ik ben aan het overwegen een surround set te kopen en had bijna een keuze gemaakt, totdat ik begon te twijfelen. Aangezien ik surround (5.1) alleen zal gebruiken voor films(wel fanatiek) en voor muziek slechts stereo (2) vroeg ik me af of de gekozen 5.1 speakerset wel voldoende geluid zou gaan opleveren als ik deze in stereo modus gebruik.
speakerset:
Infinity tss 500
receiver:
-HK avr145
-Onkyo TX-SR304E
vragen:
-leveren 2 speakers van de speakerset tss500 (10-100W per sat en 100W subw) voldoende vermogen om een kamer van 30m2 van degelijk stereo geluid te voorzien?
-zo ja, welke receiver kan ik dan het beste kiezen?
of
-zo nee, kan ik dan beter een surroundset en 2 aparte speakers voor stereo aanschaffen of juist alleen een zwaardere surroundset?
En is het zo dat de receiver van onkyo deze configuratie wel toestaat maar de HK niet? Als ik de achterkanten v/d receivers bekijk, lijkt dat namelijk.
Ik hoor graag jullie tips!
(De prijzen varieren enorm op internet dus ik heb geen budget erbij gezet. Ik neem aan dat de meeste mensen hier de speakers/receivers wel in een categorie kunnen plaatsen. Dus probeer daar meer rekening mee te houden dan de prijs)
Alvast bedankt.
speakerset:
Infinity tss 500
receiver:
-HK avr145
-Onkyo TX-SR304E
vragen:
-leveren 2 speakers van de speakerset tss500 (10-100W per sat en 100W subw) voldoende vermogen om een kamer van 30m2 van degelijk stereo geluid te voorzien?
-zo ja, welke receiver kan ik dan het beste kiezen?
of
-zo nee, kan ik dan beter een surroundset en 2 aparte speakers voor stereo aanschaffen of juist alleen een zwaardere surroundset?
En is het zo dat de receiver van onkyo deze configuratie wel toestaat maar de HK niet? Als ik de achterkanten v/d receivers bekijk, lijkt dat namelijk.
Ik hoor graag jullie tips!
(De prijzen varieren enorm op internet dus ik heb geen budget erbij gezet. Ik neem aan dat de meeste mensen hier de speakers/receivers wel in een categorie kunnen plaatsen. Dus probeer daar meer rekening mee te houden dan de prijs)
Alvast bedankt.