Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hoi,
Ik heb voor mijn notebook een 2e harddisk gekocht, exact dezelfde als er nu in zit. Hierop wil ik ook Windows XP professional instaleren, zoals nu op de bestaande harddisk staat. Ik wil soms kunnen wisselen van drive. Nu ben ik benieuwd hoe dat dit in zijn werk gaat met het activeren.
Als ik nu die nieuwe drive er in stop en ik ga Windows installeren, dan zal hij wel vragen om opnieuw te activeren, maar wat gebeurd er dan als ik de bestaande drive weer terug stop?

De drive's worden alleen maar op mijn notebook gebruikt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yagermeister
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 17-09 08:31

Yagermeister

Bedrijfsprutser on call

Er zal niks gebeuren aangezien die ene install gewoon geactiveerd is nog. Of het verder helemaal legaal is lijkt me in ieder geval van wel aangezien je max 1 installatie gebruikt. Het kan alleen zijn dat je telefonisch opnieuw moet actieveren.

-Te huur

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lier
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 20:01

lier

MikroTik nerd

Idee om de HD te clonen ?
Waarom twee verschillende HD's ?

Eerst het probleem, dan de oplossing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wiethoofd
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 14-08 12:22

Wiethoofd

Broadcast TOM

Het moet gewoon kunnen die tweede installatie.

Mocht windows niet willen activeren dan bel je met microsoft en zeg je dat je een reïnstall hebt gedaan maar in praktijk komt het heel weinig voor dat je moet bellen om opnieuw te activeren, helemaal op de zelfde laptop/hardware.

Volg me op Twitter/X & Bluesky

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crack_en_hack
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 22-06 22:42
Vroegâh kon het niet, nu wel!

OEM installaties worden tegenwoordig alleen gelinkt aan je moederbord/serie nummer, vroeger kon dat ook wel eens je CPU of harde schijf zijn of het aantal hardware veranderingen.

Ik ben vrijgezel omdat mijn schoonouders geen kinderen konden krijgen!, Ook heb ik zovaak ergens schijt aan dat ik stront tekort kom!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
wat ik absoluut niet wil is dat ik op de bestaande xp installatie opnieuw moet activeren als ik deze terugstop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
:) even een update( kon toch niet wachten): Ik heb de installatie cd van dell gebruikt om xp op de nieuwe schijf te installeren , toen deze klaar was heb ik via uitvoeren het commando: %systemroot%\system32\oobe\msoobe.exe /a uitgevoerd en de melding "windows is al geactiveerd "verscheen.

Ook op mijn bestaande harddisk krijg ik geen melding ivm opnieuw activeren :)

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 22-05-2008 09:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Misschien een domme vraag, maar waarom wil je precies de harde schijf van je laptop kunnen verwisselen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Witte
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 29-07 11:23
Heb ik ook gedaan. Werkt prima.
Ik heb een "oude" laptop met een 10 GB schijf en daarop win XP, vervolgens heb ik een nieuwe snelle schijf gekocht, en daar dezelfde winXP op geinstalleerd en geactiveerd. Ik kan probleemloos schijven wisselen. (Overigens zit de nieuwe schijf er vrijwel altijd in).

Houdoe

Pagina: 1