Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

[RSS] Google.com/ig accepteert RSS feed niet.

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben eigenlijk al de hele dag aan het rotzooien met het volgende. Ik ben druk bezig een RSS-syndicatie voor mijn CMS te fabriceren. De XML die hieruit komt wordt geaccepteert door iedere RSS reader behalve die op mijn personalized google pagina. Wanneer ik hier de RSS in wil toevoegen krijg ik de melding Not found: [locatie-RSS].

De RSS is gemodeleerd naar dit voorbeeld: http://www.thepersistenceofloss.com/rss.xml. Deze RSS is in te lezen in iedere willekeurige lezer maar Google accepteerd hem niet. Heeft iemand ideëen hierover? Ik heb me inmiddels suf gezocht op de eerder genoemde zoekgigant maar ik zie door de spreekwoordelijke bomen het bos niet meer...

Alvast bedankt!

• asfaloth_arwen
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 08:31
Heb je misschien ook een link naar de eigenlijkse RSS feed? Je geeft wel aan naar welk voorbeeld je hebt gekeken, maar niet de link naar de eigenlijke feed. De feed is gewoon goed bereikbaar vanaf andere locaties? Of heb je alleen intern getest?

Specs

Verwijderd

Topicstarter
Zover ik weet maakt die atom tag niet zoveel uit...
Heb je misschien ook een link naar de eigenlijkse RSS feed? Je geeft wel aan naar welk voorbeeld je hebt gekeken, maar niet de link naar de eigenlijke feed. De feed is gewoon goed bereikbaar vanaf andere locaties? Of heb je alleen intern getest?
De eigenlijke feed: http://test.lamaisondesperes.nl/codeblue/rss.php?all

Ik heb het op vanuit meerdere locaties getest en ik heb het op verschillende domeinnamen bij op verschillende server-locaties geprobeerd. In alle gevallen geeft alleen google.com/ig nul op het rekest.

• GlowMouse
  • Registratie: November 2002
  • Niet online
Jouw feed wordt als application/xml verstuurd, en de andere feed als text/xml.

Verwijderd

Topicstarter
GlowMouse schreef op woensdag 21 mei 2008 @ 19:52:
Jouw feed wordt als application/xml verstuurd, en de andere feed als text/xml.
Ik heb het aangepast, maar dat maakt nog steeds niks uit voor Google die gewoon aangeeft:

Not found: http://test.lamaisondesperes.nl/codeblue/rss.php?all

• GlowMouse
  • Registratie: November 2002
  • Niet online
Verwijderd schreef op woensdag 21 mei 2008 @ 19:58:
[...]

Ik heb het aangepast, maar dat maakt nog steeds niks uit voor Google die gewoon aangeeft:

Not found: http://test.lamaisondesperes.nl/codeblue/rss.php?all
Komt er wel wat in de accesslogs? Zonee, kan het zijn dat je het subdomein test nog maar net hebt aangemaakt en Google de DNS instellingen nog niet heeft?

Verwijderd

Topicstarter
GlowMouse schreef op woensdag 21 mei 2008 @ 20:01:
[...]

Komt er wel wat in de accesslogs? Zonee, kan het zijn dat je het subdomein test nog maar net hebt aangemaakt en Google de DNS instellingen nog niet heeft?
Ik heb het ook geprobeerd op 'hoofddomeinen' maar om je vraag te beantwoorden, het sub-domein bestaat al langer.

Verwijderd

Topicstarter
Het werkt nu. Er schijnen ook al problemen te zijn geweest vandaag met Google Reader en Google Sitemaps. Het lag dus aan hun zijde, toch erg bedankt voor de snelle reacties.

• Niemand_Anders
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 09-07-2024

Niemand_Anders

Dat was ik niet..

Overigens is terug zetten naar application/rss netter, omdat het direct naar het formaat wijst. text/xml is zeer generiek.

If it isn't broken, fix it until it is..

• Soultaker
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 01:42
application/rss+xml lijkt me dan toch.

• djc
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 08-09 23:18

djc

Nog beter zou zijn om RSS te laten voor wat het is en over te stappen op Atom.

Rustacean

• Niemand_Anders
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 09-07-2024

Niemand_Anders

Dat was ik niet..

Manuzhai schreef op donderdag 22 mei 2008 @ 14:03:
Nog beter zou zijn om RSS te laten voor wat het is en over te stappen op Atom.
Beter niet, misschien wel raadzaam. Het aantal applicaties/services welke overweg kan met RSS feeds is vele malen groter dan hetgeen wat met Atom overweg kan.

Ogg is ook superieur aan MP3, maar dat maakt Ogg niet per definitie 'handiger'.

If it isn't broken, fix it until it is..

• djc
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 08-09 23:18

djc

Niemand_Anders schreef op donderdag 22 mei 2008 @ 15:43:
Beter niet, misschien wel raadzaam. Het aantal applicaties/services welke overweg kan met RSS feeds is vele malen groter dan hetgeen wat met Atom overweg kan.
Ten eerste zou ik dan juist zeggen dat Atom wel beter is maar wellicht niet raadzaam. Ten tweede denk ik dat het "vele malen groter" hedentendage niet meer zo geldt.

Rustacean

Pagina: 1