Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

[vb.net] Alles op achtergrond laden

Pagina: 1
Acties:

• 0123456
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 28-07-2010
Heb hier een applicatie herschreven van VB6 naar vb.net.
In mijn VB6 applicatie doe ik eerst een splash scherm weergeven, dan wordt op de achtergrond alles geladen (meer dan 40 plaatjes met allen een eigen formaat op meerdere schermen).
Dit duurt even, maar als dit klaar is verdwijnt het splash scherm en worden alle schermen weergegeven.

Als ik nu dezelfde code (herschreven natuurlijk) gebruik in vb.net gebeurd dit niet. Het splash scherm wordt even weergegeven en daarna komen gelijk de andere schermen er overheen en zie je de schermen opbouwen.

Dit doe ik zowel in VB6 als in vb.net:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
Private Sub Form_Load()
  frmSplash.Show

'laad alle plaatje

Screen1.Show
  Screen2.Show
  Screen3.Show
  Unload frmSplash
End Sub

• Basti504
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 16-11 20:47

Basti504

Niet de enige, wel de echte.

Bij My Project -> Application kun je een splash screen instellen. Ik heb het ook gedaan voor mijn applicatie en eerst komt dan het splash screen en (volgens mij) als de rest klaar is gaat het splash screen weg.

Misschien werkt dat :)

...

• MrSleeves
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 13-10 22:03

MrSleeves

You'll thank me later.

Zoek eens in Visual Studio naar een Splash Screen (in de index bv.). Je kan een kant en klaar Splash Screen gewoon als nieuwe form aanmaken.

Unload in VB.Net?

[ Voor 9% gewijzigd door MrSleeves op 21-05-2008 15:39 ]

30Drie Web Design & IT Consultancy | Raven Consultancy Services

• 0123456
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 28-07-2010
Ik heb het splash screen ingesteld, maar als ik het programma start gaat het nog steeds hetzelfde.
Eerst komt het splash screen, daarna verdwijnt dit en worden de andere schermen weergegeven en daarna pas weer opgebouwd.

Ik laad dus in de load-functie van het hoofdform alle plaatjes voor de andere forms.
Daarna wil ik de andere schermen pas weergeven met die geladen plaatjes.
Dit gebeurd echter niet, zodra alles geladen is en wordt weergegeven aan het eind zie ik eerst het default plaatje en daarna wordt de rest pas geladen terwijl ik het zie.

• MrSleeves
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 13-10 22:03

MrSleeves

You'll thank me later.

0123456 schreef op woensdag 21 mei 2008 @ 16:36:
Ik laad dus in de load-functie van het hoofdform alle plaatjes voor de andere forms.
Het Load-event wordt vlak voor het weergeven van de form gevuurd. Het laden van plaatjes e.d. horen daar in principe niet thuis; dit doe je in de constructor (Sub New). Dan blijft het splash form ook zichtbaar, terwijl de plaatjes worden geladen.

30Drie Web Design & IT Consultancy | Raven Consultancy Services