Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

[XP] PC wil niet stabiel lopen, uitvallers*

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
gear:

desktop (zelfbouw; niet door mijzelf) Asus moederboard P5V. 450 watt, core 2 duo (1.86 ghz), 2 Gb RAM. Heel veel belangrijke data op C schijf (en ook diverse andere maar niet direct van toepassing in dit verhaal). Veel extrne usb dingetjes en 1 x FW apparaat...
Geen internet en geen modem!

Situatieschets;

Overall stabiltietits problemen tav. Windows XP proff sp2. Er is een backup gemaakt van de gehele C schijf, maar dit wil ik pas als allerlaaste joker inzetten... Ook alles leegmaken en herinstaleren is geen optie. Daar me dit letterlijk maanden met werk kost en hulp. Er is 2 x geviruscand (2008) verschilende programs = niets gevonden.

Stabiliteitsproblemen bestaan uit:

- zomaar afsluiten, al dan niet tijdens bewerkingen.
- vastlopen soms al met 1-2 programs op bureaublad zelf.
- Geen voledige weergave van takenbalk (op bureaublad)
- langzame bewrkingen,laden enz... enz...
Dit alles nog eens niet met super grote bewerkingen.

Problemen zijn veroorzaakt zeer vermoedelijk na; schijfopruimingen,defragmentatie. Van tevoren (dag of 2-3) is er geback-upt de voledige C-schijf. Nogmaals aangezien dit belangrijke data zijn wil ik dit pas gaan inzetten als nood-plan.

Nu wil ik graag eerst alles proberen tav. terug naar systeemherstel. MAAR; kan geen herstelpunt kiezen (niet dik gedrukt). Wil graag nara 30 april of 1-2 mei, maar dit kan niet. Zelfs een persoonlijk gemaakt punt (10 mei + titeltje) is niet mogelijk. Ook kan ik niet terug (wat betreft maand) of voor uit. Kan niet terugklikkn naar april bijv.

Ergens staat er iets uitgevinkt of zo tav. systeemherstel(voorkeur)instellingen (?) lijkt me. Aangezien ik op (deze comp. is een andere) wel diverse mogelijkheden en keuzes heb tav. systeemherstel moet er iets mogelijk zijn.

Hoe kan ik nu alsnog terug met een systeemherstel van bijv. 30 april?

Voor meer vragen, details. Laat maar horen.

BVD

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Verwijderd schreef op woensdag 21 mei 2008 @ 16:38:
[...knipperdeknip...]

Problemen zijn veroorzaakt zeer vermoedelijk na schijfopruimingen,defragmentatie.
Waarom denk je dat?
Nu wil ik graag eerst alles proberen tav. terug naar systeemherstel. MAAR; kan geen herstelpunt kiezen (niet dik gedrukt).
[...]
Hoe kan ik nu alsnog terug met een systeemherstel van bijv. 30 april?
Als het niet kan, dan kan het niet.

Bovendien vraag ik me dan nog af als je al zo lang aan het emmeren bent wat je denkt dat een restore point dan nog gaat verbeteren.

Spontane uitvallers (dus ineens een 'dode' PC) zijn normaal gesproken ook meer hardwarematig terug te leiden dan iets anders.

Ik zie in je verhaal echter ook niet terug wat je hebt gedaan om de conclusie te trekken dat een herstelpunt 'the magical solution' zou zijn.

Een vastloper zou je minimaal een BSOD moeten opleveren waar je wat mee kan bijvoorbeeld, of je eventlogs hebben ook wel wat te vertellen.

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

Verwijderd

Misschien kan je je pc eens wat ontstoffen/alles opnieuw controleren of alles netjes is aangesloten, goed diep in de contacten zit?

De bios even op "fail safe" zetten?
schijf op fouten controleren?

Verwijderd

Zo een extreem belangrijke pc met zulk extreem belangrijke data op die niet aan internet hangt en alsnog raar begint te doen lijkt me eerder een hardware probleem.

Uiteraard heb je (meerdere) backups van die EXTREEM belangrijke data, dus dat is het probleem niet. En als het allemaal ZOOOOO belangrijk is, dan haal je een nieuwe harde schijf, koppel alle andere schijven los, hang die nieuwe erin en installeer een verse XP.

