[testcase] Luxemburg

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jed_nl
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 16-09 22:07
Afgelopen februari naar een weekendje luxemburg gedaan.

Helaas afgelopen week pas toegekomen aan de verwerking van de foto's.
Raw is wel leuk, maar kost ook even tijd, maar zie hier een paar resultaten, ik ben benieuwd naar de comments.

Afbeeldingslocatie: http://www.eding.org/testcase/DSC01129-small.jpg
Een grafsteen op de amerikaanse begraafplaats. Het vlaggetje en het feit dat het een vrouwelijke soldaat is maakt de foto iets belanden volgens mij.

Afbeeldingslocatie: http://www.eding.org/testcase/DSC01128-small.jpg
Zelfde begraafplaats.

Afbeeldingslocatie: http://www.eding.org/testcase/DSC01142-small.jpg
Een foto van de brock, een vestingwerk.

Afbeeldingslocatie: http://www.eding.org/testcase/DSC01169-small.jpg
Moderne kunst in het europese kwartier

Afbeeldingslocatie: http://www.eding.org/testcase/HighlightsShadows-small.jpg
M'n eerste HDR foto.

Afbeeldingslocatie: http://www.eding.org/testcase/DSC01153-small.jpg
En de laatste in deze serie, een foto van het "gouden" beeld wat de vrijheid van luxemburg symboliseert.

Alle foto's gemaakt met m'n sony a100, met een sigma DC 18-50mm, en een tamron AF28-200mm F/3.8-5.6 Aspherical (IF).

[ Voor 27% gewijzigd door jed_nl op 22-05-2008 21:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sOid
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online
Ik vind ze allemaal nogal onscherp. Of het nou door het resizen, de JPG-compressie of ergens anders door komt weet ik niet, maar het is zo niet erg prettig om naar te kijken in ieder geval.

3 vind ik desondanks wel mooi :) Denk wel dat hij beter zou zijn als je 'm horizontaal had genomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjaak_Afhaak
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 22:39

Sjaak_Afhaak

Bleh!

Ik heb ook het gevoel dat door overmatige JPG-compressie de details nogal verloren zijn gegaan.. Kan de TS hier nog wat aan doen?

Hier staat tekst

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jed_nl
Foto's waren inderdaad iets te veel door de compressie heen gehaald.

Nu zijn ze volgens mij beter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J3roen
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

J3roen

Intentionally left blank

Ik zie nog steeds veel artifacts lijkt wel, het ziet er iig niet goed uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jed_nl
J3roen schreef op donderdag 22 mei 2008 @ 02:32:
Ik zie nog steeds veel artifacts lijkt wel, het ziet er iig niet goed uit.
Waar zie je ze dan?

De foto's zijn gemaakt in raw, bewerkt in lightroom, daaruit ook als jpg opgeslagen. En met behulp van bordermaker is er een border omheen gezet. En anders dan door de export uit lightroom vanuit raw naar jpg, is er geen compressie toegepast.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Japie.G
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 07:19

Japie.G

Colour Classic

dan zijn je foto's gewoon niet scherp denk ik!

Erg onprettig om naar te kijken, terwijl de inhoud op sommige platen wel erg mooi is!

Renault Scenic E-Tech EV - PV-Output

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paxlie
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 23-11-2024

Paxlie

chaos en inslag

Hoe heb je de foto's bewerkt? Het komt op mij over alsof je ze alleen geresized heb en geen sharpening heb toegepast om dat weer enigzins te corrigeren.

Wie werd waar wanneer geboren en waarom werd hij door wie hoe genoemd?
braque© zijn is een keuze

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jed_nl
Paxlie schreef op donderdag 22 mei 2008 @ 08:58:
Hoe heb je de foto's bewerkt? Het komt op mij over alsof je ze alleen geresized heb en geen sharpening heb toegepast om dat weer enigzins te corrigeren.
Ik moet thuis even de workflow erbij pakken, maar volgens mij is er wel sharpening overheen gegaan.

