Verkeerd product ontvangen en nu?

Pagina: 1
Acties:

• AndereKoekoek
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 24-01 17:13
Ik heb op dit moment een probleem met een webshop.

Ik heb een compleet verkeerd product ontvangen wat ongeveer de helft van de winkelwaarde heeft van mijn bestelling. Meteen met de eigenaar contact gezocht en hij hoopte dat ik tevreden zou zijn, want mijn bestelling was niet meer leverbaar en dit een gelijkwaardig product zou zijn. Ik kon het product aangetekend terug sturen op mijn kosten of anders het prijsverschil ontvangen. De verzendkosten zouden dan rond de 20 euro in totaal komen te liggen, terwijl ik iets compleet anders besteld heb.

Ik ben telefonisch akkoord gegaan met het betalen v/h prijsverschil, want ik kan het in mijn omgeving wel kwijt aan iemand. Echter heb ik na een week nog geen geld ontvangen, terwijl we beide een giro hebben en het bedrag direct overgeschreven zou moeten worden.

Kan ik de bestelling nou terugsturen op zijn kosten en het geld terug eisen? Ik wil dit product helemaal niet.. Komt er een beetje op neer dat je een ferrari thuis laat bestellen, een grote doos geleverd word en er een fiat panda in zit.. lol

Iemand tips? Graag !

• Wish
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 13:53

Wish

ingwell

Je hebt niet het product gekregen dat je wilde, dus je zou de verkoper in gebreke kunnen stellen middels een brief / email etc, het product terug sturen en geld terug eisen. Als je hem terug wilt sturen, dan ben jij wel diegene die de verzendkosten moet betalen, maar je zou eventuele kosten die zijn berekend voor het versturen door de verkoper terug kunnen claimen.

Dit is een variant op kopen op afstand wet, want die is niet meer geldig (de termijn van 7 dagen is verstreken zo te lezen). Geen idee of dit wettelijk klopt :|

No drama

• Wortelsoep
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Hij heeft verkeerd geleverd, maar jij bent later alsnog akkoord gegaan met het product + terugbetaling van het prijsverschil. Dus later moet je niet meer zeuren dat er non-conform is geleverd, want je bent er immers akkoord mee gegaan :?
Dat je de betaling nog niet binnen hebt is niet erg netjes, bel er eens over op zou ik zeggen.

• AndereKoekoek
Ik ben akkoord gegaan met het product MITS hij het verschil zou betalen.

Hier blijft hij echter in gebreke.. en dat is de reden waarom ik het alsnog wil retourneren
De 7 dagen na levering zijn nog net niet verstreken en op hun website staat dit:

Als de materiaal dat U bij ons heeft gekocht U niet bevalt, dat kan altijd gebeuren, kunt bij ons de materiaal retour verzenden binnen 14 dagen naar de aankoop datum in de origineele verpakking en indien niet gebruik of beschadig.

Blijf het een beetje raar vinden dat ik voor de verzendkosten op moet draaien.

Verwijderd

Bellen en vragen over hoe of wat. Zowiezo, als een artikel niet op voorraad is, had ie wel eerst contact met je op mogen nemen over hoe of wat. Een vervangend artikel sturen kan, maar dan minimaal met zelfde prijs of hoger.

• JackBol
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

JackBol

Security is not an option!

Floris-K schreef op woensdag 21 mei 2008 @ 19:08:

Dat is de wet koop op afstand. Daarin heb je bij electronische bestellingen 8 dagen bedenktijd waarbij je zonder opgave van reden een online aangeschaft product mag retourneren en het aafkoopbedrag terugvragen. Je bent wel zelf verantwoordelijk voor de kosten van het terugsturen.

De actuele opbrengst van mijn Tibber Homevolt

• Orion84
  • Registratie: April 2002
  • Nu online

Orion84

Admin General Chat / Wonen & Mobiliteit

Fotogenie(k)?