Draait deze wel stabiel, dan heb je een major software issue, gaat het met die fresh install ook fout of lukt de install zelfs niet, dan zit je met een hardware probleem.

Je kan ook eerst memtest een uurtje of 2 laten draaien.

• Vae Victus
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 14:16

Vae Victus

Awesome God

Krijg je nog meldingen in de eventlog als je pc zomaar is afgesloten?

I believe in Christianity as I believe that the sun has risen: not only because I see it, but because by it I see everything else. C.S. Lewis

Verwijderd

Topicstarter
Modarator WOS:

Ik denk dat omdat er voor mijn opruiming/defragamentatie geen sprake was van major stability problems.

Ik hoop dat er met dat herstelpunt, een software-matig windows probleem verholpen is (gezien de situatie lijkt me dat het door software-instabiliteit veroorzaakd is).

Omdat ik audio-visueel werk is het zeer belangrijk dat bepaalde bestanden,mappen op de juiste plaat staan met de juiste koppelingen ed. vermoedelijk is er na/tijdens de schijfoprtuiming/degragmentatie wat mis gegaan (verplaatst).

Soms krijg ik na der her-opstarting een windos foutmeldingkje ala: '' windows is hersteld van een ernstige fout''.

Musback: citaat; ''De bios even op "fail safe" zetten?
schijf op fouten controleren?
''

Zegt me nagenoeg niets (ben niet zo'n pc -kenner).

Sync4489: Ik heb een grote backup van de gehele C schijf op een xterne HD. Verder mini-backupjes/kopien van de belangrijkste data op diverse schijven.

Memory-test zegt me nagoenoeg niks, wat dat inhoud.

Verwijderd

http://www.memtest86.com/

Je topicstart staat vol stoer geblaat, maar volgens mij heb je gewoon geen besef waar je mee bezig bent.

Zoek iemand in je omgeving die iets van pc's en windows kent, en laat die eens naar die pc met 'extreem belangrijke data erop' kijken om het probleem te vinden.

• alt-92
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Verwijderd schreef op woensdag 21 mei 2008 @ 17:33:
Soms krijg ik na der her-opstarting een windos foutmeldingkje ala: '' windows is hersteld van een ernstige fout''.
Dat betekent dus dat je een BSOD hebt gekregen, er is een save dump en een stop error aanwezig in je eventlogs.
Daarvoor kun je de gebruikelijke troubleshooting op los laten zoals die hier in de HOWTO sectie staat.

Misschien ben je geen native speaker Nederlands, maar indien wel: kun je dan wat aan je schrijfstijl doen? Want dat half-verEngelst Nederlands draagt niet echt bij aan de duidelijkheid.

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

Verwijderd

Topicstarter
Dit gaat em niet worden. Weet voldoende zo. Bvd.

Verwijderd

Topicstarter
Sorry, voor dat ver-engelst schrijven. Heb een engelse vriendin,vandaar (msn enz....)

Heb ook niet zo gek veel idee waar ik van bezig ben. Daar ik een ook geen directe techneut ben zoals velen van jullie hier wel zijn. Alles wat ik weet is; via,via. Lezen en zelf doen.

Ik heb ook gekeken of de HD C schijf te vol staat voor een syseemherstel. Maar ik heb daar nog 26 GB over aan vrije ruimte.

Zal dit eens bekijken wat me aangereikt is. Verder hou ik me open voor allerlei opties en ideen,tips en adviezen.

Dat betekent dus dat je een BSOD hebt gekregen, er is een save dump en een stop error aanwezig in je eventlogs.
Daarvoor kun je de gebruikelijke troubleshooting op los laten zoals die hier in de HOWTO sectie staat.

Verwijderd

Topicstarter
Ik las net bij
bureauaccess - systeemwerkset - systeemherstel - herstelpunt maken het volgende.

Uw computer maakt automatisch herstelpunten op gplande tijden of voordat bepaalde programma´s zijn geinstalleerd. U kunt systeemherstel gebruiken om .... enz.... enz.......

Dit dikgedrukte wil ik graag. Volgens mij is dit ook ooit zo geweest bij me. Waar slecteer ik dat mijn computer automatisch herstelpunt moet maken.