Ik zal vanavond even een link toevoegen naar groot formaat, die heb ik nu niet online staan, want ik ben wel benieuwd waar de door jullie genoemde artifacts vandaan komen.
Ik zie nu alleen in foto #5 (de eerste 5) wat onscherpte, vooral in de achtergrond. Dat komt vrees ik inderdaad door de fotograaf ;-)

Maar als ik naar foto 2 kijk zie ik eigelijk beide niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nomad
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 07:32

Nomad

Moderator Foto & Video

a.k.a. Martijn

Dit is puur en simpel verkracht door (meerdere) jpg compressies.

Commercieel fotograaf - Zakelijke portretten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barrycade
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 19-09 20:45

Barrycade

Through the...

Je foto's zijn wel erg klein qua formaat, dus er is zeker een bak compressie overheen gegaan en ik denk bij bordermaker.
30 kb voor een 600x400 plaatje is namelijk aan de kleine kant. Ik zit meestal rond de 100kb en dan zie je alsnog wel eens artifacts.

Scherpte is bij allemaal ver te zoeken, lijkt een vaseline laagje overheen te zitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• remco_k
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 20-09 18:53

remco_k

een cassettebandje was genoeg

jed_nl schreef op donderdag 22 mei 2008 @ 07:10:
[...]
De foto's zijn gemaakt in raw, bewerkt in lightroom, daaruit ook als jpg opgeslagen. En met behulp van bordermaker is er een border omheen gezet. En anders dan door de export uit lightroom vanuit raw naar jpg, is er geen compressie toegepast.
2x opgeslagen als JPG dus = 2x JPG compressie (dat noemen we cascadering van compressie)

Cascadering --> Nooit doen

Het is ook duidelijk te zien aan je foto's, is echt de JPG compressie die dit veroorzaakt. (of je foto's waren echt onscherp, maar daar ga ik even niet vanuit).

Alles kan stuk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jed_nl
littlejoannes schreef op donderdag 22 mei 2008 @ 16:30:
Je foto's zijn wel erg klein qua formaat, dus er is zeker een bak compressie overheen gegaan en ik denk bij bordermaker.
30 kb voor een 600x400 plaatje is namelijk aan de kleine kant. Ik zit meestal rond de 100kb en dan zie je alsnog wel eens artifacts.

Scherpte is bij allemaal ver te zoeken, lijkt een vaseline laagje overheen te zitten.
Plotseling heb je het..
Bestandsgrootte op m'n schijf inderdaad rond de 200K. Ik dacht ook zonder additionele compressie in m'n gallery gezet.
Dus even zoeken, en plotseling herinnerde ik me de instellingen van de gallery op m'n webserver. Die deed een zeer grote compressie.

Bestanden nu opnieuw op de server gezet, nu zonder compressie, zonder border, en gelijk klikbaar gemaakt naar het originele bestand.

Is het probleem in jullie ogen nu verdwenen?

[ Voor 8% gewijzigd door jed_nl op 22-05-2008 21:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• To_Tall
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 07:38
jed_nl schreef op donderdag 22 mei 2008 @ 21:37:
[...]

Plotseling heb je het..
Bestandsgrootte op m'n schijf inderdaad rond de 200K. Ik dacht ook zonder additionele compressie in m'n gallery gezet.
Dus even zoeken, en plotseling herinnerde ik me de instellingen van de gallery op m'n webserver. Die deed een zeer grote compressie.

Bestanden nu opnieuw op de server gezet, nu zonder compressie, zonder border, en gelijk klikbaar gemaakt naar het originele bestand.

Is het probleem in jullie ogen nu verdwenen?
Ik vind ze nog steeds erg onduidelijk niet scherp..

het vaselie laagje zoals hierboven wordt gesproken is nog aanwezig.

Zet eens een niet bewerkte foto online

A Soldiers manual and a pair of boots.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jed_nl
De klikbare versie is een rechtstreekse export uit lightroom in orginele grote, zonder compressie, of bedoel je een raw?

[ Voor 8% gewijzigd door jed_nl op 22-05-2008 21:48 ]

Pagina: 1