Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

[Alcatel/TAPI/3rd party] Client detecteert telefoonlijn niet

Pagina: 1
Acties:

• leerling
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 21-11 15:59
Momenteel ben ik met CTI-systeem bezig.
Ik wil de telefooncentrale koppelen met een TAPI-server. Hierop komt een applicatie/service te draaien die de telefoonlijnen in de gaten houdt en bijhoudt welke lijnen in gebruik en welke vrij zijn etc. Dit is niet mogelijk met een first party koppeling aangezien die maar 1 telefoonlijn in de gaten kan houden, hier is dus een third pary koppeling voor nodig.

Vervolgens komen er op de clients (Win XP) een andere applicatie te draaien, waarmee gebruikers vanuit Windows snel een contact kunnen bellen met enkele klikken van de muis. Tevens krijgen de gebruikers een popup scherm te zien met de contactgegevens van de beller wanneer ze gebeld worden.

Aangezien we hier op een Novell omgeving zitten en geen Windows Server hebben staan, zou het het mooiste zijn, wanneer de gebruikers koppeling via Novell zou kunnen lopen. Echter na enig zoekwerk ben ik er achter gekomen dat de TAPI-server een Windows 2003/2008 server moet zijn wil ik een 3rd party koppeling met de telefooncentrale maken. Hierop moet Active Directory geactiveerd zijn.

Tot zover geen problemen.

Ik heb in VMWare een Windows 2003 server geinstalleerd en hierop de Domain Controller geactiveerd. Ik heb hier een user 'tapiuser' aangemaakt. In Computermanagement heb ik de Telephony Service geactiveerd. Vervolgens heb ik de Alcatel TSP geinstalleerd (versie 5.1.356.001).
Als ik nu in TapiConfig kijk (meegeleverd met de Alcatel centrale), zie ik op de Windows 2003 server netjes alle telefoonlijnen staan. Hier heb ik ook enkele lijnen aan de user 'tapiuser' gekoppeld.

Vervolgens heb ik een Windows XP machine, die netjes inlogt op het domain 'tapi' op de Windows Server. Op deze machine heb ik ook het commando 'tcmsetup /c tapi' uitgevoerd, waarmee deze machine zich als client registreerd op de tapiserver. De TSP Microsoft Windows Remote Service Provider is geinstalleerd op de client.

Het probleem is echter dat ik op de client met TapiConfig en met TapiBrowser de telefoonlijnen niet terug kan vinden. Ik zie wel de standaard lijnen 'RAS VPN', 'WAN Miniport', etc.

Ik heb al geprobeerd de standaard TSP van Alcatel te vervangen door de TSP van de site www.estos.com, echter zonder resultaat.

Op de server heb ik met TapiBrowser3 geprobeerd de events van een telefoonlijn af te vangen, echter ook zonder succes. Hierbij de output van TapiBrowser:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
ITTAPI.CreateInstance ITTAPI_1
returned hr= 0x00000000

ITTAPI_1.Initialize returned hr = 0x00000000

ITTAPI_1.get_Adresses returned hr = 0x00000000
VARIANT*pVariant=ITcollection2_1

ITCollection2_1.get_Count returned hr = 0x00000000
long*lCount=53 (0x00000035)

ITTAPI_1.AdviseEventNotification returned hr = 0x00000000
cookie 990

ITtapi_1.put_EventFilter
long pIFilterMask : 108 (0x0000006c)
returned hr = 0x00000000

ITTAPI_1.RegisterCallNotifications
ITaddress*pAddress : ITAddress2_1
VARIANT_BOOL fMonitor : 1
VARIANT_BOOL fOwner : 1
long lMediaTypes : 8 (0x00000008)
long lCallbackInstance : 990 (0x000003de)
returned hr = 0x80040005
TAPI_E_OPERATIONFAILED source (null) description (null)

Als ik google op de foutmelding TAPI_E_OPERATIONFAILED krijg ik wel een aantal resultaten, maar geen oplossingen.

De gebruikte telefooncentrale is een Alcatel OmniOffice.
Overigens heb ik ook veel informatie van de site http://www.i-b-a-m.de/And...l's_TAPI_and_TSPI_FAQ.htm kunnen halen.

Weet iemand hoe ik op de clients gegevens over de telefoonlijn uit kan lezen mbv de server.

offtopic:
Ik weet niet of ik dit in het juiste forum gepost heb?