Printers niet zichtbaar in active directory

Pagina: 1
Acties:

• rotij
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 30-06-2025
Beste Tweakers,

Specs:
Windows 2003 Standard

Wij hebben het volgende probleem. Vorige maand hebben wij onze server gemigreerd naar een virtuele omgeving. Dit is de File and Print server.

Voorheen konden alle printers gewoon worden toegevoegt via de wizard ...... en dan zoek in de active directory. Nu vind die daarin geen printers meer. Wel kan je de printers nog vinden als je \\servernaam intypt.

Iemand enig idee of dit met de migratie te maken kan hebben of heeft iemand suggesties/oplossingen?

Alvast dank. :*)

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 27-01 18:54

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Huh? Een file & print server heeft toch alle printers "lokaal" staan die eventueel daarna kunnen worden vermeld in AD? Zou je misschien kunnen uitleggen of/wat er al gedaan is om het probleem te verhelpen wat je ondervindt want ik kan helaas niet meekijken op je scherm... ;)

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

• Brahiewahiewa
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 30-09-2022

Brahiewahiewa

boelkloedig

rotij schreef op woensdag 21 mei 2008 @ 16:31:
...Iemand enig idee of dit met de migratie te maken kan hebben...
Ik denk dat er zo'n 1000 manieren zijn om een migratie van hardware naar virtueel uit te voeren. Zolang jij niet vertelt hoe die migratie is uitgevoerd, kun je van GoT geen zinnig antwoord verwachten

QnJhaGlld2FoaWV3YQ==

• sanfranjake
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

sanfranjake

Computers can do that?

(overleden)
Staat bijvoorbeeld het vinkje wel aan om de printer te publicerenin AD? Even uitgaande van een compleet nieuwe printserver waar de printers 1 voor 1 naartoe zijn overgezet met een script of met de hand :P

Mijn spoorwegfotografie
Somda - Voor en door treinenspotters

• Asteroid9
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 20:06

Asteroid9

General Failure

Dat zal hem hoogstwaarschijnlijk wel zijn, maar dan is het wel een heel basic probleempje... ;)

- = Simpele oplossingen zijn vaak vermomd als schier onoplosbare problemen.... = -

• rotij
Ten eerste moet mij van het hart dat sommige benaderingen van tweakers altijd zeer vervelend zijn. Wanneer je denkt dat ik informatie te weinig geef vraag er dan gewoon om en maak niet van die achterlijke opmerkingen zonder nut zoals Brahiewahiewa. Hier kunnen beide partijen toch niets mee?

De vinkjes van "List in Active Directory" staan bij alle printers aan. Migratie is met de tool van VMware gedaan.

Iemand nog een idee?

Alvast bedankt!

• sanfranjake
  • Niet online

sanfranjake

Computers can do that?

(overleden)
rotij schreef op donderdag 22 mei 2008 @ 13:22:
Ten eerste moet mij van het hart dat sommige benaderingen van tweakers altijd zeer vervelend zijn. Wanneer je denkt dat ik informatie te weinig geef vraag er dan gewoon om en maak niet van die achterlijke opmerkingen zonder nut zoals Brahiewahiewa. Hier kunnen beide partijen toch niets mee?
Nee dit is tweakers, we verwachten van jou dat je in je startpost met voldoende en duidelijke informatie komt, het is terecht dat je op dat gebrek aangesproken wordt.

Mijn spoorwegfotografie

• rotij
Maar dat kan ook op een normale manier. Niet mee eens? Hoe kan ik weten of het programma waarmee gemigreerd is een oorzaak kan zijn? Dit zijn juist goede dingen om inderdaad te vragen maar verwacht dat niet bij een eerste post. Dit zijn dingen waar juist andere mensen aan denken en ik niet. Zo kan je tot een oplossing komen.

Vind het bazig en denigrerend gedrag.

Maar laten we het maar vergeten en weer tot de orde van de dag komen.

• sanfranjake
  • Niet online

sanfranjake

Computers can do that?

(overleden)
Ik denk dat je toch eens naar dat vinkje zou moeten kijken, heb je het al eens uit en weer aan gezet?
Krijg je ergens in logfiles op de domaincontrollers of printservers fouten over het niet kunnen registreren? Of zitten de virtuele servers in een ander vlan waarop misschien snmp of ander netwerkverkeer niet doorgelaten wordt?

Maar zijn je fysieke servers nou 1 op 1 gevirtualiseerd?

Mijn spoorwegfotografie

• sh4d0wman
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 04:45

sh4d0wman

Attack | Exploit | Pwn

Zit hier nog iets tussen? http://www.servernewsgrou...directory/topic19049.aspx

Wat gebeurd er als je een nieuwe printer aanmaakt en in de AD publiceert?

This signature has been taken down by the Dutch police in the course of an international lawenforcement operation.

• Brahiewahiewa
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 30-09-2022

Brahiewahiewa

boelkloedig

rotij schreef op donderdag 22 mei 2008 @ 13:22:
Dat wil ik toch even bestrijden. Als je zo'n vage vraag stelt, krijg je veel antwoorden die geen oplossing geven. Voor jou is dat vervelend, want je moet al die antwoorden wel bekijken en eventueel uitproberen. Voor mij is het ook vervelend. Want als ik de search gebruik om een oplossing voor een vergelijkbaar probleem te vinden, moet ik ook door al die foutieve oplossingen heen waden.

Om Uncle Sam te citeren: "Vraag niet wat GoT voor jou kan doen, maar vraag je af wat jij voor GoT kunt doen". GoT is geen gratis helpdesk. Voor wat, hoort wat. Van jou wordt gevraagd een heldere en complete startpost te maken. Wat je daar voor terugkrijgt is een beperkte hoeveelheid adequate antwoorden, die vervolgens voor andere Tweakers ook weer nuttig zijn.

Ik had ook wel kunnen vragen of het IP-adres van de printserver misschien veranderd is naar een adres in een subnet dat niet bekend is in AD Sites & Services, zodat er geen location aan verbonden is waardoor de publicatie niet gaat lukken. Maar ja, dat moet jij dan weer gaan uitzoeken en terugmelden dat de IP-adressen niet veranderd zijn enzo; draagt alleen maar bij aan de wazigheid van dit topic.

QnJhaGlld2FoaWV3YQ==

• rotij
Okey, ja daar kan ik me ook wel deels in vinden.

Nou ik heb alle vinkjes weggehaald en weer teruggezet en het werkt weer!!!!

Dus ondanks wat stribbelingen, BEDANKT! Ook brahiewahiewa
Pagina: 1