Spy sappin the steam servers!

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kain_niaK
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 08-01 20:46

Kain_niaK

Mijn hobby is niet werken

Topicstarter
Steam is dus down. Is dat erg? Mwa... dan spelen we niet hé.
Maar het verontrust mij wel. Ik kan nu bijvoorbeeld ook geen enkele offline game spelen.
Al bij al heb ik denk ik voor zo'n 200 euro games op mijn steam account zitten.
Er zijn wel illegale tooltjes te vinden waar je toch offline games mee kunt spelen (rechtstreek vanuit de cfg's) maar waarom komt valve niet met een mogelijkheid bij het opstarten om meteen offline te gaan of zo?
Dit is de eerste keer zolang ik met steam werk dat het gewoon niet start. Er schijnt wel ooit een stroom probleem geweest te zijn bij de servers van steam een paar jaar geleden maar voor de rest is de service redelijk robuust.

Maar wat nu als er ooit iemand de steam master servers begint lastig te vallen met een DDOS? :(
Om ze te chanteren of zo. Het grootste gebruikersgemak van steam is in mijn ogen het globale aspect. Al je games onder één programma. Mooi gegroepeerd. Auto update van alles games .. geen gedoe meer met patches en zo. Maar dat is dus ook het grote nadeel. Ik vind sowieso dat Valve een makkelijkere optie moet maken om game offline te spelen ook als je steam account niet ingelogd staat. (probleem is dan dat je gewoon alle bestanden naar de computer van je vriend kunt kopiëren en dat hij dan gewoon kunt spelen en jij ook)

Wat vinden jullie ervan? Hoe veilig zijn onze games ... stel dat Valve ooit failliet gaat? Wat gebeurt en dan met onze games?

en daar heb ik mijn beroep van gemaakt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyberTijn
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 19-09 15:56
Tsja, iedere online-dienst heeft natuurlijk een maintenance window waarin de dienst down gebracht wordt voor onderhoud. Tuurlijk kan het hier ook een storing betreffen, en ja dan kun je niet spelen. Jammer maar helaas. Volgens mij wordt er geen bepaald niveau van beschikbaarheid gegarandeerd, dus er is weinig aan te doen. Ook met een klacht heb je geen poot om op te staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yonni
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 30-09 13:58
Merkte het ook zonet, de servers werden minder druk en achievements kon ik niet meer bekijken. Restart en inloggen ging niet meer. Hoop niet dat ze failliet zijn ofzo.. :P

D3200 - 35/F1.8G, 60/F2, 70-300/F4-5.6

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kain_niaK

Kain_niaK

Topicstarter
CyberTijn schreef op woensdag 21 mei 2008 @ 16:39:
Tsja, iedere online-dienst heeft natuurlijk een maintenance window waarin de dienst down gebracht wordt voor onderhoud. Tuurlijk kan het hier ook een storing betreffen, en ja dan kun je niet spelen. Jammer maar helaas. Volgens mij wordt er geen bepaald niveau van beschikbaarheid gegarandeerd, dus er is weinig aan te doen. Ook met een klacht heb je geen poot om op te staan.
Steam heeft verschillende authenticatie servers. Ik weet niet of die allemaal in america staan maar ik dacht het wel. Normaal heeft steam nooit downtime omdat er ook een heleboel singleplayer games zijn die dan niet zouden werken. Er zijn soms wel bepaalde onderdelen die even niet werken of dat het bij een release even duurt voordat de games bij iedereen werken maar steam zelf, als platform zou nooit maar dan ook nooit down mogen gaan.
Normaal kun je zonder internet wel offline gaan met steam maar als er een probleem met de servers zijn dan word je wachtwoord niet meer onthouden en zonder dat kun je dus niet in die offline modus. Waardoor de hele offline modus zijn punt erg mist.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yonni
Er stond trouwens bij het friends window dat het down was voor onderhoud.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Zep Man
  • Registratie: Oktober 2003
  • Nu online