Neem eerst gewoon eens contact op over het uitblijven van de terugstorting? Dat soort dingen gaan nu eenmaal niet van de ene op de andere dag. Het kan allemaal wel meteen, maar in de praktijk gaat er eerst eens op het gemak een opdracht richting de medewerker (of afdeling) die dergelijke zaken regelt en die handelt dat dan af. Dan ben je al snel een aantal dagen verder. Verder geldt voor dergelijke zaken volgens mij ook wettelijk een langere termijn dan 1 week, dus een in gebreke stelling lijkt mij nergens op slaan?

Kortom, neem gewoon even contact op met de shop :)

De gang van zaken is verder natuurlijk wel wat kansloos, dat ze je zomaar een ander product toesturen, zonder overleg en dergelijke, maar daar gaat het nu niet meer om.

[ Voor 14% gewijzigd door Orion84 op 22-05-2008 00:07 ]

The problem with common sense is that it's not all that common. | LinkedIn | Flickr

Verwijderd

Floris-K schreef op woensdag 21 mei 2008 @ 19:08:
Ik ben akkoord gegaan met het product MITS hij het verschil zou betalen.

Hier blijft hij echter in gebreke.. en dat is de reden waarom ik het alsnog wil retourneren
De 7 dagen na levering zijn nog net niet verstreken en op hun website staat dit:

Als de materiaal dat U bij ons heeft gekocht U niet bevalt, dat kan altijd gebeuren, kunt bij ons de materiaal retour verzenden binnen 14 dagen naar de aankoop datum in de origineele verpakking en indien niet gebruik of beschadig.

Dat is je risico als je bij een webshop koopt. Als je het bij een gewone winkel koopt moet je ook (benzine- en tijd)kosten maken omdat je weer terug moet naar de winkel, die kun je ook niet terug 'claimen'.

Anyway, jij hebt gezegd dat je akkoord was met dit produkt mits verrekening van het verschil. Dat je dat geld nog niet binnen hebt is niet netjes, bel daar inderdaad eens over, als het één of ander klein éénmansshopje is, is het nog best te begrijpen. Bij de meeste bedrijven doen ze dat niet meteen.

Ik vind niet dat je kunt zeggen dat je akkoord bent gegaan met verrekening van het verschil mits je het geld binnen zeven dagen terug zou krijgen. Dat staat ook niet in je eerste verhaal en ik vermoed dat je dat ook niet zo expliciet tegen die verkoper hebt gezegd, je haalt dat er nu achteraf gewoon bij omdat je niet blij bent met de vertraging in de betaling, maar zo werkt het natuurlijk niet.

• AndereKoekoek
Nou het is van een stelletje en hebben ook een winkel in Venlo.

Ik had in het begin ook al problemen met mijn betaling. Ze hielden steeds vol dat het niet binnen was, totdat ik de postbank gebeld had. Zij hebben mij de exacte tijd en datum van de storting gegeven en contact opgenomen met deze mensen. Gewoon de gehele gang van zaken vind ik op zijn zachts gezegd niet prettig.

• Wortelsoep
  • Niet online
Dan schrijf je een nette shop survey hier op Tweakers. Hoeveel dagen zijn er nu echt verstreken sinds het telefoontje? Volgens mij ben je niet echt realistisch bezig mbt de snelheid waarmee het teruggestort moet worden..

• Orion84
  • Registratie: April 2002
  • Nu online

Orion84

Admin General Chat / Wonen & Mobiliteit

Fotogenie(k)?

Wilko schreef op donderdag 22 mei 2008 @ 12:25:
Dan schrijf je een nette shop survey hier op Tweakers. Hoeveel dagen zijn er nu echt verstreken sinds het telefoontje? Volgens mij ben je niet echt realistisch bezig mbt de snelheid waarmee het teruggestort moet worden..
Daar mag ie dan wel even mee wachten totdat het geheel is afgerond, of het dusdanig lang heeft geduurd en er geen communicatie mogelijk is dat er sprake is van een uitzichtloze situatie :)

[ Voor 12% gewijzigd door Orion84 op 22-05-2008 12:29 ]

The problem with common sense is that it's not all that common. | LinkedIn | Flickr

• AndereKoekoek
Het is vorige week woensdag toegezegd en ik verwacht een week na een toezegging dat er toch wel iets simpels als een overboeking gedaan is?

