Toon posts:

Upgrade Subversion 1.3,1 -> 1.4.x debian

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hoe kan ik Subversion Client upgraden naar 1.4.x

Ik heb een apt-get install subversion gedaan en deze heeft 1.4.2 geinstalleerd. Kijk ik via svn --version dan zie ik nog steeds 1.3.1 staan.

Hoe kan ik 1.4.2 starten?

dank je.

• phobosdeimos
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 29-01 23:18
Naar alle waarschijnlijkheid heb je meerdere versies van svn op je pc.
Ooit zelf svn proberen te installeren via een .tar.gz package?
Kijk eens in /usr/local/bin ...

• Bergen
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 27-01 12:55

Bergen

Spellingscontroleur

Doe eens: whereis svn

Krijg je dan meerdere lokaties?

Verwijderd

Topicstarter
dit krijg ik terug:

svn: /usr/bin/svn /usr/local/bin/svn /usr/share/man/man1/svn.1.gz

hoe kan ik die 1.4 primair maken dan?

• Bergen
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 27-01 12:55

Bergen

Spellingscontroleur

Met which kun je zien welke van de twee gestart wordt als je gewoon svn typt. "which svn" dus.

En als je van beide het versienummer opvraagt? Dus

/usr/bin/svn --version
en
/usr/local/bin/svn --version

Je kunt een van de twee gewoon weggooien als je wilt... Welke wordt gestart, hangt van het zoekpad af. Doe maar eens "echo $PATH". Als je svn typt, zoekt hij die paden door om svn. De eerste die hij tegenkomt wordt gebruikt. Je kunt ook het path aanpassen, maar dat zou ik niet doen. De oude versie weghalen is netter. Die oude zou bij de update verwijderd moeten worden als debian hem zelf heeft geinstalleerd. Heb je subversion misschien zelf een keer gecompileerd enzo? Ik vermoed van wel, anders had "apt-get install subversion" ook niet gewerkt, dan zou hij zeggen dat die al geinstalleerd is. apt-get update && apt-get upgrade had hem dan moeten updaten.

[ Voor 57% gewijzigd door Bergen op 21-05-2008 16:19 ]

Verwijderd

Topicstarter
De eerst is inderdaad vanuit source gedaan! En nu via apt-get. ik ga het even proberen dank je wel.

Verwijderd

Topicstarter
Dit komt er uit echo PATH:

echo /usr/local/sbin:/usr/local/bin:/usr/sbin:/usr/bin:/sbin:/bin:/usr/bin/X11:/usr/local/apache2/bin:/usr/local/mysql4/bin:

Als ik nu svn --version doe krijg ik terug dat svn niet te vinden is. ik zal dus toch $PATH aan moeten passen. hoe kan ik dit het makkelijkste doen?

Is dit gewoon de directory toevoegen in /etc/profile?

dank je wel weer.

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 21-05-2008 16:23 ]

• Confusion
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 01-03-2024

Confusion

Fallen from grace

Verwijderd schreef op woensdag 21 mei 2008 @ 16:21:
Als ik nu svn --version doe krijg ik terug dat svn niet te vinden is. ik zal dus toch $PATH aan moeten passen.
De svn binary wordt door apt in /usr/bin/svn geinstalleerd en die staat gewoon op je pad.

Wie trösten wir uns, die Mörder aller Mörder?

Verwijderd

Topicstarter
klopt ja. enig idee wat het nog meer kan zijn?

ik zou een symlink kunnen maken naar de nieuwe maar is ook niet erg netjes.

[ Voor 46% gewijzigd door Verwijderd op 21-05-2008 17:12 ]

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb er een symlink van gemaakt en nu kan die hem wel weer vinden. Echter als ik svn --version doe dan krijg ik onderstaande melding (gaat met name om de bovenste 2 regels):

svn: /usr/local/lib/libdb-4.4.so: no version information available (required by /usr/lib/libaprutil-1.so.0)
svn: /usr/local/lib/libdb-4.4.so: no version information available (required by /usr/lib/libsvn_fs_base-1.so.1)
svn, version 1.4.2 (r22196)
compiled Nov 10 2006, 17:39:50

Copyright (C) 2000-2006 CollabNet.
Subversion is open source software, see http://subversion.tigris.org/
This product includes software developed by CollabNet (http://www.Collab.Net/).

The following repository access (RA) modules are available:

* ra_dav : Module for accessing a repository via WebDAV (DeltaV) protocol.
- handles 'http' scheme
- handles 'https' scheme
* ra_svn : Module for accessing a repository using the svn network protocol.
- handles 'svn' scheme
* ra_local : Module for accessing a repository on local disk.
- handles 'file' scheme

Moet ik deze modules nog laden in svn?

• phobosdeimos
Daarom probeer ik iedereen die het wil horen aan de man te brengen dat je nooit iets vanuit source moet compileren, tenzij het ECHT ECHT niet anders kan...

