Toon posts:

Philips 37PFL9732D/10, contrast in donkere delen

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Zijn er mensen die het contrast van deze TV in de donkere delen vinden tegenvallen.
Sinds december in het bezit van deze TV en al sinds die tijd aan het sleutelen om het beeld te verbeteren. Ook binnen PS3 spellen zoals Grand Turismo Prologic of GTA IV zijn de donkere delen zeer contrastloos en moeilijk te zien. Alles lijkt grauw. Dit valt mij behoorlijk tegen voor zo'n high-end TV.
Wat zijn de ideale instellingen voor deze TV (is natuurlijk persoonlijk):
huidige instellingen: sateliet: contrast 91, helderheid 65, kleur, 54; PS3: contrast 92, helderheid 80, kleur, 55

Wie heeft dezelfde mening of ervaring.

• Ralphfx
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 15-02 18:05
Je zult inderdaad geen écht zwart krijgen met deze tv. Zelf ben ik in bezit van de 37pfl9632d. Je kunt dus aan de instellingen veranderen wat je wilt, maar zwart zal nooit écht zwart worden. Ik vind het zelf overigens alleen af en toe storend als het beeld echt zwart moet zijn. Wordt er bijvoorbeeld iets weergegeven tegen een zwarte achtergrond, dan vind ik het contrast toch best goed eigenlijk. Het blijft natuurlijk wel persoonlijk.

EDIT: Merk op dat je beeldinstellingen wel degelijk effect hebben op de "zwartbeleving", maar écht zwart wordt het dus niet.

[ Voor 12% gewijzigd door Ralphfx op 21-05-2008 20:44 ]

Verwijderd

Topicstarter
Ik had niet gedacht dat het in zo'n grote mate afhankelijk van de zwarte kleur zou zijn. Beeld lijkt in algemene zin, bijvoorbeeld bij oudere films of donkere opname's contrastloos en er is daardoor weinig detail te zien. Bij fel belichte kleurrijke beelden of opnames is het beeld waanzinnig echter nogmaals vindt ik de donkere weergaves zwaar tegen vallen.
Kan iemand zijn persoonlijke instellingen opgeven zodat ik eens kan vergelijken?