Heb contact gehad en er is inderdaad nog niks aan gedaan, want hij was het vergeten?

Verwijderd

Dat kan toch? Dat je niet teruggebeld wordt komt bij de 'beste' en zeker bij de grootste ondernemingen ook voor. Zeker als het een winkel is die door een stelletje wordt gerund kan het best gebeuren dat ze je niet à la minute je geld teruggeven. Over het algemeen hebben winkels meerdere klanten enzo.

Verwijderd

Overboekingen binnen bedrijven gaan veelal op data, ze worden op de rol gezet. Ze moeten vaak nog worden geaccrediteerd door de accountant, dus dat kan enige tijd duren.

De verzendkosten komen inderdaad voor eigen rekening, wet verkoop op afstand.

Probleem is dat jij telefonisch akkoord bent gegaan met de levering, mits hij het verschil zou betalen. Heb je dat ergens op papier staan? Zulke afspraken moet je, zeker wanneer je ze maakt met webshops, ALTIJD op papier vast laten leggen. De 7 dagen zijn nu namelijk verstreken, en de webshop eigenaar hoeft nu alleen maar te zeggen: 'ik heb niks van die jongen gehoord, weet niet waar hij het over heeft'' om jou te laten fluiten naar je centen! Leer voor de volgende keer dus.

• Wortelsoep
  • Niet online
Verwijderd schreef op donderdag 22 mei 2008 @ 22:30:
Probleem is dat jij telefonisch akkoord bent gegaan met de levering, mits hij het verschil zou betalen. Heb je dat ergens op papier staan? Zulke afspraken moet je, zeker wanneer je ze maakt met webshops, ALTIJD op papier vast laten leggen. De 7 dagen zijn nu namelijk verstreken, en de webshop eigenaar hoeft nu alleen maar te zeggen: 'ik heb niks van die jongen gehoord, weet niet waar hij het over heeft'' om jou te laten fluiten naar je centen! Leer voor de volgende keer dus.
Onder bepaalde voorwaarden (informatieplicht van de verkoper) kan de termijn van 7 werkdagen opgerekt worden naar 3 maanden, dus helemaaal dood spoor is het nog niet.
Bovendien heeft dit niet eens zoveel met de wet koop op afstand te maken, maar is er gewoon sprake van non-conformiteit, en dan geldt dat je "binnen bekwame tijd" moet reageren..

Verwijderd

Deze bron spreek eenieder hierboven tegen die beweert dat het vervangende product op eigen kosten moet worden teruggezonden.

http://www.iusmentis.com/...stand/#Uitvoeringstermijn
Vervangend product

Soms kan het voorkomen dat de leverancier een ander product of een andere dienst van gelijke kwaliteit en prijs kan leveren als het bestelde niet leverbaar is. Dit mag hij alleen doen als hij deze mogelijkheid vooraf duidelijk heeft aangegeven. De consument heeft dan wel het recht om op kosten van de leverancier het vervangende producten terug te sturen als hij gebruik maakt van de bovengenoemde herroepingsregeling.
Is ook wel zo eerlijk naar mijn mening. Hopelijk kan TS hier mee.

[ Voor 0% gewijzigd door Verwijderd op 22-05-2008 22:51 . Reden: Typo ]

Verwijderd

Alleen een groot bedrijf werkt met een accountant, met verschillende afdelingen enzo. Veel webshops wordt gerunt door enkele mensen, dus is een betaling zo gedaan als het moet. Alleen een wil bij zo'n bedrijf is weer wat anders.

Verwijderd

Inderdaad, mijn excuses. Bij het ontbinden van de koopovereenkomst binnen de gestelde 7 dagen is leverancier gehouden de verzendkosten te betalen. Die tijd is nu ecter verstreken.

Ondanks de informatieplicht etcetera is het grootste probleem van TS dat hij telefonisch heeft aangegeven niet akkoord te zijn en vervolgens telefonisch een oplossing heeft geaccepteerd.

Wanneer leren mensen nou eens dat mondelinge afspraken dan wel rechtsgeldig mogen zijn, maar de bewijslast altijd bij de aanklager ligt! Zie maar eens te bewijzen dat jij die afspraken hebt gemaakt. Ik wil niet doemdenken, maar gezien de gang van zaken binnen dat bedrijfje ben ik bang dat hij naar zijn geld kan fluiten.

