[Sevion] Hosting weg ?

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BLACKfm
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 01-05 11:35
Hallo,

Iemand nog meer problemen met sevion hosting ? Enkele dagen geleden was www.sevion.nl al niet bereikbaar, maar nu zijn me websites en de FTP ook niet meer bereikbaar. Ik heb zojuist een mail gestuurd, maar wellicht dat iemand al meer weet van evt. problemen ?

Edit, een mail gestuurd naar trans-ip, de website die ik voorgeschoteld krijg als ik naar sevion.nl ga en zij melden mij dit op de vraag wat er aan de hand was.
Beste x,

De domeinnaam sevion.nl is afgesloten om administratieve redenen.

[ Voor 32% gewijzigd door BLACKfm op 21-05-2008 20:48 ]

Litebit.eu voorraad check :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wish
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 05-05 11:48

Wish

ingwell

Klinkt als een cash-flow probleem? NIet voldoende cash richting Trans-ip geflowd?

Je zou even bij KVK kijken wat hun handelsregister zegt. Maar de KVK zoek site ligt er op dit moment even uit :(

[ Voor 45% gewijzigd door Wish op 21-05-2008 20:59 . Reden: check KVK ]

No drama

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJSmiley
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 02-05 13:01
http://www.webhostingtalk...m-met-sevion-website.html

is blijkbaar niet de eerste keer.

Ik ken Sevion niet... Transip wel.. en als je discussies over faktuurtjes hebt, zover dat t tot afsluiten komt, en dat meermaals... mjah dan heb ik toch zo mn twijfels.

Tip: verhuis je domein

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pumanike
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 03-05 12:10
Ik heb er inderdaad ook last van. Ik zal wel eens langs hun toekomstige winkel fietsen als het dan nog nodig is want ik heb nu eerst examens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maykeltje
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 21-03-2023
Laat even weten of je iets nieuws hebt mijn resellers account ligt er helemaal uit meeste heb ik al voor verhuizing aangebode inmiddels

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ahavahel
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 16-05-2021
Maykeltje, op Techzine loopt de draad wat verder door met meer informatie.

Als ik het zo lees dan lijkt het me slim snel weg te gaan bij dat bedrijf. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eijkb
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 04-05 11:47

Eijkb

Zo.

Hoop dat ze dan nog wel tijd hebben mee te werken met al die verhuizingen.... Goedkoop duurkoop?

.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pumanike
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 03-05 12:10
Ze zijn weer terug .. :D

[ Voor 6% gewijzigd door Pumanike op 22-05-2008 16:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BLACKfm
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 01-05 11:35
Eijkb schreef op donderdag 22 mei 2008 @ 10:49:
Hoop dat ze dan nog wel tijd hebben mee te werken met al die verhuizingen.... Goedkoop duurkoop?
Op dit akkefietje heb ik eigenlijk het afgelopen jaar geen problemen gehad, heb met een gerust hart het account de 19e nog verlengt, maar dit voelde wel even als een "het geld is binnen en ik ben weg" verhaaltje...

De domeinen (althans die van mij en enkele andere dat ik tot dusver heb gezien) zijn weer online... maar voor hoelang...

Litebit.eu voorraad check :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 233959

Niet lang dus... Al mijn domeinen liggen weer plat...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wielrenner
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 07-03-2023
De mijne ook 8)7

[ Voor 5% gewijzigd door wielrenner op 10-06-2008 14:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 164564

Ook mijn domeinen zijn weer van het WWW verdwenen.
Ik begin nu toch echt wel te balen van het e.e.a.

Wat kunnen we hier nu nog aan doen? Ik weet dat weglopen een optie is, maar daar zijn we nu ook niet mee geholpen denk ik.

Hebben jullie een verklaring (en excusses) gehad van Sevion mbt de vorige problemen?

Ik denk daarnaast dat individuele reacties aan het adres van Sevion geen gehoor krijgen.
We zullen ons dus moeten groeperen om indruk te maken.

Wat denken jullie ervan om eens naar Deurne te gaan om verhaal te halen?

Het zijn zomaar wat vragen en opmerkingen die handen en voeten moeten krijgen om verder te komen. Iemand nog meer ideeen?

gr.
mr.Bean (vincent vd Broek)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jep
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 30-03 22:35

jep

Je kunt je domeinen toch weg verhuizen? Dit klinkt niet als een betrouwbare partij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 164564

jep schreef op dinsdag 10 juni 2008 @ 17:04:
Je kunt je domeinen toch weg verhuizen? Dit klinkt niet als een betrouwbare partij.
Natuurlijk is verhuizen een optie, alleen kost dat dan wel dubbel geld.
Ik ga er (nu nog) niet vanuit dat je je geld terugkrijgt als je het contract opzegt naar aanleiding van wanprestaties.

Zijn er hier juristen die kunnen adviseren?

Vincent

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Saab
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 28-04 12:48
Als het bedrijf echt failliet gaat ben je je geld ook kwijt. Lijkt me gewoon raadzaam om je 'verlies' te nemen en zo snel mogelijk te gaan verhuizen.

Kun je je nog dat verhaal herinneren van nog niet eens zo heel lang geleden met die webshop die failliet ging en waar klanten vooruit hadden betaald?

https://www.discogs.com/user/jurgen1973/collection

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 259809

We verwachten dat alle servers binnen een uur weer online zijn, we kunnen dan ook alle klanten weer te woord staan via live help/email. Er zal dan ook een mailing worden rondgestuurd met uitleg hierover.

Met vriendelijke groet,

Sevion Groep

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 259809

Tijdelijk bereikbaar via: sevion@live.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• huub8
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 28-06-2021
Ik zie dat de sevion slechts reageert op een forum buiten dat van hun eigen website, dus zal ik dan maar hier mijn klachten laten horen:

Ik heb een website bij sevion laten hosten, mede doordat ik er tot dan toe goede ervaringen mee had en het niet te duur was. Dit was de grootste fout die ik op dat moment kon maken, want helaas blijkt sevion de meest slechte host te zijn die er op het gehele internet te vinden is (je kan nog beter een website op een harde schijf zetten, deze op straat gooien en dan maar hopen dat hij op de een of andere manier online komt).