• Confusion

Confusion

Fallen from grace

Verwijderd schreef op woensdag 21 mei 2008 @ 17:27:
Ik heb er een symlink van gemaakt en nu kan die hem wel weer vinden.
Waar heb je een symlink van gemaakt? Als jij nu een symlink /usr/bin/svn hebt moeten maken, die wijst naar een svn binary elders, dan is de zaak goed vernaggeld. Dan is apt er blijkbaar niet eens in geslaagd om svn goed te installeren.
svn: /usr/local/lib/libdb-4.4.so: no version information available (required by /usr/lib/libaprutil-1.so.0)
svn: /usr/local/lib/libdb-4.4.so: no version information available (required by /usr/lib/libsvn_fs_base-1.so.1)
Klinkt alsof er een vernaggelde versie van bdb geinstalleerd staat. Als je zo'n alternatieve configuratie hebt, is advies geven vrijwel zinloos.

• Nick_S
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 29-01 03:36

Nick_S

++?????++ Out of Cheese Error

phobosdeimos schreef op woensdag 21 mei 2008 @ 18:15:
Daarom probeer ik iedereen die het wil horen aan de man te brengen dat je nooit iets vanuit source moet compileren, tenzij het ECHT ECHT niet anders kan...
Of als je vanuit source compileert altijd met een prefix werken. Ik compileer zelf meestal in ~/ports en maak een symlink in ~/bin. Nooit geen problemen mee als de goede versie wel in de repository terecht komt. Symlink weg en het werkt weer.

'Nae King! Nae quin! Nae Laird! Nae master! We willna' be fooled agin!'

Verwijderd

Topicstarter
vanuit source is subversion destijds geinstalleerd. Dit is echter door iemand anders gedaan. Nu wil ik subversion upgraden maar loop ik tegen problemen aan.

Ik denk dat ik subversion opnieuw ga installeren.

bedankt voor de reacties.

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben svn nu vanuit source aan het installeren. Ik loop tegen een aantal errors aan. 1 daarvan is:

Deze krijg ik als ik een make doe:

/usr/local/apr/lib/libaprutil-0.so: undefined reference to `db_open'
collect2: ld returned 1 exit status
make: *** [subversion/svn/svn] Error 1

Iemand enig idee wat dit zou kunnen zijn?

• blaataaps
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Waarom wil je van source compilen? Wat zegt google over die foutmelding? Wat zijn je configure-opties?

Verwijderd

Topicstarter
config opties:

./configure --prefix=/usr/local --with-openssl --with-ssl --with-zlib -with-neon=/usr/local --with-apr=/usr/src/subversion-1.4.6/apr --with-apr-util=/usr/src/subversion-1.4.6/apr-util --with-berkeley-db=/usr/local/BerkeleyDB.4.7

Google zegt vrij weinig hierover.

de vorige is ook vanaf source gecompileerd en als ik deze via apt-get installeer dan komen er allerlei errors naar voren omdat die libraries niet kan vinden etc.

Verwijderd

Topicstarter
Hij doet het al.

• Confusion

Confusion

Fallen from grace

Verwijderd schreef op vrijdag 23 mei 2008 @ 16:08:
de vorige is ook vanaf source gecompileerd en als ik deze via apt-get installeer dan komen er allerlei errors naar voren omdat die libraries niet kan vinden etc.
Het lijkt me verstandiger die problemen op te lossen, omdat je anders met de volgende applicatie die je via apt wilt installeren tegen precies dezelfde problemen aan gaat lopen. Uiteindelijk zal het je alleen maar tijd besparen om te zorgen dat alles weer in het 'apt' stramien past.

• phobosdeimos
Delete alles wat je zelf gecompileert hebt (onder /usr/local) en installeer gewoon de officiele packages. 100x beter, veiligier, stabieler en sneller.

Verwijderd

Topicstarter
Oke svn de applicatie geeft bij een checkout de volgende melding:

svn: Malformed XML: not well-formed (invalid token) at line 155

Welke regel en in welk bestand verschilt per checkout ook al is het dezelfde dir.

Er is op internet zoveel te vinden met deze melding maar eigenlijk ben ik in 1.5 dag niks bruikbaars tegen gekomen.

iemand hier ervaring mee?

• tomato
  • Registratie: November 1999
  • Niet online
Heb je gedaan wat phobosdeimos en anderen adviseerden?

• phobosdeimos
Je hebt ondervonden dat vanuit source compileren problemen veroorzaakt, en nu ga je opnieuw dezelfde fout maken... Gooi gewoon de rotzooi in /usr/local weg, en gebruik de debian svn packages, die zijn safe & up to date.

• maleadt
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 26-01 20:38
Niet zomaar weggooien, de kans dat je iets vergeet en je systeem vervuilt is dan groot. Ga eerst eens de source halen van de versie die je vroeger geinstalleerd hebt. Configure die (alles default, want hij is blijkbaar in de /usr/local folder geinstalleerd), en doe een "make uninstall". Herinstalleer dan svn via apt-get ("apt-get install subversion --reinstall"), en kijk of alles werkt.

Verwijderd

Topicstarter
We gaan nu, aangezien de server redelijk verouderd is, de server compleet updaten naar de nieuwste versies en dan svn weer installeren vanuit package.

Bedankt voor de super hulp!
Pagina: 1