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 22 mei 2008 @ 22:49:
Deze bron spreek eenieder hierboven tegen die beweert dat het vervangende product op eigen kosten moet worden teruggezonden.

http://www.iusmentis.com/...stand/#Uitvoeringstermijn
Ja, want internetsites zijn god (?)

Verwijderd

never mind

[ Voor 94% gewijzigd door Verwijderd op 23-05-2008 11:08 ]

• Sparhawk
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 13:43

Sparhawk

Can bind minds with his spoon

Ja, want hij heeft een relevante titel voor zijn naam staan, en ik gok jij niet :)

Wil iedereen die in telekinese gelooft mijn hand opheffen a.u.b.

Verwijderd

Internetsites zijn niet god, maar de wet is gewoon de wet. Kijk voor de lol even op overheid of wetten.nl, daar staat precies hetzelfde.

Eerst enig onderzoek voor je de bron onmiddelijk in twijfel trekt!

[ Voor 20% gewijzigd door Verwijderd op 23-05-2008 12:01 ]

• AndereKoekoek
Ik heb wel na het telefonisch gesprek meteen een e-mail verstuurd met daarin het verhaal.
De voorwaarde dat ik accepteer, mits het verschil betaald zal worden en vermelding van mijn rekeningnummer.

Ik heb hier lees en ontvangstbevestiging op aangezet, die ik dan ook retour heb ontvangen.

Ik denk alleen dat ik hier vrij weinig aan heb :/

• aap
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 27-01 12:55

aap

Ik zou zeggen, bel ze eerst eens. Misschien dat het dan zo geregeld is. En zo niet, dan kan een forum vol goedbedoelde adviezen ook niet veel uitrichten.

• AndereKoekoek
Heb contact gehad en na wat aandringen zou ik het aankoopbedrag incl 1x verzendkosten ontvangen.

Heb het donderdag meteen met spoed verzonden en vrijdag gebeld of het was aangekomen.
Kreeg te horen dat het was aangekomen en hij meteen het geld heeft over gemaakt om het snel af te kunnen handelen.

Echterrrrrrrrr.... het geld is nog niet binnen en volgens de postbank is er vanaf de rekening van de eigenaar géén betaling gedaan mijn kant op. Weer contact gehad met de shop en de beste man werd boos en vertelde dat ze een serieuze zaak hebben, ik het geld al lang op mijn rekening moet hebben en het dan aan de postbank ligt.

ik geef het op.. topic mag van mij gesloten worden :?

• Cave_Boy
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 13:20
Stuur een brief / e-mail met hierin beschreven dat je nog niks hebt ontvangen. Doe hierbij ook een bijschrift van je giro met alle bedragen af en bij. De omscrhijvingen kunnen weggelaten worden (je kunt aan het bedrag zien of het erbij is of niet).

Vraag netjes om het na te trekken warom het niet gestort is en stel hier een betalingstermijn in op van bijvoorbeeld 14 dagen.

Verwijderd

Of andersom, laat hem maar een afruk maken dat het wel is betaald.
Uit ervaring komen betalingen binnen 1 werkdag verwerkt. Banken onderelkaar zelfs enkele uren.

Verwijderd

Ai ai ai... je hebt je akkoord gegeven met een nieuwe regeling! Dat is de bottom line vrees ik.
Nu krabbel je terug door te zeggen dat je het product totaal niet meer wenst. Dat had je beter van de eerste keer gezegd.

Nu, heb je dit via mail of telefoon gezegd? Indien je niets op papier gezet hebt zou ik alsnog heel snel een aangetekend schrijven doen naar de webshop en hem in gebreke stellen. Jaja, het kost geld, de postzegel, papier en je tijd, maar dat is de enige manier.

Het feit dat de eigenaar zegt hij gestort heeft en jij nog niets ontvangen hebt is een vreemd verhaal. Maar er is toch ook een duister kantje aan het jouwe. Hoe kan jij nu opvragen aan je bank dat er weldegelijk een storting gebeurd is van ZIJN rekening naar de jouwe. Ik vrees dat dit onder de privacy wetgeving valt. Ik zou niet zo snel dreigen met dit argument, want je staat nergens.