Bijkomend gelukje , wanneer dit lukt en ik ga een maand terug met mijn systeempunt en alles is dan nog instabiel dan weten we vrijwjel zekers dat het hardware-matig wat de instabilitet veroorzaakt

• FezzFest
  • Registratie: Juni 2004
  • Niet online
Verwijderd schreef op donderdag 22 mei 2008 @ 17:26:
Ik las net bij
bureauaccess - systeemwerkset - systeemherstel - herstelpunt maken het volgende.

Uw computer maakt automatisch herstelpuntenop geplande tijden of voordat bepaalde programma´s zijn geinstalleerd. U kunt systeemherstel gebruiken om ... enz... enz...

Dit dikgedrukte wil ik graag. Volgens mij is dit ook ooit zo geweest bij me. Waar slecteer ik dat mijn computer automatisch herstelpunt moet maken.

Bijkomend gelukje , wanneer dit lukt en ik ga een maand terug met mijn systeempunt en alles is dan nog instabiel dan weten we vrijwjel zekers dat het hardware-matig wat de instabilitet veroorzaakt
Ten eerste: als je op de manier die je hebt geprobeerd GEEN herstelpunt kunt zien, dan IS er gewoon GEEN herstelpunt, het zijn geen andere herstelpunten ofzo die Windows automatisch aanmaakt, zodat je ze niet kunt zien...

Ten tweede: er is zo goed als zeker iets hardwarematigs aan de hand door de BSOD's.
Ten derde: vertrouw nooit op iets dat 'automatisch' wordt gedaan, daar kom je mee in de problemen...

En ten vierde: schrijf a.u.b iets beter...

Verwijderd

Topicstarter
Oke, dank je voor je reply.

Het valt me op dat mijn besturingsysteem zo aan't kwakkelen is NA de schijfopruiming,defragementatie enz. Iets wat eigenlijk de boel zou moeten; zuiveren,verfrissen,opschonen heeft dit (na het lijkt) juist niet gedaan, maar ''verergerd''.

Als ik mezelf niet vergis is de beperkingen tav. de systeemherstelopties, pas opgetreden NA het opruimen,defrgamneteren van de C schijf.

Op de computer waar ik nu opzit (andere) zijn er wel keurig allerlei opties mogelijk tav. systeemherstel.

Dat het een hardware-matig iets zou zijn, komt me niet direct slecht uit. Daar ik mijn plannen heb bijgesteld (kortere termijn) tav. mijn comp. upgraden met: quad core (2,66ghz), 1 gb ram ( heb nu totaal 2gb ram geh.) geh. erbij (proberen daar ik XP proff. sp 2 32-bits heb), andere voedingblok ( van 450 watt -> 550/600 watt) en mogelijk een andere (lees;betere) koeling.

Zou het zo kunnen zijn dat mijn E schijf (intern, bevat een aantal programma's maar deze zijn al geinstalleerd, feitelijk kan deze eruit daar hij niet meer nodig is). voor instabiliteit zorgt omdat er nog maar minder dan 1gb vrije data is? (deze schijf doe ik eigenlijkniets mee in mijn setup)

• Meekoh
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 10:49
Heb je zoals alt-92 zei in je eventlogs gekeken?
Dat ding is namelijk mega interresant.

En restorepoints gaan je sowieso al niet meer redden. Je kan dat niet aanzetten en spontaan zijn er restorepoints uit het verleden beschikbaar. Windows gaat dan restorepoints maken vanaf het moment dat het aangezet wordt, dit kan niet met terugwerkende kracht!
Dus zet die restorepoints maar uit je hoofd ;)

Computer says no

Verwijderd

Topicstarter
Ik zal eens in die eventslog kijken samen met iemand die er verstand van heeft. Want zoiets kan net zo goed op zijn herbreeuws,honoloe-loes geschreven worden, dat zegt mij toch vrijwel niets.

Ik heb het volgende aangereikt gekegen en dat ga ik eens gebruiken. Misschien dat dat iets kan gaan betekenen: Data recovery program.

Powerdata recovery v 4.1.2.

PS: wat is dat trouwens allemaal wazig dat (her)-inloggen terwijl ik te kennen heb gegegven altijd te willen staan ingelogd??????? En dan moet ik weer inloggen/data-sleutels enz.