Ik heb nu namelijk al meerdere keren een probleem gehad met een offline website, gelukkig is dit steeds relatief snel weer door hen opgelost, maar nu, na maar liefst 4 weken lukt het hen nog steeds niet mijn website online te krijgen (heeft geloof ik iets te doen met hun verhuizing). Het feit dat mijn website nu al zo lang offline is, en ik dus veel klanten misloop, is natuurlijk al erg, maar wat nog veel erger is is dat sevion NERGENS op reageert. Ik heb ze talloze "tickets" en mails gestuurd maar ze reageren nergens op (bellen kan niet, ze hebben de telefoon verbinding nog steeds niet weten te fixen sinds hun vorige verhuizing (je zou toch verwachten dat mensen met een hosting bedrijf daar technisch genoeg voor zijn)).
Zelfs berrichten op hun forum worden niet beantwoord en gewoon weer verwijderd!

Ik weet echt niet meer wat ik met hen moet, ik ben bang dat ik dan maar gewoon moet proberen over te stappen op een andere host, wat ook niet heel gemakkelijk zal worden aangezien sevion vast niet mee zal werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cadezo
  • Registratie: Februari 2006
  • Niet online
Precies dezelfde ervaring. Al verscheidene keren problemen met mijn website:
[list]
• Tig keer downtime.
• Betalingsgeschil met TransIP, website (.net) 3 weken (!) onbereikbaar. Daarna via een procedure bij TransIP (a 25 euro) geforceerd laten verhuizen zónder medewerking van Sevion.
• Paar weken terug: Website niet bereikbaar. Volgens Sevion zou ik de website opeens in eigen beheer hebben... Dat is dus niet het geval, ik had al maanden niets meer aan de website gedaan. Volgende acties ondernomen:
  • E-mails en tickets gestuurd/aangemaakt: geen reactie.
  • In gebreke gesteld en vervolgens in verzuim gesteld (elektronisch/schriftelijk): geen reactie.
  • Een advocaat het bovenstaande laten herhalen: geen reactie. Geen verdere juridische actie ondernomen.
  • Alle telefoonnummers gebeld (06 en lokaal): 06 > afgesloten; lokaal > ander bedrijf.
  • KvK gebeld en situatie uitgelegd en alle informatie opgevraagd. Tot nu geen feitelijke actie.
Toen was ik het zat en heb ik alles bij Sevion wegverhuisd naar een wel betrouwbare en bereikbare hoster. Ik had verwacht dat Sevion deze verhuizing ga blokkeren, dus vooraf contact gehad met het SIDN (voor een geforceerde verhuizing), maar Sevion maakte geen bezwaar.

Ik heb zelfs overwogen om een consumentenprogramma in te schakelen. Daarna heb ik nog gedacht aan een bezoek aan Sevion, maar vanaf gezien i.v.m. afstand en het feit dat daar waarschijnlijk ook niets val te halen.

Persoonlijk zou ik iedereen aanraden te verhuizen, aangezien ik verwacht dat ze zeer binnenkort failliet gaan. De KvK wist te melden dat er een blokkering op de gegevens van Sevion zit, wat in houdt dat er binnenkort een wijziging gaat gebeuren. Ik zou mijn geld inzetten op een faillisement. Bovendien acht ik de heer Marc Geurts niet capabel om een onderneming te leiden en te continuëren.

[ Voor 14% gewijzigd door Cadezo op 07-04-2009 21:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• huub8
naar welke host ben jij eigenlijk overgestapt, ben namelijk nu zelf ook op zoek naar een betaalbare maar vooral betrouwbare host

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cadezo
  • Niet online
huub8 schreef op dinsdag 07 april 2009 @ 21:09:
naar welke host ben jij eigenlijk overgestapt, ben namelijk nu zelf ook op zoek naar een betaalbare maar vooral betrouwbare host
edit: inmiddels niet meer relevant en correct

[ Voor 46% gewijzigd door Cadezo op 29-03-2010 00:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• huub8
Heel erg bedankt, deze host lijkt namelijk inderdaad zeer betrouwbaar en ze reageren echt erg snel :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 236409

heb je al nieuwe hosting gevonden ? Dat klinkt verdacht naar spam.

[ Voor 45% gewijzigd door IEF op 19-04-2009 16:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• huub8
Ja, ik zit nu bij die sorcer en ben er erg tevreden mee, echter heb ik nog wel andere domeinen gehost bij sevion en daarvan lijkt er nu één offline, verder lijkt hun eigen website ook offline...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sparta
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 02-05 16:32
Als je "Suspended This IP range has been suspended due to administrative reasons." voorgeschoteld krijgt bij de hoofdpagina van een webhost moet je zorgen dat je er z.s.m. weggaat, nu het nog kan. :P

www.ispgids.com biedt wel een goede leidraad in het kiezen van een nieuwe - betrouwbare - host.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cadezo
  • Niet online
Sparta schreef op zaterdag 18 april 2009 @ 11:16:
Als je "Suspended This IP range has been suspended due to administrative reasons." voorgeschoteld krijgt bij de hoofdpagina van een webhost moet je zorgen dat je er z.s.m. weggaat, nu het nog kan. :P

www.ispgids.com biedt wel een goede leidraad in het kiezen van een nieuwe - betrouwbare - host.
Ze hebben waarschijnlijk grote betalingsproblemen, dat hadden ze al een paar keer eerder met TransIP, maar nu dus ook met myH2Oservers... Het zal nu niet meer lang duren voordat ze failliet gaan.

Trouwens lijkt me nu ook lastig om nu nog aan je bestanden te komen. Nu is de hele ip-range suspended in plaats van alleen de domeinnaam.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchTSE
  • Niet online
Cadezo schreef op zaterdag 18 april 2009 @ 21:01:
[...]

Ze hebben waarschijnlijk grote betalingsproblemen, dat hadden ze al een paar keer eerder met TransIP, maar nu dus ook met myH2Oservers... Het zal nu niet meer lang duren voordat ze failliet gaan.

Trouwens lijkt me nu ook lastig om nu nog aan je bestanden te komen. Nu is de hele ip-range suspended in plaats van alleen de domeinnaam.
Geachte klanten/andere geïnteresseerden,

De uplink van Sevion is afgesloten in verband met administratieve problemen. Zolang er vanuit Sevion geen contact met ons wordt opgenomen zijn wij genoodzaakt deze maatregel te handhaven, iets wat voor ons absoluut onwenselijk is gezien de hoeveelheid klanten die hier de dupe van is.

Het is voor klanten van Sevion inderdaad niet mogelijk om bij de bestanden te komen, wij kunnen klanten daar helaas ook niet bij helpen aangezien de bestanden op de servers van Sevion staan en deze eigendom van Sevion zijn.

Mochten er nog verdere vragen zijn dan zal ik deze, zover mogelijk, graag beantwoorden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EDIT
  • Laatst online: 21:20
Dank voor de reactie hier DutchTSE.
Zo weet ik ook wat er aan de hand is met een site die bij Sevion gehost wordt/werd

Eén ding is zeker, de site gaat een van de komende dagen verhuisd worden.