The Zep Man

🏴‍☠️

Kain_niaK schreef op woensdag 21 mei 2008 @ 16:31:
Wat vinden jullie ervan? Hoe veilig zijn onze games ... stel dat Valve ooit failliet gaat? Wat gebeurt en dan met onze games?
Dat is inderdaad één van de problemen met deze vorm van DRM. De oplossing is simpel: als Valve ooit failliet gaat en niet meer de tijd neemt om hun spellen los te koppelen van Steam, gaan ze of verloren of wordt het mogelijk om met hacks (Steam emulators) te spelen.

En het argument 'ach, Valve zal nooit failliet gaan' (wat wel eens voorbij wilt komen) is natuurlijk waardeloos. Echter, onder de naam Valve zitten zoveel spellen en licenties dat de kans veel groter is dat ze overgenomen worden voordat ze daadwerkelijk failliet gaan. En een bedrijf dat Valve overneemt laat zo'n waardevol distributienetwerk als Steam (en de spellen die er al op staan) natuurlijk niet liggen.

Yar har, wind in your back, lads, wherever you go!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

inmiddels weer online hier :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Railgunner
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 08:47
Is het niet mogelijk om Steam in offline modus te starten? Ik ben zelf ruim 1,5 maand offline geweest doordat ik geen internet had, maar in die tijd kon ik prima HL2 spelen. Bij het opstarten van Steam gewoon "Start in Offline mode" en that's it. Is/was dat nu niet mogelijl?

Intel Core i7-6700 | 16 GB | GeForce GTX1060 6 GB | 850 EVO 500 GB SSD + 1 TB HDD | 34" QHD | Logitech G5 | Win10 Pro x64
Apple iPad 2025 128 GB | Apple iPhone 15 Pro 128 GB | Sony 49" 4K Android TV | Sony 5.1 Blu-Ray home cinema

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kain_niaK

Kain_niaK

Topicstarter
Het probleem is dus dat je verbinding maakt met de server zodra je steam opstart (of je moet je lan verbinding uitschakelen, maar je weet niet van te voren of steam down gaat of niet) je pw word gecheckt door de server. Lukt dit om één of andere reden niet dan vraagt hij je pw (dat normaal opgeslagen is in steam) daarna kun je niet meer offline opstarten want steam moet ingelogd zijn voor offline modus.
Wel leuk om te zien dat 7 minuten na mijn post op het steam forum http://forums.steampowere...s/showthread.php?t=684843 DougV (Doug Lombardi
) er meteen op reageerde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• raymonvdm
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 30-06 16:35
Is dit niet gewoon een feature request ?

Maar ja MSN is ook niet in een offline modus te starten voor het geval de server van MS van de aarde vallen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EvilWhiteDragon
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 08-10 20:44
raymonvdm schreef op woensdag 21 mei 2008 @ 18:09:
Is dit niet gewoon een feature request ?

Maar ja MSN is ook niet in een offline modus te starten voor het geval de server van MS van de aarde vallen.
Verschil met MSN lijkt me duidelijk. Als de MSN servers offline gaan, dan kun je alleen niet MSNen (online dienst, en gratis). Als de steam servers down gaan, dan kan je en niet je betaalde multiplayer games spelen, maar ook niet je betaalde singleplayer games. Dus offline dienst, en betaald, een behoorlijk verschil met MSN.