• alt-92
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Verwijderd schreef op vrijdag 23 mei 2008 @ 14:26:
PS: wat is dat trouwens allemaal wazig dat (her)-inloggen terwijl ik te kennen heb gegegven altijd te willen staan ingelogd? En dan moet ik weer inloggen/data-sleutels enz.
Ik heb géén idee waar je mee bezig bent, wat je bedoelt daarmee, en waarom je denkt dat wij hier een Glazen Bol (tm) hebben waardoor wij spontaan kunnen zien wat er allemaal op jouw PC gebeurt.

Kun je zonder al te veel omwegen en beknopt maar duidelijk aangeven wat je bedoelt?

• swtimmer
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 22-11 21:45

swtimmer

Ontrafelt het leven!

Controleer ook even of je PC niet te heet wordt (draaien alle fans nog?) want dit kan er ook voor zorgen dat juist als je ergens mee bezig bent het systeem zich uit veiligheids overwegingen uitzet.

Maar zoals hierboven al tig keer is gezegt. Lees eerst eens die log/events uit en bekijk wat daarin staat.

Ik weet trouwens niet wat je met een data recovery tool moet? Is je hardeschijf kapot? Of mis je bestanden? Dat vermeld je nl. niet in je topic start of replys :S

Verwijderd

Topicstarter
Oke stel;

Ik heb onlangs een backup gemaakt van de gehele C schijf.
Nu vroeg ik mezelf af. Wanneer ik alles geprobeerd heb en als allerlaaste optie de backup ga terug zetten. Hoe dat dan precies in zijn werk gaat.

Moet ik eerst mijn C schijf leegmaken?

1. Plaats ik een image over de data (wel een grote image dan, net zo groot als de data zelf)?

2.Stel dat het terugzetten vd. backup ''mis'' gaat (om welke reden dan ook), wat zijn dan nog mijn opties?

3.Gezien het feit dat ik geen mogelijkheden heb tav. de systeemherstel.
Zou het niet zo kunnen zijn dat wanneer ik terugback up. Ook weer de volle mogelijkheden heb tav. de systeemherstel?

4.En wanneer ik die backup terug heb gezet, moet ik weer een nieuwe maken?
of maak ik feitelijk een kopie van de backup en zet die terug? Staat er dan nog wel iets om mijn backupschijf zelf.

5. Een backup terugzetten, betekent dit dat je alles krijgt zoals het was (ook qua instellingen,geinstalleerde programs enz)?

Verwijderd

Topicstarter
Ben er nu vrijwel definitief aan uit, dat ik niet verder ga klooien (opruimingen,cc-cleaners,systeemherstel enz.) maar een rigoreuze maatregel moet gaan treffen om de stabiliteit ongedaan te maken.

Ik weet alleen nog steeds niet of het eeen software-matig of hardware-matig instabilteitsprobleem is (schijnt ook eg moeilijk te zijn om dit accuraat na te gaan).

Ik wil dus mijn backup gaan gebruiken om zo de gehele C schijf in oude goed werkende staat terug te krijgen.

1. MAAR ik ga eerst een ''generale repetitie houden'' en hopelijk kan dit op de G schijf (moet ik eerst wat data verzetten/verschuiven, maar dit moet te doen zijn).

2. Kan ik dan de G schijf (tijdelijk) als een C schijf laten dienen? Hoe?

3. Kan dit kwaad voor mijn verdere gehele systeem? Lopen mijn andere schijven (met als belangrijkste de C schijf) een gevaar? Andere software/hardware wat gevaar loopt?

4. Ik moet dus eerst mijn C schijf ''helemaal'' leegmaken? Kan ik nu ook kiezen om er XP helemaal overnieuw op te instaleren (op C ). Loopt dit gevaar tav. geinslaleerde programs?

• Clush
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 17:00

Clush

Do as I say...

Zorg nou gewoon eerst maar dat je al je belangrijke data back-upt. Branden op CD, op een usb-stick gooien, of desnoods op een andere harde schijf zetten.

Vervolgens je harde schijf formatteren en windows (plus andere software die je gebruikt) opnieuw installeren.

Daar is niks moeilijks aan. En zolang je zorgt dat je nu eerst goede back-ups maakt kan er vrij weinig misgaan.