[ Voor 10% gewijzigd door EDIT op 18-04-2009 21:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• singelsma
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 27-06-2023
Zou er asap weggaan.

Kan heel goed dat ie over een paar dagen weer opduikt met een mooi verhaal, maar in waarschijnlijk heeft hij dan weer zn servertjes ergens anders ondergebracht en een schuld achtergelaten bij de oude colocatie provider.
Heb dit jammergenoeg eerder gezien onder mijn klanten.

Meende overigens dat ik 'm een paar maanden terug nog in de LeaseWeb suite in Easynet DC zag hangen met een paar servers in een voor de rest leeg secure half rack.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchTSE
  • Niet online
Vandaag om 17:00 is er contact geweest met Sevion en nadat aan de administratieve verplichtingen zijn voldaan zijn de servers van Sevion weer online gezet. Alle klanten van Sevion zullen binnenkort weer bereikbaar zijn (afhankelijk van DNS van hun provider).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 309683

Ze liggen er weer uit, blocked door H20. Dit is weer de zoveelste keer.

Kan al tijden niet meer in mijn FTP, adminpanel-pw blijkbaar gewijzigd... (Ik niet gedaan)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchTSE
  • Niet online
Anoniem: 309683 schreef op vrijdag 10 juli 2009 @ 20:08:
Ze liggen er weer uit, blocked door H20. Dit is weer de zoveelste keer.

Kan al tijden niet meer in mijn FTP, adminpanel-pw blijkbaar gewijzigd... (Ik niet gedaan)
De verklaring is precies hetzelfde als mijn reactie enkele posts hierboven:
Geachte klanten/andere geïnteresseerden,

De uplink van Sevion is afgesloten in verband met administratieve problemen. Zolang er vanuit Sevion geen contact met ons wordt opgenomen zijn wij genoodzaakt deze maatregel te handhaven, iets wat voor ons absoluut onwenselijk is gezien de hoeveelheid klanten die hier de dupe van is.

Het is voor klanten van Sevion inderdaad niet mogelijk om bij de bestanden te komen, wij kunnen klanten daar helaas ook niet bij helpen aangezien de bestanden op de servers van Sevion staan en deze eigendom van Sevion zijn.

Mochten er nog verdere vragen zijn dan zal ik deze, zover mogelijk, graag beantwoorden.

[ Voor 3% gewijzigd door DutchTSE op 15-09-2018 12:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 91071

Ik krijg ook :

This IP used by Sevion is suspended due to administrative reasons.
If you are the owner of this domain please contact Sevion.

Ben blijkbaar niet de eerste gedupeerde als ik zo ff rondkijk. Het is al de zoveelste keer. Nu wil ik het dus opzeggen (iets wat ik al veel eerder had moeten doen), ik dacht dat via hun site te doen met een ticket, maar hun site ligt er zelf ook uit.
Ze schijnen ook onbereikbaar te zijn via mail/telefoon en aangetekende brief schijnt ook niet aan te komen.
Wat is de beste manier om het op te zeggen?

[ Voor 4% gewijzigd door Anoniem: 91071 op 12-07-2009 11:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJSmiley
Anoniem: 91071 schreef op zondag 12 juli 2009 @ 11:08:
Ik krijg ook :

This IP used by Sevion is suspended due to administrative reasons.
If you are the owner of this domain please contact Sevion.

Ben blijkbaar niet de eerste gedupeerde als ik zo ff rondkijk. Het is al de zoveelste keer. Nu wil ik het dus opzeggen (iets wat ik al veel eerder had moeten doen), ik dacht dat via hun site te doen met een ticket, maar hun site ligt er zelf ook uit.
Ze schijnen ook onbereikbaar te zijn via mail/telefoon en aangetekende brief schijnt ook niet aan te komen.
Wat is de beste manier om het op te zeggen?
aangetekende brief naar hun adres (via kvk te vinden). Als ze, zoals je zegt, die brieven niet aankomen is dat niet jouw probleem, en dan gewoon de meuk verhuizen. (wel bewijs bewaren!)

Houd wel rekening met je contracttermijn. Zolang ze niet failliet zijn, heb je je te houden aan je contracttermijn/opzegperiode. Als je alle downtime als argument wilt gebruiken (terecht), moet je ze formeel eerst in gebreke stelle om onder je contract uit te komen.
Staat er in de voorwaarden ook iets omtrend bereikbaarheid/sla? Met zulke (lange) downtimes ga je daar misschien overheen en kun je dat ook als argument gebruiken voor opzeggen.

[ Voor 7% gewijzigd door DJSmiley op 12-07-2009 12:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Bedankt voor je reactie.
Weet je zeker dat je geen bevestiging hoeft te krijgen op het opzeggen ?
Opzegtermijn/contractduur gaan volgens mij wel goed. Enige is dat ik waarschijnlijk wel naar de data kan fluiten. Dat staat volgens mij op de sevion servers zelf.. Hopen dat ik daar nog beetje recente backup van heb dan ergens..

Zie verder niks van down/uptime, alleen dit:
12.2 Sevion kan niet aansprakelijk worden gesteld voor enige gemiste inkomsten door enige downtime van de servers en of onderhoud hieraan. consument vrijwaart Sevion dan ook van enige aansprakelijkheid.

Leuk dat "enige downtime" ..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 309683

Ik kan al tijden naar mijn data fluiten. Het adminpanel was magischerwijs niet meer bereikbaar want mijn pw was onjuist. Vreemd, want die heb ik sinds september 2007 niet gewijzigd.

Zelfde geld voor de FTP. Alleen mijn mail kon ik enigzins bereiken naast de gewone site. Mijn mail (webmail enz.) is nu dus ook onbereikbaar.

Wanneer ze hun zaakjes op orde hebben ga ik ook kijken of ik er z.s.m. weg kan. Dit is echt ongehoord vind ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DiSiLLUSiON
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 01-05 21:25
En sevion heeft weer de rekeningen niet betaald... Grmbl, ik ben het nu zat. Ik ga even mooi kijken naar alternatieven; goedkoop is duurkoop blijkt maar weer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EDIT
  • Laatst online: 21:20
Gelukkig heb ik het domein dat ik daar nog had hangen al verhuisd en op mijn eigen servertje laten lopen. Ben eerlijk gezegd blij dat ik weg ben daar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Kan ik het nu wel het domein gaan verhuizen nu ze niks meer betalen en nergens op reageren ? Of moeten ze eerst iets vrijgeven ?