Doe nou snel die aangetekende brief en je zal zien dat er vlug schot in de zaak zal komen. Webshops weten ook dat aangetekende brieven 'serieus' zijn en vooral veel problemen kunnen opleveren voor hen.

• AndereKoekoek
Verwijderd schreef op dinsdag 27 mei 2008 @ 16:51:
Hoe kan jij nu opvragen aan je bank dat er weldegelijk een storting gebeurd is van ZIJN rekening naar de jouwe.
Dit is gewoon na te vragen bij de klantenservice van je bank.
Mijn betaling naar hem heb ik laten nakijken, omdat hij na 1,5 week beweerde niks ontvangen te hebben. Nu hij weer met dit verhaal kwam heb ik gewoon de postbank nog keer gebeld, gezien we beide een rekening hebben bij deze bank.

Hoeverre dit in strijd is met de wet weet ik niet, maar ze hebben mij in ieder geval aangegeven dat er géén betaling is gedaan van het rekeningnummer dat ik gaf naar mijn rekeningnummer.

Het product heb ik aangetekend verstuurd mét begeleidende brief. Zal er nog eens eentje achteraan sturen met het verzoek of hij een overschrijvingsbewijs kan overhandigen

• ReseTTim
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 27-01 12:11

ReseTTim

Chocolate addicted

ik zou zeggen schrijf straks een mooi surveytje.

verder postbank -> postbank is direct gestort. dus als hij het geld heeft overgemaakt via mijn.postbank.nl dan zal het er nu al op moeten staan.

Mijn profiel - Te koop: Overzicht van spullen..

• Kwartjuh
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 27-01 17:42
sjonge zeg, wat laat jij je snel afbekken. Verbaasd me niets dat die verkoper zo over je heen loopt, grow a backbone!

-[ Het Kwartjuh Valt... ]-

Verwijderd

Floris-K schreef op dinsdag 27 mei 2008 @ 17:43:
[...]
Hoeverre dit in strijd is met de wet weet ik niet, maar ze hebben mij in ieder geval aangegeven dat er géén betaling is gedaan van het rekeningnummer dat ik gaf naar mijn rekeningnummer.
Roep dit maar niet al te luid... echt waar, als je zo'n verhaal doet bij een rechter krijg je direct lik op stuk. Nu, je bank is in fout hoor, niet jij. Maar toch...

Anyway, je weet er wel mee dat hij liegt. Maar je kan het niet als bewijslast aanvoeren vrees ik.
Echt een rotte situatie me dunkt.

Verwijderd

Kwartjuh schreef op woensdag 28 mei 2008 @ 13:03:
sjonge zeg, wat laat jij je snel afbekken. Verbaasd me niets dat die verkoper zo over je heen loopt, grow a backbone!
Uhm, hallo? Kunnen we toch proberen eerst op geciviliseerde manier alles in orde te krijgen. Daar krijg ik het van op mijn heupen. Mensen denken maar al te gauw dat door te roepen of te vloeken ze gelijk gaan krijgen. |:(

• AndereKoekoek
Ach misschien heeft hij wel gelijk.

Ik geef mensen altijd het voordeel van de twijfel en geloof deze ook op hun woord als ze beloftes maken. Misschien is dat wel niet meer van deze tijd en moet ik dit inderdaad veranderen.

Heb nog steeds niks ontvangen, maar wel bericht gehad dat er gebruiksporen op zitten en absoluut niet meer verkoopbaar is. Dit terwijl het product uit de verzenddoos is gehaald en weer terug is gestuurd :?

Webshop blijft volhouden dat het geld is overgemaakt.

Verwijderd

Ga naar de politie en laat klacht neerleggen. Dat is volgens mij nog de enige optie die je hebt.
Gewoon aangifte doen van je verhaal. Denk wel dat de webshop dan al eventjes de wenkbrauwen fronst, want hij weet dat het je dan menens is.

Veel succes!
Pagina: 1