Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

[XP] imonlsp.dll error > inet explorer knalt eruit

Pagina: 1
Acties:

• brianb
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 27-03-2023
Ik heb het volgende probleem:

Sinds een aantal dagen knalt mijn internet explorer er zonder pardon uit. Ik heb geen speciale software e.d. geinstalleerd wat eventueel de oorzaak zou kunnen zijn.

Heb altijd officieele XP Pro SP2 gedraaid en nooit problemen gehad. Virusscanner heb ik McAfee draaien incl anti spyware pack. Heb ook gescand, maar geen virussen aangetroffen.

De volgende melding krijg ik:

1) als eerste krijg ik een explorer.exe toepassingsfout
2) vervolgens krijg ik het bekende ''er is een fout opgetreden...."
3) tot slot, als ik dan kijk naar informatie over de fout, geeft hij aan: "imonslp.dll"

Soms doet hij het zelfs zonder melding te geven en verdwijnt mijn internet explorer plotseling.

Het irritante is dat ik overal heb proberen te zoeken maar dat ik op google niks vindt over de melding imonslp.dll... kan dit bestand nergens vinden.
*heb antispyware, virusscan, malware en al laten lopen > niks gevonden
*alle windows updates heb ik steeds binnen > ben dus niet ''out of date''
*heb van alle ellende maar SP3 eens eroverheen gegooid, maar dat levert ook geen succes op.

Voor de rest loopt hij gewoon prima...dat is het rare.

Ben benieuwd of iemand anders dit dus al eens is tegengekomen:

Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/brianbeyer/errors.JPG

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

imonlsp = Internet Monitor Layered Service provider (als ik dat even op de gok moet doen).

Al lijkt me dat je in eerste instantie gewoon gaat zoeken op die bestandsnaam (op je PC dus) en eens gaat kijken wat voor dinges het is.

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

• Vae Victus
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 14:16

Vae Victus

Awesome God

brianb schreef op woensdag 21 mei 2008 @ 17:01:
3) tot slot, als ik dan kijk naar informatie over de fout, geeft hij aan: "imonslp.dll"
Ik lees imonlsp.dll

Staat er wat bijzonders in je eventlog?

I believe in Christianity as I believe that the sun has risen: not only because I see it, but because by it I see everything else. C.S. Lewis

• brianb
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 27-03-2023
alt-92 schreef op woensdag 21 mei 2008 @ 17:07:
imonlsp = Internet Monitor Layered Service provider (als ik dat even op de gok moet doen).

Al lijkt me dat je in eerste instantie gewoon gaat zoeken op die bestandsnaam (op je PC dus) en eens gaat kijken wat voor dinges het is.
De bestandsnaam valt onder de drivers/etc map in de windows map. IS echter in gebruik en dus niet te verwijderen etc.
Alhoewel ik hem niet in de actieve processen kan vinden, vind ik dit heel erg raar.