[ Voor 4% gewijzigd door Anoniem: 91071 op 14-07-2009 19:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DiSiLLUSiON
Ik heb een goed (lijkend) alternatief gevonden; wie weet wat de correcte procedure is in dit geval? Moet ik sevion eerst nog op de hoogte stellen (zo ja, dan moet ik wachten tot de sites weer in de lucht zijn) voordat ik een verhuisformulier van de SIDN site haal en meelever met de bestelling die ik ga doen bij de nieuwe provider? Dit aangezien de domeinnaam niet op mijn naam staat, maar die van Sevion (maar het wel erg aannemelijk is dat het mijn site is; het is mijn voornaam + achternaam).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJSmiley
DiSiLLUSiON schreef op woensdag 15 juli 2009 @ 13:54:
Ik heb een goed (lijkend) alternatief gevonden; wie weet wat de correcte procedure is in dit geval? Moet ik sevion eerst nog op de hoogte stellen (zo ja, dan moet ik wachten tot de sites weer in de lucht zijn) voordat ik een verhuisformulier van de SIDN site haal en meelever met de bestelling die ik ga doen bij de nieuwe provider? Dit aangezien de domeinnaam niet op mijn naam staat, maar die van Sevion (maar het wel erg aannemelijk is dat het mijn site is; het is mijn voornaam + achternaam).
Aan een verhuisformulier heb je niets. Je kan niet zomaar een domein verhuizen wat niet van jouw is. Aangezien het domein wat jij gebruikt op naam van Sevion staat, is ie ook van Sevion. Als hun m niet willen verhuizen, heb jij een probleem. Je 'leent' m van Sevion, en hun moeten dan ook een verhuizing toestaan. Als ze moeilijk willen, heb jij pech, met 'aannemelijk' heb je niets ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sparta
DiSiLLUSiON schreef op woensdag 15 juli 2009 @ 13:54:
Wat staat er op naam van Sevion? De admin of tech contact? Of allemaal?
Admin contact bepaalt namelijk wie de eigenaar is van het domein.

offtopic:
Ik krijg al meerdere weken bij het zien van dit topic de neiging om "Da's pech, hosting weg!" te roepen :+

[ Voor 9% gewijzigd door Sparta op 15-07-2009 15:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Skerekrow
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 17:30
Sparta schreef op woensdag 15 juli 2009 @ 15:09:
[...]

offtopic:
Ik krijg al meerdere weken bij het zien van dit topic de neiging om "Da's pech, hosting weg!" te roepen :+
De registrant is bepalend voor het eigendom van het domein, niet het admin contact.
Kan ik het nu wel het domein gaan verhuizen nu ze niks meer betalen en nergens op reageren ? Of moeten ze eerst iets vrijgeven ?
Bij een .nl hoeft er niets vrijgegeven te worden, je vraagt een verhuizing aan bij een nieuwe registrar, daar moet je verhuisformulieren voor invullen, wanneer dat gebeurd is word de verhuizing ingezet, sevion krijgt dan een mail of ze daar bezwaar op willen maken, doen ze dat niet binnen 3 dagen dan word de verhuizing uitgevoerd, geven ze aan dat ze bezwaar willen maken dan vraagt de SIDN de formulieren bij je nieuwe webhost op. Als deze formulieren correct zijn dan word de verhuizing alsnog doorgezet, is er iets mis met de formulieren dan word deze afgewezen.

[ Voor 43% gewijzigd door Skerekrow op 15-07-2009 15:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sparta
Skerekrow schreef op woensdag 15 juli 2009 @ 15:34:
[...]

De registrant is bepalend voor het eigendom van het domein, niet het admin contact.
Heuh, dat bedoelde ik inderdaad. Brainfart, sorry.
Registrant inderdaad, of "houder", als genoemd op sidn.nl's whois.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DiSiLLUSiON
Sparta schreef op woensdag 15 juli 2009 @ 15:09:
[...]

Ze hebben destijds extra kosten in rekening gebracht om het domein "anoniem" te maken (wist ik veel wat dat inhoudt; ik ben een webdesigner geen IT-er :P), dus M. Geurts / Sevion staat bij elk veld aangegeven. Betekent dit dat ik het domein nu niet kan verhuizen? (Ik neem aan dat Sevion geen sjoege zal geven de komende tijd; anders hadden ze hun rekeningen wel betaald lijkt mij)

[ Voor 16% gewijzigd door DiSiLLUSiON op 17-07-2009 11:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Marzman

They'll never get caught.

DiSiLLUSiON schreef op vrijdag 17 juli 2009 @ 11:54:
[...]
Ze hebben destijds extra kosten in rekening gebracht om het domein "anoniem" te maken (wist ik veel wat dat inhoudt; ik ben een webdesigner geen IT-er :P), dus M. Geurts / Sevion staat bij elk veld aangegeven. Betekent dit dat ik het domein nu niet kan verhuizen? (Ik neem aan dat Sevion geen sjoege zal geven de komende tijd; anders hadden ze hun rekeningen wel betaald lijkt mij)
Als ze geen sjoege geven kun je het domein gewoon verhuizen. Ze moeten het namelijk actief tegenhouden willen ze zorgen dat dit niet gebeurd. Als ze dat doen zal SIDN gaan kijken of de verhuizing wel helemaal klopt. Het ligt ook een beetje aan je nieuwe provider want als die alles via de regeltjes spelen en goed controleren dan zetten de verhuizing niet in gang, maar er zijn er genoeg die het wel doen.

Ik zou wel even kijken of je nog bewijs hebt dat het jou domein is (correspondentie over het "geheim maken").

[ Voor 5% gewijzigd door Marzman op 17-07-2009 12:08 ]

☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Nou ik ga proberen de boel te verhuizen. Bedankt voor de tips.
Alleen de data.. dat staat volgens mij op de sevion servers. Kan ik daar naar fluiten ? Of kan ik op 1 of andere manier deze nog terugkrijgen/eisen ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Skerekrow
Marzman schreef op vrijdag 17 juli 2009 @ 12:06:
[...]

Als ze geen sjoege geven kun je het domein gewoon verhuizen. Ze moeten het namelijk actief tegenhouden willen ze zorgen dat dit niet gebeurd. Als ze dat doen zal SIDN gaan kijken of de verhuizing wel helemaal klopt. Het ligt ook een beetje aan je nieuwe provider want als die alles via de regeltjes spelen en goed controleren dan zetten de verhuizing niet in gang, maar er zijn er genoeg die het wel doen.

