Toon posts:

Netwerkconflict

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Heb een netwerk geinstalleerd en nou doet mijn internet(kabel) t niet meer. Pleur ik de netwerkinstellingen eraf en internet doet t weer.

Heb op verschillenden wijzes (ip, netbeui) het netwerk aan de gang gekregen en elke keer 'geen internet'.

Denk dat mijn internetmoden een conflictje heeft met mij ethernetkaart. Heb m al in andere sloten getest maar geen resultaat.

Heeft iemand hier een oplossing voor(zonder dat ik een nieuwe ethernetkaart moet aanschaffen)??????

• collin
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 14-05 17:08

collin

Who da man !!

geef eens wat meer info, hoe staan de IP settings op de "server" en de andere machine? welke provider heb je? Welke protocollen gebruik je? Kan je wel www.ilse.nl pingen, of alleen op IP adres? Branden de lampjes op je NIC naar het internet nog wel? bij je LAN settings op de machine met 2 NICs moet je geen default gateway invullen.

we need more info!

Mijn iRacing profiel

Verwijderd

Topicstarter
IP: ik geef 1 pc het ip 168.151.0.1 en subnetmast 255.255.255.1. De andere pc krijgt ip 168.151.0.2 en subnetmask 255.255.255.1. Files en printers worden geshared.

Protocollen: Ik installeer de microsoft protocollen Netbeui. file en printersharing.

Beide methodes geven een goede netwerkverbinding maar geen internettoegang.

• collin

collin

Who da man !!

Op maandag 19 februari 2001 12:27 schreef petpas het volgende:
IP: ik geef 1 pc het ip 168.151.0.1 en subnetmast 255.255.255.1. De andere pc krijgt ip 168.151.0.2 en subnetmask 255.255.255.1. Files en printers worden geshared.

Protocollen: Ik installeer de microsoft protocollen Netbeui. file en printersharing.

Beide methodes geven een goede netwerkverbinding maar geen internettoegang.
Ok ik weet niet waar je deze IP gegevens vandaan haalt, maar die gaan het zeker niet doen nee! Die range is zeker neit geschikt voor LANs en dat subnetmask bestaat niet, die is ongeldig.

Geef je ene PC:
IP 192.168.0.1
subnetmask: 255.255.255.0

andere PC:
IP 192.168.0.2
subnetmask: 255.255.255.0
default gateway: 192.168.0.1 (mocht je internet sharing willen doen)
DNS: servers van ej provider (evt ook als je internet gaat sharen met bv. winroute)

Wat ging er fout:
Volgens mij is 168.151.0.1 gewoon een IP adres van een website of andere server op het internet en daar probeert hij naartoe te gaan, omdat je subnetmask van je LAN verkeerd is. Hij ziet niet dat het IP adres op je LAN aanwezig is en dus gaat hij er het internet mee op.

Mijn iRacing profiel

Verwijderd

Topicstarter
thanx maar vind t vreemd dat ie met netbeui ook geen internetverbinding kan maken.

• Harrie666
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 08-05 00:31
Op maandag 19 februari 2001 13:04 schreef petpas het volgende:
thanx maar vind t vreemd dat ie met netbeui ook geen internetverbinding kan maken.
Ik niet :)

Verwijderd

Topicstarter
Harry666 verklaar!

• Harrie666
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 08-05 00:31
probeer eens GEEN Tcp/IP in te stellen om de netwerk interface die naar je kabel modem gaat.

en ga dan eens ff fijn internetten. :?

Internetten op netbui ???:?

Verwijderd

Topicstarter
internet op netbeui betekent dat netwerk op netbeui protocol loopt en internet niet werkt

• collin

collin

Who da man !!

Jah internet zonder TCP/IP werkt niet nee :) Da's les 1 :+

Mijn iRacing profiel

• teigetjuh
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
Netbeui zal inderdaad geen internet verkeer opleveren, twee netwerkkaarten in een en hetzelfde subnet is ook vragen om problemen. Een realtek kaart in combinatie met een andere kaart over het algemeen ook, het kan dus wel goed gaan met realtek kaarten (Om een flamewar te voorkomen ;))

• collin

collin

Who da man !!

Op maandag 19 februari 2001 14:33 schreef teigetjuh het volgende:
twee netwerkkaarten in een en hetzelfde subnet is ook vragen om problemen.
Waar heb je het over? Als twee netwerkkaarten niet in hetzelfde subnet zitten, kunnen ze niet (direkt, zonder router,) met elkaar babbelen hoor!

Mijn iRacing profiel

Verwijderd

Topicstarter
Heb vroeger onder win98 een netwerk gedraaid met het netbeui protocol. En kon internetteen mbv ISDN.

Heb sinds kort een kabelmodem en winME. Probeer nu hetzelfde kunstje te flikken maar dat pikt die klote :( cabelmodem niet. Loopt te zeureen dat ie geen netwerkverbinding kan maken met zijn provider. Heb al van alles (te lezen in deze forum) geprobeerd maar steeds zonder resultaat.

Wil kortom gewoon weer een netwerkje hebben draaien (met twee identieke netwerkkaarten) en ook nog eens kunnen internetten.

Heb daarvoor jullie hulp nodig ;(

• collin

collin

Who da man !!

Heb je al geprobeerd wat ik hierboven getikt heb? gewoon met TCP/IP werken! Ik begrijp niet goed wat je nou wil!

Mijn iRacing profiel

• MrEdge_
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 17-11-2023
Heb je in de pc waarmee je wil internetten wel 2 netwerkkaarten zitten? Het is niet mogelijk om 1 kaart voor internet en thuisnetwerk tegelijk te gebruiken.

Verder heeft collin al gezegd dat je ip adessen niet goed zijn voor een thuisnetwerk. Je zit in de verkeerde range. Gebruik de ip's die hij voorstelt en dan weet je zeker dat die iig goed zijn.
Pagina: 1