LinkedIn
BlackIntel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• !GN!T!ON
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 13-10 19:32
ook de reden dat ik geen steam wil gebruiken, en het feit dat ik best wel fan ben van het kopen van iets dat je vast kan houden, zoals een cdtje, een hoesje en (vaak) een mooi boekje :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snippertje
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 10:57

Snippertje

Light up your life

Hmm hier kan ik nog steeds niet inloggen :(

Edit: Zul je altijd zien, net als ik dit post doet die het opeens wél :+

[ Voor 47% gewijzigd door Snippertje op 21-05-2008 19:05 ]

Discord kanaal: https://discord.gg/X3CqdTKd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yonni
Mag ik nog even zeggen dat ik de topictitel erg leuk gekozen vind en het zo voor me kan zien. Ipv een 404 melding ofzo, een plaatje te zien te krijgen van zo'n sapper op een server met een weglopende spy a-la G-mod :+ .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Yonni schreef op woensdag 21 mei 2008 @ 19:16:
Mag ik nog even zeggen dat ik de topictitel erg leuk gekozen vind en het zo voor me kan zien. Ipv een 404 melding ofzo, een plaatje te zien te krijgen van zo'n sapper op een server met een weglopende spy a-la G-mod :+ .
Met een verschrikte Heavy als systeembeheerder :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yonni
Engie natuurlijk joh :>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hu9o
  • Registratie: Mei 2001
  • Nu online

Hu9o

Schokkend

The Zep Man schreef op woensdag 21 mei 2008 @ 17:09:
[...]
Dat is inderdaad één van de problemen met deze vorm van DRM. De oplossing is simpel: als Valve ooit failliet gaat en niet meer de tijd neemt om hun spellen los te koppelen van Steam, gaan ze of verloren of wordt het mogelijk om met hacks (Steam emulators) te spelen.
Ik heb eens gehoord dat als je zo iets gebruikt je steam account geblocked wordt en je dus al je spellen kwijt bent. Is dit nu waar of is het onzin?

>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>Vertel Microsoft over dit probleem <<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Zep Man
  • Registratie: Oktober 2003
  • Nu online

The Zep Man

🏴‍☠️

Hu9o schreef op woensdag 21 mei 2008 @ 21:22:
[...]

Ik heb eens gehoord dat als je zo iets gebruikt je steam account geblocked wordt en je dus al je spellen kwijt bent. Is dit nu waar of is het onzin?
Als jij nergens je gegevens hebt ingevuld om het spel te spelen (accountnaam, wachtwoord) dan kunnen ze je ook moeilijk blokkeren, lijkt me. En ik mag toch hopen dat een beetje Steam emulator geen verbinding naar het internet nodig heeft. Echter, online spelen op reguliere servers zou waarschijnlijk onmogelijk zijn.

Ik zie nog steeds af en toe in TF2 het bericht 'Not logged into Steam.' (of iets in die zin) bij personen die automatisch gekicked worden door de server. Op gehackte servers spelen zou wel kunnen. Maar waarom zou je daarvoor moeite doen? Steam is alweer op en spellen zoals TF2 kosten nou niet echt veel. Plus je hebt er zeer lang plezier van. :>

Ik bedenk net dat ik maar één reden kan bedenken om gehackte TF2 clients en servers te gebruiken: een grote LAN-party met een brakke internetverbinding.

Yar har, wind in your back, lads, wherever you go!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rudolf
  • Laatst online: 11:08
zoals hierboven al een keer werd gezegd je kan toch gewoon in offline mode steam starten? Heb ik vorige maand iig wel gedaan toen de adapter van mijn kabelmodem kapot ging. Ik heb toen bv Titan Quest wat ik via steam heb gekocht gewoon in offline mode gespeeld

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kain_niaK

Kain_niaK

Topicstarter
Inderdaad... als er geen internet verbinding is en je game was al geactiveerd en je steam stond de vorige keer dat je op internet ging ingelogd dan kun je in offline modus werken. Echter als je gewoon op steam probeert te komen en er is een technisch probleem dan zal steam eerst verbinding proberen te maken, als daar ergens niet lukt dan vraag hij meteen opnieuw je pw (ook al staat dat normaal automatisch ingevuld door steam). Daarna is steam niet meer ingelogd en dan kun je ook niet meer op de offline modus totdat steam weer ingelogd is.

Pagina: 1