Ik zou wel even kijken of je nog bewijs hebt dat het jou domein is (correspondentie over het "geheim maken").
Op die manier mag het inderdaad niet. En ik betwijfel of nieuwe providers daar hun vingers aan willen branden, officieel mag een provider geen domein verhuizen dat op naam staat van de verliezende deelnemer. Met Sevion als registrant heb je gewoon geen recht op het domein, en kun je niet tekenen voor de verhuizing of overdracht er van. Dat moet Sevion doen anders pleeg je valsheid in geschriften. Als Sevion inderdaad failliet is zullen ze er van bij de SIDN op de hoogte zijn en zullen ze meewerken aan een verhuizing, maar aangezien het domein niet op je naam staat word het een hele tour om te bewijzen dat je de eigenaar bent.

Het is dus ook niet aan te raden om je domeinen 'annoniem' te laten registreren, tenzij je het via de SIDN opt-out regeling doet. Hiervoor moet je echter wel een goede reden hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Niet online

Marzman

Skerekrow schreef op vrijdag 17 juli 2009 @ 13:02:
[...]

Op die manier mag het inderdaad niet. En ik betwijfel of nieuwe providers daar hun vingers aan willen branden, officieel mag een provider geen domein verhuizen dat op naam staat van de verliezende deelnemer. Met Sevion als registrant heb je gewoon geen recht op het domein, en kun je niet tekenen voor de verhuizing of overdracht er van. Dat moet Sevion doen anders pleeg je valsheid in geschriften. Als Sevion inderdaad failliet is zullen ze er van bij de SIDN op de hoogte zijn en zullen ze meewerken aan een verhuizing, maar aangezien het domein niet op je naam staat word het een hele tour om te bewijzen dat je de eigenaar bent.

Het is dus ook niet aan te raden om je domeinen 'annoniem' te laten registreren, tenzij je het via de SIDN opt-out regeling doet. Hiervoor moet je echter wel een goede reden hebben.
Daarom adviseer ik hem ook om de conversatie over het "geheim houden" op te zoeken want dat kan hij nog nodig gaan hebben. Valsheid in geschrifte is het niet, want het is aan hem verkocht als zijnde zijn domein zonder zijn NAW-gegevens in de whois te zetten. Maar het is wel handig als je dat ook aan kan tonen.
Anoniem: 91071 schreef op vrijdag 17 juli 2009 @ 13:01:
Nou ik ga proberen de boel te verhuizen. Bedankt voor de tips.
Alleen de data.. dat staat volgens mij op de sevion servers. Kan ik daar naar fluiten ? Of kan ik op 1 of andere manier deze nog terugkrijgen/eisen ?
Een beetje een achteraf praten reactie, maar je zou zelf ook een kopie moeten hebben van de website natuurlijk. Als Sevion echt failliet is kun je fluiten naar die data inderdaad als ze niet failliet zijn moet je wachten tot de servers weer bereikbaar zijn.

[ Voor 18% gewijzigd door Marzman op 17-07-2009 13:11 ]

/▌

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Skerekrow
Marzman schreef op vrijdag 17 juli 2009 @ 13:09:
[...]

Daarom adviseer ik hem ook om de conversatie over het "geheim houden" op te zoeken want dat kan hij nog nodig gaan hebben. Valsheid in geschrifte is het niet, want het is aan hem verkocht als zijnde zijn domein zonder zijn NAW-gegevens in de whois te zetten. Maar het is wel handig als je dat ook aan kan tonen.
Als hij tekent voor sevion pleegt hij valsheid in geschriften. De registrant in de whois van het domein is bepalend voor het eigendom, dat is in dit geval Sevion. Alleen Sevion, of iemand die gerechtigd is om te tekenen voor Sevion mag tekenen voor het domein. Welke overeenkomst de klant met Sevion heeft is tussen Sevion en de klant, niet tussen de klant en het SIDN.
Marzman schreef op vrijdag 17 juli 2009 @ 13:09:
[...]

Een beetje een achteraf praten reactie, maar je zou zelf ook een kopie moeten hebben van de website natuurlijk.
Er word niet voor niets veel voor gewaarschuwd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Niet online

Marzman

Skerekrow schreef op vrijdag 17 juli 2009 @ 13:29:
[...]

Als hij tekent voor sevion pleegt hij valsheid in geschriften. De registrant in de whois van het domein is bepalend voor het eigendom, dat is in dit geval Sevion. Alleen Sevion, of iemand die gerechtigd is om te tekenen voor Sevion mag tekenen voor het domein. Welke overeenkomst de klant met Sevion heeft is tussen Sevion en de klant, niet tussen de klant en het SIDN.

[...]

Er word niet voor niets veel voor gewaarschuwd.
Hij moet ook niet tekenen voor Sevion.

De TS heeft helemaal geen overeenkomst met SIDN. Het domein heeft hij afgenomen bij Sevion en Sevion heeft daarvoor een overeenkomst met SIDN. Het kan wel problemen opleveren bij het verhuizen natuurlijk omdat dit toch via SIDN gaat, maar valsheid in geschrifte kan het nooit zijn als de TS met Sevion heeft afgesproken dat het zijn domein is.

/▌

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Skerekrow
Marzman schreef op vrijdag 17 juli 2009 @ 13:45:
[...]

Zonder forms verhuizen kan wel, maar zodra sevion ooit bezwaar maakt (ook in de toekomst) word de verhuizing teruggedraait. Het is dus geen verstandige oplossing.
De TS heeft helemaal geen overeenkomst met SIDN. Het domein heeft hij afgenomen bij Sevion en Sevion heeft daarvoor een overeenkomst met SIDN. Het kan wel problemen opleveren bij het verhuizen natuurlijk omdat dit toch via SIDN gaat, maar valsheid in geschrifte kan het nooit zijn als de TS met Sevion heeft afgesproken dat het zijn domein is.
Bij het tekenen van SIDN formulieren kan wel degelijk sprake zijn van valsheid in geschriften ook als hij een overeenkomst heeft met sevion, hij is namelijk niet tekengerechtigd voor Sevion. Sevion hoort die forms dan wel te tekenen, maar dat is een gevecht tussen Sevion en de klant moeten het uitvechten dat Sevion die formulieren tekend, en dan kan er via de SIDN verhuist worden. De klant kan niet rechtstreeks de formulieren van de SIDN tekenen. De afspraken tussen de klant en Sevion hebben geen enkele invloed op het eigendom van het domein. Het domein is officieel eigendom van Sevion, welke afspraken ze daar ook over maken. De registrant is eigenaar van het domein en niemand anders.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Niet online

Marzman

Skerekrow schreef op vrijdag 17 juli 2009 @ 14:17:
[...]

