wat ook een leuke is (heb ik gedaan) is zo'n megaposter van Ikea op canvas. Dat is gewoon een schilderij zeg maar en dan de holte erachter opvullen met polyesterschuim van een cm dik (op de stofjesmarkt wel te koop) er achter ophangen. Dat dempt behoorlijk. Bij mij heeft het de flutterecho compleet weggehaald.
Verder natuurlijk een lekker dik wollen kleed (ook lekker aan de voetjes), gordijnen ophangen, leuk bankje neerzetten. Gewoon je kamer wat meer aankleden helpt al stukken.
Wat je verder zou kunnen doen als dat niet voldoende helpt is de dakplaten (ik neem aan dat die hard zijn?) bekleden met systeemplafondplaten of houtwolcementplaten.

Ook nog een goeie truc om staande golven in de bas te vangen is deze: helmholzresonators. Er zijn van die Ikeakrukjes wat een gesloten spaanplaat kubusje is op pootjes. Als je daar nu een gat in boort aan de onderkant van (+/- 25mm - 50 mm afh van de gewenste frequentie) gaat het ding fungeren als Helmholz-resonator.
Dat is dus een volume met een afgestemde poort: de lengte is de dikte van het onderplankje, het volume kun je zo uitrekenen en het oppervlak van de poort moet je dus uitrekenen adhv de gewenste frequentie.
hier is de beschrijving in het duits
Werkt super en voor weinig. En het valt totaal niet op, zo'n neppaleren kubusje.