• funk-e
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 11-01 17:06
Ik heb een Philips tv van ongeveer 8 jaar oud. In die tijd 1 van de topmodellen.
Als ik de tv nu aanzet gaat het volume heeft hard, komen er strepen in het beeld, en kleurt het beeld groen of rood. Het beeld begint daarna te flikkeren en even daarna ploft hij ineens uit zichzelf uit. Op dat moment blijft het rode standbylampje knipperen. Ik moet hem dan helemaal uitzetten en dan weer aanzetten. Daarna gaat hij gewoon aan op de juiste manier, juist beeld, juist geluid en kan ik gewoon urenlang tv kijken.

Zie hier het filmpje:
[YouTube: http://nl.youtube.com/watch?v=qVbl2y_gd1U]

Als ik nu dus tv wil kijken doe ik de tv aan, zodra het beeld aangaat zet ik hem uit (standby) en dan gelijk weer aan. Zo kan ik dus gewoon tv kijken, maar het is omslachtig en het maakt erg veel lawaai omdat het volume dan bijna op zijn hardst staat.

Wat kan hier het defect zijn?

...less is more

• funk-e
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 11-01 17:06
iemand?

...less is more

• Friedchicken
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 20-06-2015
Dat knipperende lampje geeft een storing aan. Nu ben ik geen technicus maar veel van zulke klachten duiden op een spanningsprobleem. (Zie het vaan op de rep. omschrijving van klanten wanneer ze hun toestel komen halen, werk zelf in winkel)

• ToWi1989
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 17-02 17:05
Ga er even mee naar een elektrozaak die ook reparaties uitvoeren en laat ze even kijken zou ik zeggen ;) Waarschijnlijk is het iets van de gemiddelde persoon niet zomaar kan repareren.

• Neobahamuth
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

Neobahamuth

Thoughtcrime is death.

Ik heb exact hetzelfde meegemaakt met mijn Philips 32PW8505/12 .
Ik heb er telkens met mijn hand enorm hard op de bovenkant moeten kloppen en toen was het beeld na enkele klappen opnieuw goed. Dat is zo'n 5 keer gelukt totdat ie op rood beeld bleef staan.
Ik heb de volgende dag dan maar een HD-Ready LCD gekocht.

Ik vrees dat ie dus stervende is. Je moet zelf maar beslissen of het nog zin heeft om een reparatie te betalen. (Ik vond het interessanter om gewoon een nieuwe te kopen.)

BBQBBQ 2OpendeurdagLED Cat Feeder