Zonder forms verhuizen kan wel, maar zodra sevion ooit bezwaar maakt (ook in de toekomst) word de verhuizing teruggedraait. Het is dus geen verstandige oplossing.
Als ik zo hier in het topic kijk hoe Sevion haar onderneming bedrijft zou ik het er op wagen.

/▌

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Skerekrow
Het is de enige kans om de domeinnaam weer in handen te krijgen inderdaad. De legale weg is dat je contact moet opnemen met iemand van sevion of later de curator van sevion die dan de formulieren kunnen tekenen.

[ Voor 19% gewijzigd door Skerekrow op 17-07-2009 14:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ppl
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

ppl

[...]

Dat komt omdat Sevion de domeinnaamhouder is en bij het SIDN heeft alleen diegene die als domeinnaamhouder te boek staat de mogelijkheden om wat met het domein te doen. Nou ja, je kunt als hoster wel het domein technisch opheffen (indien klant failliet is of niet wil betalen), daar is geen toestemming van de domeinnaamhouder nodig maar voor al het andere juist wel.

Meestal is het echter bij een verhuizing zo dat ze 'm zo inschieten en gewoon verhuizen. Pas als de andere partij er bezwaar tegen maakt gaan ze papieren opvragen. Als het dan niet klopt wordt het bezwaar goedgekeurd en de wijziging ongedaan gemaakt. Als er dus helemaal niets gebeurd wordt een verhuizing gewoon doorgezet. Sommige mensen nemen die gok en slagen erin. Overigens zijn het nog altijd de SIDN deelnemers die de daadwerkelijke wijzigingen doen in het SIDN systeem en niet de opdrachtgevers. Veelal vindt er op dat niveau al een filtering plaats.

Overigens is er geen sprake van valsheid in geschrifte omdat je je niet voordoet als de domeinnaamhouder zoals de whois die vermeldt, je vervalst niets. Je doet je gewoon voor als heel iemand anders die niet geautoriseerd is om bewerkingen van het domein te mogen doen. Niets onwettigs aan.

Je kunt een domeinnaam wel van een ander opeisen, bijvoorbeeld als het merkenrecht geschonden wordt. Op domjur.nl vindt je meer informatie over hoe dat soort zaken in elkaar steken. Misschien dat dat nog een mogelijkheid is, anders heb je gewoon pech en weet je voor de volgende keer dat je domeinnamen op je eigen naam moet zetten zodat je niet ontzettend afhankelijk wordt van degene die 'm voor je registreert.

[ Voor 10% gewijzigd door ppl op 17-07-2009 23:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Skerekrow
ppl schreef op vrijdag 17 juli 2009 @ 23:08:
[...]

Dat komt omdat Sevion de domeinnaamhouder is en bij het SIDN heeft alleen diegene die als domeinnaamhouder te boek staat de mogelijkheden om wat met het domein te doen. Nou ja, je kunt als hoster wel het domein technisch opheffen (indien klant failliet is of niet wil betalen), daar is geen toestemming van de domeinnaamhouder nodig maar voor al het andere juist wel.
Sevion is ook de deelnemer en alleen de deelnemer kan een technische opheffing aanvragen.
Meestal is het echter bij een verhuizing zo dat ze 'm zo inschieten en gewoon verhuizen. Pas als de andere partij er bezwaar tegen maakt gaan ze papieren opvragen. Als het dan niet klopt wordt het bezwaar goedgekeurd en de wijziging ongedaan gemaakt. Als er dus helemaal niets gebeurd wordt een verhuizing gewoon doorgezet. Sommige mensen nemen die gok en slagen erin.
Daarna moet alsnog de houder overgedragen worden. En ja dat kan, maar het is niet de juiste oplossing omdat er ook een manier is die niet illegaal is.
Overigens zijn het nog altijd de SIDN deelnemers die de daadwerkelijke wijzigingen doen in het SIDN systeem en niet de opdrachtgevers. Veelal vindt er op dat niveau al een filtering plaats.
Wanneer het domein op naam staat van de deelnemer kijkt de SIDN ook nog eens extra naar de verhuizing.
Overigens is er geen sprake van valsheid in geschrifte omdat je je niet voordoet als de domeinnaamhouder zoals de whois die vermeldt, je vervalst niets. Je doet je gewoon voor als heel iemand anders die niet geautoriseerd is om bewerkingen van het domein te mogen doen. Niets onwettigs aan.
Ik had het over het tekenen van de verhuisformulieren, als je dat doet pleeg je wel valsheid in geschriften van je vervalst de handtekening van de domeinnaamhouder (sevion).
Je kunt een domeinnaam wel van een ander opeisen, bijvoorbeeld als het merkenrecht geschonden wordt. Op domjur.nl vindt je meer informatie over hoe dat soort zaken in elkaar steken. Misschien dat dat nog een mogelijkheid is.
Ik denk dat contact opnemen met Sevion/de curator van sevion een snellere en goedkopere oplossing is. Als die niet mee willen werken dan zou ik daar pas aan gaan denken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Niet online

Marzman

Skerekrow schreef op vrijdag 17 juli 2009 @ 23:23:
Ik had het over het tekenen van de verhuisformulieren, als je dat doet pleeg je wel valsheid in geschriften van je vervalst de handtekening van de domeinnaamhouder (sevion).
Er is ook niemand die dat aan de TS adviseert. Het zou erg stom zijn je als iemand anders voor te doen. De kans is vrij groot dat als je het domein ergens via een automatisch systeem laat verhuizen dat het gewoon gebeurd. En zolang Sevion geen bezwaar maakt doet SIDN daar niks tegen. Ik verwacht ook niet dat Sevion daar bezwaar tegen gaat maken want dat kan hun ook weer problemen opleveren (maar dat is een kwestie tussen de TS en Sevion).

/▌

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Skerekrow
Het kan sevion helemaal geen problemen opleveren als ze bezwaar indienen, sterker nog als ze een slechte bui hebben, het regent of de tekenen van de goden daar op wijzen kunnen ze bezwaar maken op alles wat binnen komt. Zeker als ze bang zijn om falliet te gaan zullen ze dat niet laten, alle klanten die ze kunnen houden moeten ze dan vasthouden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 278298

ik zou persoonlijk zodra het weer werkt (wat in de toekomst na enkele dagen / weken weer het gevl was) je data backuppen en via de helpdesk vragen voor verhuizing. Mochten ze er een probleem van maken kan je altijd via de rechtswinkel advies op vragen hoe je ze buitenspel kan zetten met verhuizing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ppl
  • Niet online

ppl

Skerekrow schreef op vrijdag 17 juli 2009 @ 23:23:
[...]

