misschien zit je nog net in de 2 jaar garantie periode!

• GENETX
Giant87 schreef op vrijdag 23 mei 2008 @ 18:05:
Hij heeft maar 1 jaar. Ook al zegt de wet dat je 2 (of eigenlijk volgens mij 3 jaar) garantie hebt. Je mag dan wel mooi bewijzen dat het een defect is die niet aan jou te wijten is... en alle rompslomp... Klinkt leuk die wet, maar het is wel een gedonder iig.

• franssie

franssie

Save the albatross

GENETX schreef op vrijdag 23 mei 2008 @ 22:15:
[...]

Hij heeft maar 1 jaar. Ook al zegt de wet dat je 2 (of eigenlijk volgens mij 3 jaar) garantie hebt. Je mag dan wel mooi bewijzen dat het een defect is die niet aan jou te wijten is... en alle rompslomp... Klinkt leuk die wet, maar het is wel een gedonder iig.
[off-topic]
maar we hebben sinds een jaar wel een consumenten-belangen-behartiger, zie o.a. consuwijzer.nl . Ze is/ze zijn net (letterlijk gisteren een jaar actief) een jaar echt bezig maar maken goede voortgang en zijn er voor om juist dat te bewerkstelligen, dat wij als consumenten ons recht krijgen. Dus vanaf nu gewoon aanspraak maken en als het afgewezen wordt klagen bij hun, bij voldoende klachten (ze zijn nog maar met 35) beginnen ze, mogen binnenvallen met politie, administraties in beslag nemen en ook boetes tot 75K Euro per overtreding opleggen - dus die wetten zijn behoorlijk minder tandeloos geworden dan ze waren!

leesbijvoorbeeld eens de 'tips' voor verkopers http://www.consumentenaut...voorkomende_misverstanden
[/off-topic]

[ Voor 11% gewijzigd door franssie op 23-05-2008 23:06 . Reden: +n -N, ik snap mijn taalniet meer ]

franssie.bsky.social | 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar

• redarrow7216
Giant87 schreef op vrijdag 23 mei 2008 @ 18:05:
@Giant87
@GENETX
@franssie
kijk goed dat ik dat hoor!

ik wist dat er een dergelijke wet was maar kon het me niet meer herinneren.

ik heb hem gekocht op 29/07/06 dus dat zit er nog in! :D

danku mensen! :D

• GENETX
Ik wil franssie ook bedanken voor deze info :)

Zeker iets om op te nemen in de vernieuwde Notebook FAQ.

/bookmarked

• franssie

franssie

Save the albatross

GENETX schreef op zondag 25 mei 2008 @ 18:52:
Ik wil franssie ook bedanken voor deze info :)

Zeker iets om op te nemen in de vernieuwde Notebook FAQ.

/bookmarked
thanks maar credits to Giant87 en GENETX - door hem jullie werd ik ge-triggerd om deze info te posten, Giant87 had gelijk dat de wet een lange(re) garantie termijn voorschrijft. Ik zit dit notabene op een apple iBook van 6 jaar oud te typen die het nog probleemloos doet (bijna jammer want ik wil wel een nieuwe) dus twee jaar zou geen probleem moeten zijn!

Pagina: 1