Als je een reïnstall niet aandurft is dit misschien niet het juiste forum voor je. Daarmee bedoel ik niet dat je tegen beter weten in er gewoon voor moet gaan, maar meer dat er voor hulp bij dat soort zaken andere websites bestaan.

Als je na windows opnieuw geïnstalleerd te hebben nog problemen hebt horen we het wel.

Overigens gok ik dat je PC gewoon te warm wordt. Kan heel goed door het warme weer van de laatste tijd komen. Controleer dus even de temperaturen: http://www.almico.com/speedfan.php

... not as I do.

Verwijderd

Topicstarter
Nogmaals; De gehele C schijf is gebackupt op een externe HD (toshiba). Dit is gedaan met Nothon Ghost 12. Ik heb allemaal kleine filetjes gekregen van 3,99 gb te file. De hoeveelheid GB's komt ongeveer overeen met de aantal huidige GB's van mijn C schijf nu. Op een 10-20 GB's na, zo lijkt het...

Wanneer ik alle programma's (die nu op C-> program files) staan opnieuw zou moeten gaan instaleren (na de formetatie en windows instaleren) gaat me dit 4 maanden kosten + hulp van buitenaf + uitbetaling (van die persoon). Met andere woorden dan is letterlijk maanden werk naar de haaien en een hoop geld; 1000'den euro's.

Het is heel simpel; de backup terug zetten (ik ga er van uit dat ik dan ook alle geinstallerde programma's van program files nog gewoon heb? Waarom backup ik anders?) kan/ mag gewoon niet fout gaan (in de zin van; dat de backup opzichzelf staand goed gebackupt moet zijn).

Ik wil eerst daarom een generale repetitie uitvoeren op een andere schijf/ computer alvorens dit uit te voeren op de PC in kwestie.

Dat de computer te heet wordt lijkt me sterk. Aangezien dat er A; een koeler op de schijven zit. De kast/ventilatie totaal niet of nauwelijks warm aanvoelt. Ik geen melding krijg of wat dan ook.

• alt-92
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Verwijderd schreef op maandag 26 mei 2008 @ 20:04:
Het is heel simpel; de backup terug zetten (ik ga er van uit dat ik dan ook alle geinstallerde programma's van program files nog gewoon heb? Waarom backup ik anders?) kan/ mag gewoon niet fout gaan (in de zin van; dat de backup opzichzelf staand goed gebackupt moet zijn).
Da's puur een harddisk image van je huidige ellende weer terugzetten.
Maar goed, het is jouw PC :)

Verwijderd

Topicstarter
Nee, de backup zelf is gemaakt een x aantal dagen VOOR de ellende. Ik had eerst geback-upt en daarna (een dag of 3-4) later de schijfopruiming en defragmentatie gedaan (waar zeer vermeodelijk de ellene veroorzaakte, one way or another...

Ik ben er voor mezelf in ieder geval ook aan uit dat ik eerst ga testen op een externe HD aangesloten op een geheel andere comp. En daar de backup eens ga terugzetten (dit is een vrijwel lege computer, waar vrijwel niets meer mee gedaan wordt).

Behandeld de computer die externe HD net zo als een interne HD? Komen er dadelijk gewoon alles op te staan zoals dit op C stond?

Hopelijk geeft hij mijn voledige mogelijkheden tav. systeemhertel dan ook weer (meteen eens wat goede punten maken dan).

Voor alle helderheid voor een noobje :D de backup bevat toch gewoon alle geinstalleerde programma's (zie;program files) dan zoals die op de backup-dag in program files stonden?

• Clush
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 17:00

Clush

Do as I say...

Verwijderd schreef op maandag 26 mei 2008 @ 20:04:
Wanneer ik alle programma's (die nu op C-> program files) staan opnieuw zou moeten gaan instaleren (na de formetatie en windows instaleren) gaat me dit 4 maanden kosten + hulp van buitenaf + uitbetaling (van die persoon). Met andere woorden dan is letterlijk maanden werk naar de haaien en een hoop geld; 1000'den euro's.
gast, je hebt die kopie van de c-schijf toch? desnoods maak je er nu nog een.

probeer een schone install en kijk of het probleem dan over is. kan je altijd je image nog terugzetten. zo weet je in elk geval of het hardware of softwarematig is.