Sevion is ook de deelnemer en alleen de deelnemer kan een technische opheffing aanvragen.
Lijkt mij logisch, alleen deelnemers kunnen dit soort dingen bij het SIDN indienen.
Daarna moet alsnog de houder overgedragen worden. En ja dat kan, maar het is niet de juiste oplossing omdat er ook een manier is die niet illegaal is.
Daarom is het ook niet de aan te raden weg ondanks het feit dat er mensen zijn die er op gokken. Nou kan ik het soms wel begrijpen waarom ze het doen, het is meestal gewoon een stukje wanhoop omdat de betreffende instantie die het voor ze zou moeten doen niet reageert. Afgezien hiervan is het nog altijd de verantwoordelijkheid van de betreffende deelnemer die deze wijziging indient naast die van de SIDN. De indienende deelnemer zou moeten opmerken dat dingen niet juist zijn en op basis daarvan het verzoek afwijzen. Indien je dat niet doet ben je gewoon medeplichtig of mededader (ligt eraan welke van de 2 juridisch op gaat in dit geval).
Wanneer het domein op naam staat van de deelnemer kijkt de SIDN ook nog eens extra naar de verhuizing.
Heb je überhaupt ook maar enig idee hoe de SIDN werkt? Ze gebruiken daar namelijk een geautomatiseerd systeem. Zodra jij als deelnemer wat indient wordt dat afgehandeld. Als er niets aan bezwaren binnen komen zal alles ook geheel geautomatiseerd worden afgehandeld. Niet zo raar omdat als je alles met de hand zou moeten doen het wel erg veel werk wordt. Het systeem an sich is vrij outdated want dat werkt nog met unencrypted mails (ondanks het feit dat je de mogelijkheid hebt om de wijzigingen per encrypted mail te sturen). Dat heeft bij de invoering van de numerieke domeinnamen voor nogal wat controverse gezorgd (met name omdat het een kwestie was van flink investeren in je eigen mailservers zodat je de SIDN plat kon bombarderen en zo diverse domeinnamen kon kapen).

De SIDN kijkt alleen naar de materie indien er een bezwaar binnenkomt. Dat kijken is dan heel eenvoudig, er worden formulieren opgevraagd (de benodigde wijzigingsformulieren). Indien correct wordt de wijziging goedgekeurd, bij niet correct wordt het afgekeurd. Bij juridische kwesties e.d. is het ook eerder handwerk maar verder verloopt de hele mikmak geautomatiseerd.
Nee ook dat is niet juist. Er is pas sprake van valsheid in geschrifte als jij niet als jezelf tekent maar als Sevion. Pas wanneer jij een valse hoedanigheid aanhoudt (je voordoen als Sevion). Als je het ding gewoon tekent als jezelf is er geen sprake van valsheid in geschrifte omdat wat er staat gewoon klopt. Het enige wat er dan gebeurt is dat het wordt afgekeurd omdat jij geen recht tot verhuizen hebt omdat je niet de rechtmatige eigenaar bent.
Ik denk dat contact opnemen met Sevion/de curator van sevion een snellere en goedkopere oplossing is. Als die niet mee willen werken dan zou ik daar pas aan gaan denken.
Je inlezen over hoe dingen juridisch in elkaar steken betekent niet dat je dan ook meteen moet gaan lopen dreigen met rechtszaken en weet ik wat nog meer. In dit geval betekent dat gewoon dat je in de materie inleest en je op de hoogte stelt van je eigen positie. Dan zul je ongetwijfeld ook zien dat er soms betere mogelijkheden zijn dan iemand maar voor het gerecht te slepen (indien het überhaupt zinvol is om dat te doen, je kunt het namelijk ook keihard verliezen). Indien je een merkrecht bezit is het echter een wat ander verhaal en zou je als tactiek kunnen toepassen dat je juridische druk toepast om Sevion van z'n luie reet te laten komen om je verzoek eens te gaan doen (aka sommatie tot het inleveren van de domeinnaam wegens schending merkenrecht). Soms is dat een broodnodige tactiek omdat een partij niets van zich laat horen. Spreekwoordelijk zou men spreken van "de duimschroeven aandraaien".

Ik vind dat je het allemaal wel ontzettend zwart/wit ziet en niet echter verder dan je neus nadenkt. Nogmaals, het gaat erom dat je een goed beeld vormt van wat er aan mogelijkheden zijn en hoe je dingen het beste aan kunt pakken. Daartoe hoort ook dat je je op de hoogte stelt van het juridische aspect. Kortom: wat kun je wel doen en wat kun je niet doen en welke strategie zou je moeten hanteren.

Overigens lopen tegenwoordig dit soort zaken via de geschillencommissie die het SIDN in het leven heeft geroepen. Hierdoor is er geen dure lange gang naar de rechter nodig. Bespaart tijd en geld. Uiteraard is er tijdens het verschil geen mogelijkheid om ook maar iets met de domeinnaam te doen, die is gewoon bevroren. Zie verder artikelen 19 en 20 van de AV.
Skerekrow schreef op zaterdag 18 juli 2009 @ 10:27:
Het kan sevion helemaal geen problemen opleveren als ze bezwaar indienen, sterker nog als ze een slechte bui hebben, het regent of de tekenen van de goden daar op wijzen kunnen ze bezwaar maken op alles wat binnen komt. Zeker als ze bang zijn om falliet te gaan zullen ze dat niet laten, alle klanten die ze kunnen houden moeten ze dan vasthouden.
Bezwaar maken kun je altijd maar het heeft alleen niet altijd erg veel zin. Bezwaren worden namelijk alleen toegewezen als de benodigde papieren niet in orde zijn (onjuiste gegevens, onjuist ingevuld, verkeerde/onbevoegde persoon) of wanneer de rechter een oordeel heeft geveld (zie artikel 13 van de AV). Indien die in orde zijn wordt je bezwaar afgewezen. Als de papieren gewoon in orde zijn gaat de mutatie gewoon door. Als je als domeinnnaamhouder per ongeluk het domein van deelnemer verhuist en de papieren netjes hebt ingevuld gaat dat dus ook gewoon door ondanks je bezwaar. Je zult in die situatie het ding na de verhuizing weer terug moeten verhuizen. Heel gedoe waarbij je met beide deelnemers om de tafel moet gaan zitten. Leuke tactiek maar volkomen zinloos.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Skerekrow
ppl schreef op zaterdag 18 juli 2009 @ 17:10:

[...]

