Toon posts:

Draadloos netwerk instellen.

Pagina: 1
Acties:
  • 503 views

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

ik heb een probleem met het draadloos thuis netwerk instellen.

Het volgende. Ik heb een internetabbonnement via @Home/Ziggo. Deze komt binnen via een kastje. Hieraan zit een Eminent EM4450 Wireless Router aangekoppeld.

Ik wil nu een thuisnetwerkje maken, maar ik krijg het niet voor elkaar. Als eerste wil ik er een laptop aan koppelen. Hierop staat Windows Vista op geinstalleerd. Tevens wil ik er een desktop aan koppelen. Hier staat Windows XP Professional geinstalleerd. Op zowel de laptop als de desktop hebben een wireless adapter. Ook staat op beide het TCIP protocol aangevinkt.

Toch krijg ik geen netwerk...

Iemand enig idee wat ik eventueel niet goed heb ingesteld? Of hoe ik het wel zou moeten doen?

Alvast bedankt en vriendelijke groeten.

Verwijderd

1. Staat je router op DHCP ? zoniet alles een vast ip adres geven in dezelfde range.
2. Kan je je router pingen op elke pc
3. zorg dat alle pc's in de zelfde netwerk groep zitten. (rechtermuisknop op mijn computer, eigenschappen).
4.Staat er een beveiligingsfunctie aan voor draadlos (WEP, WPA ...) zoja dan moet je deze ook per pc instellen

hoop dat je er wat mee kan.

[ Voor 17% gewijzigd door Verwijderd op 21-05-2008 16:39 ]

• rafler
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 11-03 14:01
Zowiezo staat alles in de beschrijving van de bijgeleverde boekje//software van je Eminent router.

Probeer eerst eens met een kabel van de laptop naar de router te verbinden en het bijgeleverde cdtje te gebruiken..

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op woensdag 21 mei 2008 @ 16:38:
1. Staat je router op DHCP ? zoniet alles een vast ip adres geven in dezelfde range.
2. Kan je je router pingen op elke pc
3. zorg dat alle pc's in de zelfde netwerk groep zitten. (rechtermuisknop op mijn computer, eigenschappen).
4.Staat er een beveiligingsfunctie aan voor draadlos (WEP, WPA ...) zoja dan moet je deze ook per pc instellen

hoop dat je er wat mee kan.
1. Jep, dat staat hij. 192.168.1.101 voor de desktop en 192.168.1.104 voor mijn laptop.

2. Hoe kan ik pingen??

3. Allebei de computers staan in werkgroep: WERKGROEP. Ook zijn ze opnieuw opgestart.

4. Deze heb ik naar mijn idee al wel ingesteld. Hoe kan ik dit controleren? Allebei de computers kunnen wel gebruik maken van draadloos internet. Hierbij heb ik natuurlijk wel de sleutel ingevoerd voor de WPA verbinding.
rafler schreef op woensdag 21 mei 2008 @ 16:47:
Zowiezo staat alles in de beschrijving van de bijgeleverde boekje//software van je Eminent router.

Probeer eerst eens met een kabel van de laptop naar de router te verbinden en het bijgeleverde cdtje te gebruiken..
Bij de beschrijving staat alleen hoe je draadloos internet in moet stellen. Dit doet het al op beide computers, maar ik wil mijn computer gaan gebruiken als een soort van opslag.

• ApexAlpha
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 03-03 21:51
in cmd: ping *standaartgateway* zo ping je je router.

Verwijderd

Topicstarter
ApexAlpha schreef op woensdag 21 mei 2008 @ 17:33:
in cmd: ping *standaartgateway* zo ping je je router.
Thnx. Had het inmiddels al op internet opgezocht. Maar ik kan zowel van de laptop als van de desktop pingen naar mijn router.

• Equator
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 09-03 14:42

Equator

Crew Council

#whisky #barista

Als beide systemen naar de router kunnen pingen is je netwerk gewoon functioneel. Wat wil je nog meer..
Wil je dat de PC's elkaar ook kunnen pingen en bestanden kunnen uitwisselen :?
Dan dien je waarschijnlijk de file & printersharing toe te staan in de lokale firewall die Vista standaard aan heeft staan :)

En hoe dat moet kan je prima op Internet vinden natuurlijk :) GoT is geen helpdesk waar je elke vraag kan dumpen..
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.