verder ben je wel aardig eigenwijs voor iemand die hulp nodig heeft. wat heb je er nou aan dat je dénkt dat je pc niet te heet wordt? ik geef er nog een link bij ook, waardoor dat temperaturen controleren een kwestie van 20 minuten is. de schijven zijn trouwens echt niet het enige wat oververhit kan raken.

en heb je memtest nou al gedraaid?

van iemand die "voor duizenden euro's" aan installatiekosten op zijn pc heeft verwacht ik eerder dat je al het mogelijke uitprobeert ipv niks doen omdat het "toch geen zin heeft". als jij het zo goed weet los je het toch lekker zelf op?

wat voor software is dat uberhaupt? dat het maanden tijd en klauwen vol geld kost om het alleen maar te installeren?

externe HD met jouw windows-installatie op een andere pc gaat trouwens niet werken.

[ Voor 4% gewijzigd door Clush op 27-05-2008 03:04 ]

... not as I do.

Verwijderd

Topicstarter
Beste Clush, ik kan me idd. goed voorstellen dat ik wat eigenwijs overkom.

Ik moet eerlijk bekennen dat ik die memtest niet heb gedraaid, om et simpele feit dat ik niet weet wat het is.

En die tempraturen controleren zegt me ook allemaal nagenoeg niets. Dat gaat gewoon mijn pet te boven en ook nog ver ook.

Gaat een externe HD met mijn windows installatie op dezelfde PC (waar heel de raraplan op moet komen) wel werken?

Ik vraag dat allemaal, omdat ik geen directe hulp kan krijgen voorlopig van een vriend van me (die weet gewoon net als jullie allemaal veel van computers).

Ik heb dit alles nodig voor m'n werk. Mijn brood op de plank.

[ Voor 20% gewijzigd door Verwijderd op 27-05-2008 05:10 ]

Verwijderd

Memtest:
Wikipedia: Memtest86+
http://www.memtest86.com/
http://www.google.nl/search?hl=nl&q=memtest&meta=

Temperatuur meten:
http://www.majorgeeks.com/download4181.html
http://www.almico.com/speedfan.php
etc

En of je hem zomaar op een andere PC kan zetten? Doet een videoband het in een DVD recorder? De ghost bezit alle stuurprogramma's van computer A, als computer B een bijna identieke kopie is van A zal het geen probleem vormen maar als de hardware geheel anders is grote kans van wel
Ik heb dit alles nodig voor m'n werk. Mijn brood op de plank.
Sorry hoor, maar dan moet je vooral door blijven klooien tot helemaal niks meer werkt :O Als de computer zo belangrijk is voor je werk dan moet je er gewoon iemand bijhalen die er verstand van heeft.

Sorry als ik lullig overkom, maar dit zijn dingen die je makkelijk zelf kan uitzoeken als je maar een beetje je best doet :X

[ Voor 27% gewijzigd door Verwijderd op 27-05-2008 06:42 ]

Verwijderd

Topicstarter
Net ook weer bezig met kopieren van een paar 10-tallen GB's. Computer sluit zich af en start weer op.

Foutmelding; systeem is hrsteld van een ernstige fout

Inhoud v. foutrapport:

C -document 1/admin 1. Got\locals-1temp/wer c8e9dir 00/mini052708-01 dmp.

C.documnt ''' '' '' '' '' '' we c8e9dir 001 sysdat. xml

Maar ik ben bang dat het minste of het geringste wordt aangerekend als een zogenaamde ernstige fout.

Dat wordt nix zo ben ik bang Ik kan nog eens niet data van de een schijf over-kopieren om het op een ander te zetten. Zodat ik op de ene schijf kan gaan testen. Hij loopt vast en/of valt uit.

Voor alle duidelijkheid; heb er geen internet op en doe er nix recreatiefs op; spelletjes,films of wat dan ook.

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 27-05-2008 22:01 ]

• Death1ord
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 28-11 16:16
1) check je temps van je PC
2) als je een image gemaakt hebt met Norton Ghost 12 waarom zet je die dan niet terug :? Dan moet je alleen maar de recenste bestanden terug zetten van na die image...

• KillerAce_NL
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

KillerAce_NL

If it ain't broke...

Als het spul zo belangrijk is, dan backup je alles aan documenten van NA de ghost image.
Je huidige ghost image verifiëren, indien nodig een 2e maken op een externe disk.
Je pc met een bootable cd/usb whatever starten en je ghost image terugzetten.