Heb je überhaupt ook maar enig idee hoe de SIDN werkt? Ze gebruiken daar namelijk een geautomatiseerd systeem. Zodra jij als deelnemer wat indient wordt dat afgehandeld. Als er niets aan bezwaren binnen komen zal alles ook geheel geautomatiseerd worden afgehandeld. Niet zo raar omdat als je alles met de hand zou moeten doen het wel erg veel werk wordt. Het systeem an sich is vrij outdated want dat werkt nog met unencrypted mails (ondanks het feit dat je de mogelijkheid hebt om de wijzigingen per encrypted mail te sturen). Dat heeft bij de invoering van de numerieke domeinnamen voor nogal wat controverse gezorgd (met name omdat het een kwestie was van flink investeren in je eigen mailservers zodat je de SIDN plat kon bombarderen en zo diverse domeinnamen kon kapen).
Ik werk bij de nr 3 domein registrar van .nl domeinen, daar ben ik verantwoordelijk voor de afhandeling van domeinregistraties verhuizingen bezwaren etc, en zodra er een domein op naam van een provider staat en de sidn krijgt daar lucht van word de verhuizing gelijk stop gezet, formulieren of niet.
De SIDN kijkt alleen naar de materie indien er een bezwaar binnenkomt. Dat kijken is dan heel eenvoudig, er worden formulieren opgevraagd (de benodigde wijzigingsformulieren). Indien correct wordt de wijziging goedgekeurd, bij niet correct wordt het afgekeurd. Bij juridische kwesties e.d. is het ook eerder handwerk maar verder verloopt de hele mikmak geautomatiseerd.
Niet altijd, er word ook steekproefsgewijs gecontroleerd, en ik heb vrij vaak van ze terug gekregen dat een verhuziing niet uitgevoerd kon worden omdat de domeinnaam op naam van de deelnemer stond, zonder dat er bezwaar over is ingediend.
[...]

Nee ook dat is niet juist. Er is pas sprake van valsheid in geschrifte als jij niet als jezelf tekent maar als Sevion. Pas wanneer jij een valse hoedanigheid aanhoudt (je voordoen als Sevion). Als je het ding gewoon tekent als jezelf is er geen sprake van valsheid in geschrifte omdat wat er staat gewoon klopt. Het enige wat er dan gebeurt is dat het wordt afgekeurd omdat jij geen recht tot verhuizen hebt omdat je niet de rechtmatige eigenaar bent.
Als je die formulieren invuld als jezelf zijn de formulieren niet geldig en daarmee sowieso waardeloos, dan kun je ze net zo goed niet invullen.

[ Voor 32% gewijzigd door Skerekrow op 20-07-2009 21:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DiSiLLUSiON
Even een klein bedankje voor de informatie; ik ga even contact opnemen met sevion. Hopelijk kan het verhuizen zonder al te veel problemen worden geregeld.

[ Voor 4% gewijzigd door DiSiLLUSiON op 19-07-2009 13:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ppl
  • Niet online

ppl

Skerekrow schreef op zondag 19 juli 2009 @ 00:09:
[...]

Ik werk bij de nr 3 domein registrar van .nl domeinen, daar ben ik verantwoordelijk voor de afhandeling van domeinregistraties verhuizingen bezwaren etc, en zodra er een domein op naam van een provider staat en de sidn krijgt daar lucht van word de verhuizing gelijk stop gezet, formulieren of niet.
Diverse malen gedaan, nooit stopgezet, zijn allemaal netjes doorgegaan. Waar de SIDN echter wel om bekend staat is de uitermate grote onzorgvuldigheid van werken. Ze willen nogal vaak weleens spontaan dingen doen. Zo kan het voorkomen dat je een bezwaar indient en er gewoon niets mee gebeurd, ook al geeft de klant aan geen toestemming te hebben gegeven voor de verhuizing of überhaupt maar iets aan papieren te hebben ingevuld. Klachten die al vaker op de mailinglist voorbij zijn gekomen trouwens. Ze zijn in ieder geval vrij goed in het negeren van hun eigen reglementen :X
Niet altijd, er word ook steekproefsgewijs gecontroleerd, en ik heb vrij vaak van ze terug gekregen dat een verhuziing niet uitgevoerd kon worden omdat de domeinnaam op naam van de deelnemer stond, zonder dat er bezwaar over is ingediend.
Zie hierboven.

Btw, fix je reactie nog even want het gaat niet helemaal goed met de citaten, waarschijnlijk ergens een tagje verkeerd of iets vergeten te verwijderen.

@DiSiLLUSiON: succes!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Skerekrow
ppl schreef op zondag 19 juli 2009 @ 17:39:
[...]

Diverse malen gedaan, nooit stopgezet, zijn allemaal netjes doorgegaan. Waar de SIDN echter wel om bekend staat is de uitermate grote onzorgvuldigheid van werken. Ze willen nogal vaak weleens spontaan dingen doen. Zo kan het voorkomen dat je een bezwaar indient en er gewoon niets mee gebeurd, ook al geeft de klant aan geen toestemming te hebben gegeven voor de verhuizing of überhaupt maar iets aan papieren te hebben ingevuld. Klachten die al vaker op de mailinglist voorbij zijn gekomen trouwens. Ze zijn in ieder geval vrij goed in het negeren van hun eigen reglementen :X
Dat klinkt inderdaad ontzettend bekend, en ik weet hoe ontzettend frustrerend het kan zijn. Echter zijn de medewerkers van de SIDN ook gewoon mensen en waar gehakt word vallen spaanders. Als ik alle transacties op een dag die wel goed gaan na zou moeten lopen dan zouden we heel wat meer personeel nodig hebben. Ze zullen dus wellicht dit niet actief controleren maar ik weet zeker dat ik afwijzingen heb gehad van zulke verhuizingen zonder dat er ook maar bezwaar genoemd werd. Wellicht was dat er wel aangetekend ervoor echter dan heeft de sidn die informatie achter wege gelaten.
ppl schreef op zondag 19 juli 2009 @ 17:39:
[...]

Zie hierboven.

Btw, fix je reactie nog even want het gaat niet helemaal goed met de citaten, waarschijnlijk ergens een tagje verkeerd of iets vergeten te verwijderen.
Toen ik het schreef was ik enigzins beneveld, excuses.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Nou, ik wilde mijn domein en hosting bij Sevion opzeggen via een aangetekende brief, maar heb deze brief weer terug ontvangen - onbestelbaar.
Als adres heb ik die van de kvk gehaald. Moet ik nu nog andere stappen zetten om het op te zeggen?
Pagina: 1