Toon posts:

Wifi kan niet verbinden vista ziet wifi wel maar kan neit...

Pagina: 1
Acties:
  • 493 views

Verwijderd

Topicstarter
Hallo Tweakers,
ik zit met een probleem en heb alles nagekeken over al en kan nergens eruit komen.
Ik heb vista op mij laptop ( dat zat erop toen ik hem kocht) en een ingebouwde wifi adapter, ook heb ik een wireless router maar nu ineenkeer doet internet op de laptop neit meer op mijn gewone pc wel. Alle lampjes branden normaal, ik kan wifi verbinding ook vinden maar alleen neit connecten dan komt er te staan 'Kan niet verbinden met ....'

Wie kan mij helpen? ps; ik snap al die 'computertaal' dus wil je alstublieft even uitleggen.

• Rob
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online

Rob

Je gewone pc heeft een bedrade verbinding?
Heb je de router beveiligd?
Zo nee, is er misschien iemand geweest die 'm als grap beveiligd heeft?

In the beginning the Internet was a bunch of smart users with dumb terminals. Now...

• Fish
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

Fish

How much is the fish

ok ... naast "hij doet het niet"
is het wellicht wel handig om ej instelingen te vermelden was je router beveiligd ? nee dan kan iemand hem hebben "toegeeigend".

heb je hem al aan/uitgezet rereset etc. ?

Iperf

Verwijderd

Topicstarter
fish schreef op woensdag 21 mei 2008 @ 20:43:
ok ... naast "hij doet het niet"
is het wellicht wel handig om ej instelingen te vermelden was je router beveiligd ? nee dan kan iemand hem hebben "toegeeigend".

heb je hem al aan/uitgezet rereset etc. ?
hoe kan ik dat checken dan die instellingen?

heb hem zelf niet geinstalleerd een goeie vriend van mij.
heb alles gedaan gereset computers uit modem uit,router uit. doet nog steeds neit.

• Rob
  • Niet online

Rob

Laat die goeie vriend dan maar even kijken, want wij hebben geen idee welke router je hebt en welke versie software het apparaat draait.

In the beginning the Internet was a bunch of smart users with dumb terminals. Now...

Verwijderd

Topicstarter
Rob schreef op woensdag 21 mei 2008 @ 20:47:
Laat die goeie vriend dan maar even kijken, want wij hebben geen idee welke router je hebt en welke versie software het apparaat draait.
Die heb ik al een tijd neit meer gesproken. Het is een netgear router en ik heb een speedtouch modem.

• Rob
  • Niet online

Rob

En diegene heeft jou niets uitgelegd over de router (en eventuele wachtwoorden erop)?

Verwijderd

Topicstarter
Rob schreef op woensdag 21 mei 2008 @ 20:49:
En diegene heeft jou niets uitgelegd over de router (en eventuele wachtwoorden erop)?
het wachtwoord staat onderop de router heeft hij mij vertelt.

• Rob
  • Niet online

Rob

en je pc is verbonden met een kabel met de router?

Verwijderd

Topicstarter
Klopt.

• Barrycade
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 11:48

Barrycade

Through the...

Riekt er naar dat je vriend een MAC filtering heeft ingeschakeld: een filter die selecteert welke apparaten via WLAN mogen verbinden.

• Rob
  • Niet online

Rob

SUrf eens naar http://192.168.1.1
Als het een beetje meezit zie je dan een inlogscherm. Probeer daarop in te loggen met het wachtwoord (klinkt als een standaard wachtwoord van de router overigens)

Tot zover kan ik je helpen. Je moet daar dan eens gaan zoeken naar de beveiliging van de wireless verbinding.

Verwijderd

Topicstarter
Ik kan de pagina neit openen. Er staat geen titel.

• Fish
  • Niet online

Fish

How much is the fish

geen titel ? ???

doe ff screemdump

Iperf

Verwijderd

Topicstarter
Sorry maar het lukt niet?

De pagina kan niet worden weergegeven.
De pagina waarnaar u zoekt, is momenteel niet beschikbaar. Er zijn mogelijk technische problemen met de website of u moet mogelijk uw browserinstellingen aanpassen.

--------------------------------------------------------------------------------

Probeer het volgende:

Klik op de knop Vernieuwen of probeer het later opnieuw.

Controleer of het adres juist gespeld is als u het adres van de pagina in de adresbalk hebt getypt.

Klik als u de verbindingsinstellingen wilt controleren op het menu Extra en vervolgens op Internet-opties. Ga naar het tabblad Verbindingen en klik op Instellingen. De instellingen dienen overeen te komen met de instellingen die uw LAN-beheerder of Internet-provider u heeft gegeven.
Kijk of de instellingen van uw Internet-verbinding worden gedetecteerd. U kunt Microsoft Windows zo instellen dat uw netwerk wordt onderzocht en dat de instellingen van uw netwerkverbinding automatisch worden gedetecteerd (a .....

• Fish
  • Niet online

Fish

How much is the fish

ok zo'n friendly message ...

probeer de router even bedraad te bereiken,, niet draadloos

Iperf

• Flashwin
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 19-01 17:13
grote kans dat je router een WEP verbinding zoekt. Vista kan daar niet goed mee omgaan. Verander het type verbinding in WPA en je internet op je laptop zal het weer doen.

Asus Premium Vista // E6600@3,6GHz // PNY nVidia 295GTX // 4GB Kingston HyperX@800Mhz DDR2 // OCZ Vertex Turbo 32 GB // Logitech G35 // Thermalright AXP-140 // Coolermaster M620 // Antec Skeleton

• Equator
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 09-03 14:42

Equator

Crew Council

#whisky #barista

Flashwin schreef op woensdag 21 mei 2008 @ 21:13:
grote kans dat je router een WEP verbinding zoekt. Vista kan daar niet goed mee omgaan. Verander het type verbinding in WPA en je internet op je laptop zal het weer doen.
Dit is natuurlijk de grootste BS :|

@TopicStarter

Je hebt een vervelend probleem, maar om je probleem op te lossen zal je zelf met wat meer info moeten komen.. Het type Router/IP gegevens van de router en de beveiligingsinstellingen van het WiFi gedeelte op je router.
Nu kan ik me best voorstellen dat je geen idee hebt waar ik/we het over heb(ben) maar dat maakt het voor ons nogal lastig om je te helpen. Op GoT is het niveau wat hoger dan de gemiddelde computerleek. No Flame intended overigens.. Iedereen moet bij de basis beginnen.

Voor de beginners zijn er andere fora waar je eens kan kijken: http://www.beginnersweb.nl is daar een mooi voorbeeld van.

Maar als ik je verhaal zo lees, zou ik gewoon die goede vriend van je optrommelen en hem laten helpen :) dat doen ze bij mij ook altijd 8)7
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.