Toon posts:

av reciever correct aansluiten aan pc

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
hoi,
ben sinds kort in het bezit van een yamaha rx v750 reciever (tweedehandsje), dit is een 7.1 set, die ik heb aangesloten op mijn tv, pc en dvd speler.

mijn realtek hd audio onboard zou 7.1 en 5.1 moeten kunnen dekken, maaaarrrrr, ik krijg maar geluid uit twee boxen...
ik kan de opties wel selecteren in mijn setup van realtek, maar hij pompt maar uit twee van die speakers

wat doe ik fout? nix? en ligt het aan een crappy onboard geluidskaart, of moet er een bepaalde verbindingskabel worden aangesloten..(pc geeft alleen jacks)

heb de driver al geupdate, maar dit heeft het probleem alleen maar verergerd ,hoor nu helemaal geen audio meer, wel bij de test in de setup

wie weet raad?

thnx!

• Robbie T
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 11:04
Hoe heb je de pc op de receiver aangesloten?
Al gekeken naar de instellingen van de receiver.
(M.a.w; geselecteerd dat die het geluid over 5 luidsprekers moet laten gaan)

Verwijderd

Je Realtek heeft geen optical uit?

• kippy
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 11-02 21:20
Verwijderd schreef op woensdag 21 mei 2008 @ 20:36:
Je Realtek heeft geen optical uit?
Of coax uit?

Verwijderd

Topicstarter
thnx voor de reacties, hij heeft in ieder geval geen optical uit, met coax neem ik aan dat je een andere aansluiting bedoeld alds een jack? (sorry! ongetwijfeld een achterlijke vraag!?)
op de reciever heb ik een 7ch stereo optie, voor zover ik het begrijp geeft dit een stereogeluid over 7 boxen.
ik heb het gevoel dat ik aan een nieuwe geluidskaart moet denken

• Robbie T
  • Registratie: Februari 2006
Verwijderd schreef op woensdag 21 mei 2008 @ 22:46:
thnx voor de reacties, hij heeft in ieder geval geen optical uit, met coax neem ik aan dat je een andere aansluiting bedoeld alds een jack? (sorry! ongetwijfeld een achterlijke vraag!?)
op de reciever heb ik een 7ch stereo optie, voor zover ik het begrijp geeft dit een stereogeluid over 7 boxen.
ik heb het gevoel dat ik aan een nieuwe geluidskaart moet denken
Afbeeldingslocatie: http://www.fransvaneeckhout.be/bijleren/Images/dvd/dvd_audio_uitgangen.jpg

De gele aansluiting onder digital out, in dit geval.
Die moet dus op je realtek zitten.

Verwijderd

Je geluidsbron moet natuurlijk ook meer dan twee discrete kanalen hebben. Daarnaast kan je receiver waarschijnlijk wel iets van Dolby Surround van twee kanalen maken, mocht je dat prefereren.

Verwijderd

Topicstarter
goed, vandaag weer een beetje wijzer geworden, ben een paar pc zaken afgestruind en heb me laten opzadelen met een sounblaster audigy, 4 x jacks naar tulp voor in de reciever en ik zou volgens de verkoper 7.1 moeten kunnen afspelen vanaf de pc naar reciever.

hij raadde me deze kaart aan omdat ik op deze manier het geluid gelijkmatig over de speakers kan sturen en zo dus het beste geluid uit de reciever kon trekken.

ik houd jullie op de hoogte!

• SeatRider
  • Registratie: November 2003

SeatRider

Hips don't lie

Verwijderd schreef op donderdag 22 mei 2008 @ 18:45:
goed, vandaag weer een beetje wijzer geworden, ben een paar pc zaken afgestruind en heb me laten opzadelen met een sounblaster audigy, 4 x jacks naar tulp voor in de reciever en ik zou volgens de verkoper 7.1 moeten kunnen afspelen vanaf de pc naar reciever.

hij raadde me deze kaart aan omdat ik op deze manier het geluid gelijkmatig over de speakers kan sturen en zo dus het beste geluid uit de reciever kon trekken.

ik houd jullie op de hoogte!
Beter had je je iets beter laten voorlichten. Met 4 jacks krijg je nog steeds geen 7.1 geluid. De goedkoopste geluidskaart die je kunt vinden van 20 euro met optisch of coaxiaal digitale aansluiting was al goed geweest...

Nederlands is makkelijker als je denkt

Verwijderd

Topicstarter
mmmhh,
eerst alles maar eens gebruikt met mijn oude geluidskaart en 4x jack naar plug.
op dat moment deden drie boxen het niet.
te weten linksvoor en de laatste twee achterluidsprekers.
ik krijg via mijn tuner wel geluid over alle boxen, dus speakeraansluitingen zitten naar mijn idee goed

vervolgens de nieuwe geluidskaart erin (heeft volgens mij maar drie jack uitgangen, toch alles gebruikt)

in mijn configuratiescherm geeft hij aan dat dezelfde boxen geen geluid geven, speel ik muziek af dan weigeren er twee dienst, te weten linksvoor en 1 van de laatste twee achterluidprekers.

ik kom er niet uit, zien jullie ergens een oplossing?

moet wel zeggen dat het geluid nu al erg mooi is!

• jpvk007
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 07-02 18:34
SeatRider schreef op donderdag 22 mei 2008 @ 18:50:
[...]

Beter had je je iets beter laten voorlichten. Met 4 jacks krijg je nog steeds geen 7.1 geluid. De goedkoopste geluidskaart die je kunt vinden van 20 euro met optisch of coaxiaal digitale aansluiting was al goed geweest...
natuurlijk wel... je moet die jacks aansluiten op je analoge 7.1 ingang... dan moet alles werken, zelfs de eax effecten :)
als je met het testen van de speakers in windows ergens geen geluid uit komt, check kabels en ook de ingangen vd receiver...
voor dvds afspelen moet je wel een software decoder voor dd of dts gebruiken...

Verwijderd

Topicstarter
heb de kabels ed al gecheckt (kabels verwisseld en daar zit geen probleem in, speakers zijn ook goed aangesloten, nieuwste drivers geinstalleerd, maar nog steeds hetzelfde probleem.

• jpvk007
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 07-02 18:34
ook met het testgeluid geen geluid uit bepaalde kanalen? als je de 7.1 stekkers anders op je receiver aansluit (links rechts wisseld), heb je dan nog geen geluid? dan denk ik dat er wat mis is met je audigy
Pagina: 1