Gezien je verhaal hier denk ik niet dat je ermee bent, maar goed dan eet je iig of het nu wel of geen software issue is. (uitvallen is hardware, kan alles zijn: verrot mobo, verrotte psu, etc.).

Verwijderd

Topicstarter
Misterdoom: 1. Gaat gebeuren (hopelijk morgen) met hulp van buitenaf.
2. Die heb ik, mar stel;de image is een fout ingeslopen/nietgoed gedaan.... en ik ga mijn C schijf; overschrijven/leegmaken/fomateren. En de backup is niet goed (gemaakt van zichzelf). Dan heb ik een heel groot probleem! Daarom eerst als test op een andere schijf dan de C schijf.

Killerace-NL ik ben het idd. helemaal met je eens dat wanneer er na de formatering en backup terug zetten, nog vastlopers zijn het zo goed als zekers hardware-matig is, wat er fout is.

2 nieuwe puntjes
:

1. Heb nu een 450 watt voedingsblok (volgens mij een goed gerenomerd merk) heb er veel extrn aanhangen (2 x FW en een x aantal keer usb) MAAR allemaal met eigen voeding. Is dit genoeg wattage? Zou ik een dikkere lees: 550/600 watt voedingbloknodig hebben (hb geen dikke videokaart, geen spellen/films gebeuren op deze comp.)

2. Is het geen wat ik van Northin Ghost 12 ga gebruiken om terug te zetten het volgende: norhon ghost/home/data recovery-recovery enz?

Verwijderd

Topicstarter
Computer maat is geweest. Hebben een dik 3 uur zitten pielen (hij voornamelijk) toch wel een aantal dingen uitgeprobeerd.

Hier onze bevindingen:

-Het kan nog steeds iets hardware of sorftware matigs zijn volgens hem.
-Hij denkt dat het toch iets software-matigs van windows zelf is (foutjes iets met dll's? wie zal het zeggen)
- Iets met externe randapparatuur is vrijwel uitgesloten (usb/fw eruit getrokken).
- hardware-matig kan van alles zijn, mocht het daar iets mee zijn. bij wijze van kan het; moederbord zijn.
Even dachten we nog dat het een van de 3 interne HD waren (hebben we die ene eruit gehaald) en daar lag het niet aan.
- Eventslog komen we niet goed in, geeft ook helder beeld.
- BSOD? Hebben we GEEN gehad tijdens het vele opstarten/afsluiten/resetten enz.
- Backup lijkt erop dat dat goed gebeurd is (kan idd. filetjes openen met ghost explorer). Hij is er positief over
- Tempratuur gemeten; dik 40 graden. Even dacht hij nog dat een HD te warm werd, maar dat was het hem ook niet echt dacht hij. Koelde na uitzetten ook gewoon netjes normal af. Verder zei hij wel het volgende:

south bridge (kleine heatsink) wordt redelijk heet bij SATA

- Systeemherstel; uitgesloten, te instabiel voor en lost het nietop (geen mogelijkheden)
- memtest; niet geprobeerd.

het plan

1. 500 GB schijf bijzetten intern als herplaatsing van C schijf (Deze wordt de toekomstige C schijf) en windows instaleren. Werkt dit niet goed= het een hardware-probleem. Werkt het wel goed dan;
2. De backup als test uitvoeren/plaatsen op deze schijf. Lukt dit en werkt alles prima en is er dus goed gebackupt en terug-gezet dan hebben we een nieuwe C schijf.
3. De oude C schijf helemaal shoonvegen/formateren, verwijderen.

OF;

1. 500 GB schijf bijzetten intern. (Deze wordt een tijdelijke schijf) enbackup op terugzetten. Gaat dit goed en werkt het prima. Dan;
2. De huidige C schijf helemaal schoonmaken/formateren
3. Windows op deze schijf instaleren. Werkt windows wel stabiel, prima.Anders zeer vermoedlijk een hardware probleem.
4. De backup op deze schijf plaasten.
5. De tijdelijke schijf schoonvegen en verwijderen.
6. eventueel een vernieuwde backup maken op een andere schijf? Dat is iets voor laters.

Graag jullie mening/aanvullingen/tips....
Pagina: 1